Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Door Oostenrijk van Munchen naar Verona over Brennerpas - Forum Wereldfietser

Door Oostenrijk van Munchen naar Verona over Brennerpas

Begin september ga ik fietsen, met tent, van Munchen naar Verona. Er schijnt door Tirol een prachtig nieuwe fietsroute te lopen.( Onlangs aangeschaft Radreisefuhrer Munchen-Verona)

De route voert over de Brennerpas en over het Ritten plateau. Ziet er hoog en steil uit.
Wie heeft ervaring op deze passen? Zijn de passen op een trekkingbike met volle bepaking gte doen? of is hetbeter het treintje over de passen te nemen?

ik hoor t graag.
groet
onno
amsterdam

De vraag over de Brenner is een paar maanden geleden ook al gesteld. In mijn herinnering heeft toen iedereen de Brennerpas afgeraden. Heeft te maken met het drukke verkeer en de vele infrastructuur in het Brennerdal. Met bepakking kun je ook rustiger en niet al te steile routes nemen, of rustige en veel mooiere, steile passen. 't Is maar waar je zin in hebt.

Mijn advies: kies een rustige route uit. En als er een hogere pas in zit: geen probleem, maar ga dan uit van wat minder kilometers.

In 2004 ben ik via munchen naar italie gefietst (oosten). Ik heb toen de GroBGlockner "overwonnen". Het was een zeer rustige maar wel uiterst lastige pas. Echt zware kost, maar wel heel erg mooi. Na de eerste lange klim kom je op de hoch alpen strasse. Een mooie hoogvlakte. Een aanrader dus. (Ook ik had vernomen dat de Brennerpas erg druk was).

Suc6 met je keuze...
Martijn Goedings