Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1303 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
Dat is Boskapel Hengelhoef.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/fv3onfpo

Je zit de laatste tijd vaker bij Genk in de buurt of niet. Of je bent een keer een rit voor heel veel foto's gaan maken.
Klopt, dat is hem. Jammer is het wel dat na de opknapbeurt van 2012 waar het Nieuwsblad in jouw link gewag van maakt de kapel inmiddels aan het vervallen is. Een kapot dak is een recept voor ellende; zie mijn foto. Ik heb dit na deze fietstocht doorgegeven aan de beheerders, vzw Limburgs Landschap, in België dus, maar die vonden het niet nodig om op mijn e-mail te reageren. Dat vind ik niet erg netjes. Dat ze het ding laten vervallen evenmin, zelfs al ben ik niet erg bijbelvast.

Ik heb inderdaad afgelopen zomer mijn fietsgebied in Belgisch Limburg verder verkend middels een aardig aantal fietstochten. Gelukkig ben ik nog niet klaar. En als ik klaar ben verandert de wereld zo snel dat ik opnieuw moet. Mocht ik daarna klaar zijn dan ben ik waarschijnlijk vergeten waar ik geweest ben en mag ik nog eens. :D
Grandonneur, jij bent.
Mooi hè, dat fietsen :)

De volgende;
IMG_7242.jpeg
Ruikt naar Doel

edit:
Gezocht Graffiti Doel
na de rat kwam de aap
goed geroken lindas. Inderdaad de aap in Doel. Herkenbaar beeld, tenminste als je er eens geweest bent natuurlijk.

Volgende plaatje is voor jou.
Hemelsbreed 20 kilometer vanaf mijn woonplaats.

Als we daar vroeger met de fanfare een rondgang deden kon je serieus zat worden. Het ene café na het andere, nu een droevige plaats.

Volgende:
DSC01330.JPG
Het kanalenknooppunt vlakbij Dessel https://www.google.nl/maps/@51.2338268, ... 384!8i8192
Prima Davinci, jij mag.
Potverdikke, nu wist ik ook eens iets..
Vlak bij huis.
Een kanalenkruispunt in Vlaanderen gezocht op Google Maps, en snel gevonden.
Volgende:
kapelletje4 (Large).jpg
Is dat daar in de verte Mediatoren De Mortel?
Nee, niet die van de Mortel.
Bij Ittervoort?
Gekeken naar de toren van Ittervoort en die lijkt er inderdaad op.... Maar dit raad plaatje laat ik aan me voorbij gaan, ben erg moe.
Het is inderdaad de toren van Ittervoort.
De OLV-van-Lourdeskapel aan de Veldstraat in Grathem?
Inderdaad.
De beurt is aan Leon voor een plaatje uit Belgisch Limburg.
Nog een streetview ter overtuiging: https://www.google.com/maps/@51.2051491 ... 384!8i8192
Gevonden met de tablet door met 'Earth' rond te vliegen in de noordelijke helft (vanwege de zon) en in perspectief op de achtergrond het bedrijventerrein Ittervoort te houden zodat ik kon zien of een weggetje daar op recht was gericht, totdat er een boerderij met rood dak rechts was en links een bocht waar de kapel zou staan. Eerst was ik niet overtuigd dat het kon dat de snelweg en het kanaal tussen de fotograaf en de zendtoren was, maar dat kon dus wel.
Volgende. Niks gephotoshopt.
Afbeelding
Leon schreef:
di 15 nov, 2022 21:06
Volgende. Niks gephotoshopt.
:shock: In ieder geval in een gemeente waar ze een hekel hebben aan fietsers die bij slecht zicht rondrijden.

Groetjes,

Carl
In de verte de Hoefaert brug over het Albertkanaal bij Eigenbilzen?