Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1344 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Val ik nou van m'n stoel af, heel knap gedaan! Hoe heb je aan een paar muren kunnen oplossen? Inderdaad kasteel Kronborg. Echt indrukwekkend en door Nederlanders gebouwd.
Het is deze fiets waar ik op 13 augustus 2016 door Helsingør heb gereden. In de auto meegenomen op weg naar Zweden. Bij de terugreis heb ik de (arme) Focus in Zweden achtergelaten, omdat we meer spullen in de auto hadden. In 2017 is die fiets weer terug gehaald.
DSCF7623-klein.jpg
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
di 20 dec, 2022 15:20
Val ik nou van m'n stoel af, heel knap gedaan!
Ach ja, je laat veel sporen na in dit topic (zo wist ik dat de foto uit 2016 moest zijn) en dat leidt dan tot dit resultaat:
oplossing.JPG
Nieuwe opgave volgt zo.
Nieuwe opgave:
KnipselBB.JPG
Maar JanH, toch kan ik daarin het jaar 2016 niet vinden....

Ik denk aan de Ourthe, Lesse, Semois of Ambleve. Heb gezocht naar diverse campings maar dat hoge huis kan ik niet aantreffen.
Ja Martin, als ik dat uitleg neem jij voorzorgsmaatregelen en dat maakt het raden van jouw plaatjes voor mij weer lastiger.🤓
Kan wel zeggen dat ik die 2016 niet uit de foto zelf heb gehaald (het beeld of de eigenschappen) maar door het in verband brengen met andere foto's van jou.

Wat mijn Raad plaatje! betreft: het is niet in België.
Laat me raden Martin.
Hoeveel ligt er nu op je dak? 4000 Wp?
En je hebt vast wel de hele dag naar de nieuwe oogst gekeken.
1,123 kWh?
Deel het met ons!
Gezien de hoeveelheid tentjes en verder niks wat op een camping duidt denk ik dat het een evenement betreft. En dat er hier vast iemand rondloopt die er ook was.
Poppink schreef:
di 20 dec, 2022 19:21
Laat me raden Martin.
Hoeveel ligt er nu op je dak? 4000 Wp?
En je hebt vast wel de hele dag naar de nieuwe oogst gekeken.
1,123 kWh?
Deel het met ons!
Off-topic, maar toch....
Afgelopen vrijdag zijn de werkzaamheden verricht. Best een riskante klus, met kou en ijzel op het dak. De Arbo-wet.... chapeau. Ervoor heb ik het overwoekerde klimop van het dak verwijderd, op een bijna wiebelende ladder op 6 meter hoogte. Ik heb enige weken eerder 22 reserve dakpannen in het Friese Noardburgum kunnen kopen, voor evt. nevenschade. Er zijn nu nog 9 van over. Maar wat schetste m'n verbazing, is dat de mannen geen slijpschijf bij zich hadden voor het op maat zagen van de dakpannen en ik heb er ook geen. Uiteindelijk geleend van een buurman.
Van een dergelijk bedrijf zou ik verwachten dat een slijpschijf standaard bij de uitrusting hoort. Twee grote bestelwagens en een aanhanger, maar geen slijpschijf.... Het heeft wel veel vertraging in het werk gekost. Het was al bijna avond toen het karwei geklaard was.
Ik ben nu benieuwd naar de resultaten van de zonnepanelen. Totaal 6 grote panelen, type Longi 390.
https://www.zonnepanelennoord.nl/
Waarom hebben ze nog maar de functionaliteit van PB bedacht?🤔
Grandonneur schreef:
di 20 dec, 2022 19:56
Gezien de hoeveelheid tentjes en verder niks wat op een camping duidt denk ik dat het een evenement betreft. En dat er hier vast iemand rondloopt die er ook was.
Er was op dat moment wel een evenement gaande maar daarom stond mijn tent er niet.
Ik weet vrijwel zeker dat er op het forum niemand is die daar toen ook aanwezig was, iig niet bij de tenten (lijkt me sterk dat wel iemand bij het evenement was, zou wel heel toevallig zijn, het evenement had te maken met wandelen).
Martin E. van Doornik schreef:
di 20 dec, 2022 19:57
Ik ben nu benieuwd naar de resultaten van de zonnepanelen. Totaal 6 grote panelen, type Longi 390.
Nu? Helaas. Dat begint meestal pas eind februari, begin maart.
Pffhh... Kan de discussie over zonnepanelen in een separaat topic of per pb (zie hint JanH) worden voortgezet?

@JanH: Ik heb her en der gezocht maar kon de plek zo snel niet vinden. De huizen doen wat zakelijk aan, het grote gebouw Scandinavisch, het tentenveld Frans en het water met de rotspartij Luxemburgs. Zie ik daar meeuwen op die rots? Dan zou het misschien niet ver van de kust zijn. En als die theorie niet klopt, en dat zou ook stug zijn, dan gok ik Luxemburg of Noordoost-Frankrijk.
Meeuwen niet ver van de kust? Bij ons Zweedse huis zie ik ook meeuwen boven het meer Grässjön en dat ruim 300 km van de zee.
Engeland of Schotland?
Geen Engeland / Schotland.

Heb even de andere foto's bekeken en het zijn geen meeuwen, volgens mij ganzen / eenden / of zoiets (sorry, ben geen vogelaar).

Hemelsbreed is de locatie ca 520-530 km van de zee af.

Helaas is van de locatie geen goede streetview zichtbaar, wel vanuit het "hoge huis" waar ik die avond ervoor nog heb gegeten.
Zie dat ik nog niet op alles had gereageerd. :oops:
Het is ook niet in Luxemburg, of Frankrijk.

Gesproken over meeuwen ver van zee. Kwam later die tocht een meeuw tegen (ik heb een foto!) van hemelsbreed ca 1500 km van (een andere) zee.
Op basis van jouw vorige zoekplaatje de TransAm gevolgd en ik kom hier uit:

https://goo.gl/maps/Q7RqP3AuCRd7AZvZA
Das helemaal goed: Damascus in Virginia.
Een streetview vanaf het "hoge huis": https://www.google.nl/maps/@36.6365749, ... 6486?hl=nl

Die meeuw op 1500 km van de zee was in Walden, Colorado.

Beurt gaat naar CorneK.
Tsja, ik had weer een leuk plaatje dus ik denk, ik ga even puzzelen. Op Adventurecyclist de precieze route gezocht (ik ben lid) en vervolgens met maps gezocht naar de combi rivier en rood dak. Wel een uurtje besteed voordat ik in Damascus was.

De nieuwe opgave:
Knipseldecember.JPG
PS: ik haak nu af, ga morgenochtend kijken naar reacties.
Doet me denken aan Utah, omgeving van Moab
CorneK heeft eerdere Raad plaatje!s geplaatst van Texas en Arizona.