Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1306 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36038 berichten
Schengen?

Jan
Nee, geen Schengen.
Is de foto voor of na het hoogwater?
dit is esneux in Belgie.
3E8533BD-0146-4B25-B12F-464E9E4AFC2D.png
Esneux is goed. Linkje: https://www.google.nl/maps/@50.5318333, ... 8192?hl=nl
Foto is van ná het hoogwater.

JandeFietser mag de volgende plaatsen.
Sommige plaatjes herken ik en daar reageer ik op ( als ik op tijd ben )

De volgende
Edit: Bovenkant was er af gevallen
Canadees.jpg
Gezocht naar "nieuw oorlogsmonument vliegers" - want het ziet er nieuw uit - en gevonden: https://hoekschewaard.wordpress.com/201 ... svliegers/ in Oud-Beijerland
https://www.google.nl/maps/@51.8312187, ... 384!8i8192
klopt Martin,
zag het pas voor het eerst, het staat op een vreemde plaats vind ik, er ligt een mooi fietspad naast langs het spui, maar ze hebben dit monument op de aanloop van de dijk vanuit het industrieterrein gezet, daar komt geen fietser.
Inderdaad rare plek voor zo'n monument, want ik zie op Streetview rechts op de dijk een parkeerterrein liggen, kan dat ding daar niet beter staan, aan de rand van het talud? Handig voor bijv. op 4 mei. En zo te zien is de buurman aan het uitbreiden tot vlak achter de zuil....

Waar bevindt zich die charmante woonwijk?
Leuke huizen.jpg
Ik dacht eerst de Korte Molenweg of Molenveenweg in Blaricum, maar de huizen en het straatbeeld zijn anders dan op jouw foto.
Meidoornpad of Graspad in Bloemenbuurt, Oosterparkwijk, Groningen.
Ook wel Het Blauwe Dorp genoemd.

Kan echter geen exacte streetview vinden. Misschien in één van de hofjes tussen de genoemde paden?
Maar JanH, je hebt het wel goed. Inderdaad het Blauwe Dorp in Groningen, alhoewel de warme rode kleuren het anders doet vermoeden.... Gebouwd in 1919 en twee keer gedreigd met sloop. Die schattige huizen moeten een mooi voorbeeld worden voor de saaie nieuwbouwwijken van tegenwoordig! De foto maakte ik in mei 2009 toen ik een paar maanden als postbode heb gewerkt.
De volgende is voor jou.
Wel goed, hier de blik.
Screenshot_20221119-102827.png
Verraden door de buitenlamp en het pijpje naast de dakkapel op het tweede huis.
Ik heb in 1988 een paar maanden in de Begonia straat gewoond.
Het Raad plaatje! van Martin was voor een stadjer niet zo moeilijk.

Nieuwe opgave:
KnipselII.JPG
Ik heb gezocht langs de Salmon River, de Snake River en de Wind River, maar kwam deze plek niet tegen. Zat ik wel in de buurt? Is deze plek in Idaho?
Dan heb je mooie plaatjes gezien!
Nee, het is niet in Idaho.
Ik heb ook het stuk westwaarts bekeken maar heb de plek niet gevonden. Ik stop met zoeken, sla de beurt over en ga aan mijn suprise beginnen.
Mij leek het een pequeña planta hidroeléctrica, in Spanje dus, en de plaatjes die ik vind lijken er wel wat op maar dat is niet genoeg.
Kan niet uitzoeken, ben nu op m'n molen, een mooie zonnige dag om te draaien. Maar eerst wel lastig om de bevroren zeilen uit te rollen. Inplaats van zondag, want er komt 85% regen bij -5 graden. IJzel dus. Dan maar thuis.
@Martin: misschien toch maar FaceBook of Twitter account nemen?
@Leon: het is niet in Spanje.
@willem.m: je hebt de verkeerde windrichting gekozen.