klopt Martin,
zag het pas voor het eerst, het staat op een vreemde plaats vind ik, er ligt een mooi fietspad naast langs het spui, maar ze hebben dit monument op de aanloop van de dijk vanuit het industrieterrein gezet, daar komt geen fietser.
Inderdaad rare plek voor zo'n monument, want ik zie op Streetview rechts op de dijk een parkeerterrein liggen, kan dat ding daar niet beter staan, aan de rand van het talud? Handig voor bijv. op 4 mei. En zo te zien is de buurman aan het uitbreiden tot vlak achter de zuil....
Maar JanH, je hebt het wel goed. Inderdaad het Blauwe Dorp in Groningen, alhoewel de warme rode kleuren het anders doet vermoeden.... Gebouwd in 1919 en twee keer gedreigd met sloop. Die schattige huizen moeten een mooi voorbeeld worden voor de saaie nieuwbouwwijken van tegenwoordig! De foto maakte ik in mei 2009 toen ik een paar maanden als postbode heb gewerkt.
De volgende is voor jou.
Kan niet uitzoeken, ben nu op m'n molen, een mooie zonnige dag om te draaien. Maar eerst wel lastig om de bevroren zeilen uit te rollen. Inplaats van zondag, want er komt 85% regen bij -5 graden. IJzel dus. Dan maar thuis.