Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano fiets sandalen? - Forum Wereldfietser

Shimano fiets sandalen?

Heeft er iemand ervaring met die fietssandalen van Shimano (Shimano SH-SD60) met SPD plaatjes? Het lijkt me opzich wel prettig om als extra paar mee te nemen. Aan de andere kant is het wel weer 800 gr. d'r bij. (Plus, als ik ze aan doe moeten mijn 'gewone' shimano fietsschoenen in de fietstas wat weer veel ruimte kost). Kortom, iemand ervaring hiermee?

http://www.performancebike.com/shop/lar ... Store=Bike

Afbeelding

Waarom gebruik je ze niet in plaats van je gewone shimano schoenen?
Zelf fiets ik altijd met Teva sandalen. Gaat ook altijd prima (mits je de koudere gebieden mijdt natuurlijk).

Freek

4 paar heb ik er nu al versleten, een nieuw paar kan ik niet te pakken krijgen, gezien de importeur ze hier (Thailand) niet meer binnenbrengt omdat de invoerrechten te duur geworden zijn.(kl..zak)
Ik rijd nu met een ander merk maar ik ben die nieuwe al meer dan beu. (een oude likdoorn komt weer opzetten omdat ze anders zitten dan mijn Shimano's) Bij de Shimano's had ik ook geen last van zweetzuurtjes.

Als het wat koeler is doe je gewoon sokken aan.

Worden ze vies, stop ze in een sopje en laat ze (uit de zon) drogen.

Ik had 2 paar schoenen, 1 set Shimano sandalen en een paar gewone schoenen, ik had ze dus alle dagen aan, ook al zat ik niet op de fiets.

Trouwens wat kosten ze in Nl. Kan er eventueel een paar laten meebrengen.

Helaas mijn Shimano sandalen zijn op de derde dag van mijn drieweekse tocht door Marokko gepikt. Ze zaten achterop gebonden onder een paar snoerriempjes. Dus als iemand straks een arme sloeber er in de omgeving van het dorp Mrirt er op ziet lopen.....nou vooruit ze waren intensief gebruikt en niet meer in al te beste staat, dus laat maar gaan, ik ga binnenkort weer nieuwe kopen, ze bevielen uitstekend.

Harry

Hoi Harry,

gisteren had ik ze niet, maar zal ik ze voor je bestellen?

Bike2Build heeft ze voor 67 euro.

Henk_B schreef:Bike2Build heeft ze voor 67 euro.
Ietsje duurder dan hier (vroeger) maar zeker de moeite waard.

Zal een paar laten meebrengen.

Thanks voor de info.
Peter Rodenburg schreef:Heeft er iemand ervaring met die fietssandalen van Shimano
Ja, ik heb ze 5 seconden aangehad en toen wist ik dat de leest die ze voor deze sandalen hebben gebruikt er anders uitziet dan mijn voeten :cry:
De gewone Shimanoschoenen passen me wel (ik heb het goedkoopste model), ze ventileren overigens als een stuk beter dan gewone gympen of wandelschoenen.
Ergo: eerst passen.
Groeten, Leon

Die Teva sandalen zijn zeker gewone sandalen? Of kunnen ze ook met spd plaatjes uitgevoerd worden?