Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "inrijden" Brooks zadel - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

"inrijden" Brooks zadel

@ Blanche: Ik heb zo'n dikke Conquest toch redelijk snel "lekker" gekregen door in het begin het zadel goed in te vetten met Proofide (ook de onderkant) een dag te wachten en daarna het leer een paar keer te rollen met een deegroller (en evt. nog een enkele keer Proofide smeren).
Als ikzelf er op zit is dat toch ook al snel 60 kg, schat ik, dus je kan flink drukken. Gewoon het zadel op de fiets laten zitten en met je volle gewicht op de deegroller de bovenkant van je zadel "masseren", ook (vooral?) het smalle gedeelte. Als je dat een paar dagen achter elkaar herhaalt, een keer of twee per dag (?) ben je binnen een paar dagen van de meeste stugheid af. Om de vorm vorm van je onderkant er in te krijgen ben je allicht wat langer bezig :D

vanochtend zat ik weer eens op mijn Brooks (B17) en ik kreeg weer zo mijn twijfels. Nog steeds heb ik niet het gevoel dat mijn Brooks (>6000 km) is ingereden. Mijn achterwerk voelt wel ingereden aan. De match tussen zitvlees en zadel klopt dus wel :wink:

Sjirk

Ik heb sinds vorige week een conquest, die reed de eerste paar kilometer toch wat minder lekker dan mijn vorige champion flyer. het begint nu wat te komen, maar wel echt een duidelijk verschil iig.

Eli

Ik heb vandaag m'n nieuwe Brooks Flyer Champion op m'n fiets gezet. Het is 'n zwarte parel... :in love smiley (maar die ontbreekt hier even :D :wink:). Ik glijd inderdaad wel alle kanten op, op 't eerste fietsritje.

Overigens, ik liet me vertellen dat bijenwas (die gewoon bij de apotheek te koop is) ook prima voldoet als alternatief voor proofide. Iemand ervaring mee?

Marco

Vandaag is ook mijn zadel toegekomen. Ik begon na 100km last te krijgen van mijn vorige zadel dat al zo'n 30k km meegaat. Ik ben tweede eigenaar.
Ik koos voor een B17. Ik vette het miniem in en na een paar uurtjes deed ik een rondje van 5km. Ik voelde direct mijn gatbotjes, wat een pijn. Na wat fietsen minderde het maar nu voel ik het nog. Nu heb ik iets meer ingevet met proofide, ik bestelde ineens een onderhoudsset. Ik ga morgen weer wat verder inrijden. Ik hoop dat het na een km of 500 in orde is want ik heb nog een kleine 4weken en dan een lange fietsvakantie.