Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 31 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Hier is het nieuwe topic over het vermeende balansprobleem bij enkele Idworx-modellen: viewtopic.php?f=8&t=37545
Velotraumer schreef:
ma 13 jun, 2022 14:56
Wat de redenen zijn is in dit artikel te lezen
Bedankt, het was niet mijn bedoeling een pot met wormen open te maken. Het is een duidelijk standpunt in de link dus bedankt voor het delen.
Pilot gaat er ook uit (alles in de aanbieding), winkel verder als Santos brandstore? ("Wij werken uitsluitend aan Santos-fietsen met versnellingen van Rohloff en Pinion")
Grandonneur schreef:
ma 10 okt, 2022 15:59
Pilot gaat er ook uit (alles in de aanbieding), winkel verder als Santos brandstore?
Nog niet helemaal. Heb andere plannen met dit merk.
Christophorus schreef:
zo 29 nov, 2020 12:55
De collectie bikepackingtassen begint steeds completer te worden.
Reeds binnen: Blackburn, Revelate Designs, Restrap, Zéfal.
Verwacht: Brooks, Ortlieb.
De Brooks-tassen zitten niet meer in je collectie. Niet goed genoeg? Waren wel erg fraai om te zien.

Wel leuk dat het "goedkope" merk Agu blijkbaar voldoende kwaliteit heeft om bij jou verkocht te worden.
Grandonneur schreef:
ma 10 okt, 2022 15:59
Pilot gaat er ook uit (alles in de aanbieding), ...
Bij Pilot is er op dit moment teveel gaande. Pieter, de oprichter van het merk en ontwerper van de fietsen, is afgelopen maand uit het bedrijf gestapt. Hij heeft zijn kindje op moeten geven en in mijn ogen is nu de ziel uit het bedrijf. Eerst maar eens even aanzien hoe Pilot zich gaat herpakken en welke kant het merk zich op ontwikkelt.

Pieter en ik houden contact voor het geval hij in de toekomst weer iets nieuws wil opstarten.
Fedor schreef:
ma 10 okt, 2022 16:54
De Brooks-tassen zitten niet meer in je collectie. Niet goed genoeg? Waren wel erg fraai om te zien.
Inderdaad niet goed genoeg. Vooral niet in relatie tot de prijs. Daarnaast hebben deze tassen niets met het Engelse Brooks te maken, want ze komen uit China... Ik ga er nog een keer een review over schrijven.
Fedor schreef:
ma 10 okt, 2022 16:54
Wel leuk dat het "goedkope" merk Agu blijkbaar voldoende kwaliteit heeft om bij jou verkocht te worden.
De kwaliteit is niet heel bijzonder, maar gewoon voldoende. Restrap (geproduceerd in Engeland) en Revelate Design (grotendeels geproduceerd in Alaska) zijn véél beter, maar Agu (gemaakt in China) is ook weer niet slecht en de lagere prijs staat in verhouding tot de kwaliteit.
Christophorus schreef:
di 11 okt, 2022 11:58
in mijn ogen is nu de ziel uit het bedrijf. Eerst maar eens even aanzien hoe Pilot zich gaat herpakken en welke kant het merk zich op ontwikkelt.
Ben benieuwd. Goede fietsen zouden mogen overleven.
Christophorus schreef:
di 11 okt, 2022 11:58
want ze komen uit China...

Restrap (geproduceerd in Engeland) en Revelate Design (grotendeels geproduceerd in Alaska) zijn véél beter, maar Agu (gemaakt in China) is ook weer niet slecht en de lagere prijs staat in verhouding tot de kwaliteit.
tja. Bepaalt land van herkomst de kwaliteit? Lijkt me wat kort door bocht. Pinion India? Schwalbe Indonesië? Santos ik gok Vietnam? etc etc.
Ortlieb komt nog steeds uit Duitsland?
Fedor schreef:
di 11 okt, 2022 22:10
Ortlieb komt nog steeds uit Duitsland?
Mijn vorige Ortlieb tassen (10-2016) zijn van beduidend betere kwaliteit dan de huidige. (04-2021)
Poppink schreef:
di 11 okt, 2022 22:25

Mijn vorige Ortlieb tassen (10-2016) zijn van beduidend betere kwaliteit dan de huidige. (04-2021)
Ook in de materiaalsamenstelling is wat veranderd. Iets met biologisch afbreekbaar of ander milieugedoe.

Zo verkleuren ze sneller, zeker bepaalde kleuren. Zo bleven oudere witte tassen gewoon wit, terwijl je bij bij latere binnen relatief korte tijd gele had. Ook gaan ze helaas eerder stuk.

Milieuvriendelijk noemen ze dat dan. Dan kun je tenmiste snel weer nieuwe kopen, in plaats van er tientallen jaren mee doen ;)
Grandonneur schreef:
di 11 okt, 2022 21:17
tja. Bepaalt land van herkomst de kwaliteit? Lijkt me wat kort door bocht.
Nee, er bestaan bijna geen producten die helemaal Azië-vrij zijn. Al zijn ze grotendeels "made in Europe", dan nog komen veel grondstoffen en halffabrikaten uit het Verre Oosten.

Blackburn (China), Agu (China), Vaude (Vietnam & China), Schwalbe (Vietnam), enz, enz.
Jurr schreef:
di 11 okt, 2022 22:30
Ook gaan ze helaas eerder stuk.

Milieuvriendelijk noemen ze dat dan. Dan kun je tenmiste snel weer nieuwe kopen, in plaats van er tientallen jaren mee doen ;)
Dit probleem is vooral bij de zijtassen van Vaude heel groot. Sinds ze PVC-vrij zijn breken de achterwanden en haken sneller en laten de lasnaden regelmatig los. Ik heb daarom de zijtassen van Vaude eruit laten lopen. De bikepackingtassen voer ik nog wel.

Onder de naam "Free" heeft Ortlieb nu ook PVC-vrije tassen, maar nog niet hun hele collectie is PVC-vrij.
Christophorus schreef: Dit probleem is vooral bij de zijtassen van Vaude heel groot. Sinds ze PVC-vrij zijn breken de achterwanden en haken sneller en laten de lasnaden regelmatig los. Ik heb daarom de zijtassen van Vaude eruit laten lopen. De bikepackingtassen voer ik nog wel.
Inderdaad, ik zag diverse meldingen van mensen die op wereldreis zijn en die problemen hebben met hun Vaude tassen. De naden waar ze geseald zijn laten los, waardoor ze niet meer waterdicht zijn.

Ik heb nog een paar oude en die zijn tot nu toe prima.
Christophorus schreef:
di 11 okt, 2022 11:58
Restrap (geproduceerd in Engeland) en Revelate Design (grotendeels geproduceerd in Alaska) zijn véél beter, maar Agu (gemaakt in China) is ook weer niet slecht en de lagere prijs staat in verhouding tot de kwaliteit.
Een aantal tassen van Revelate Design worden overigens ook in China gemaakt. Er is wat dat betreft geen ontkomen aan blijkbaar (al zie je dat dan niet terug in een lagere prijs).
Als je tot het niveau van halffabricaten en grondstoffen afdaalt wordt het inderdaad moeilijk, maar in het totale spectrum zijn er altijd betere keuzes te maken. Ik probeer waar enigszins mogelijk en betaalbaar altijd lokale en duurzaam geproduceerde spullen te kopen, onder het mom van alle beetjes helpen.

Mijn Revelate tassen zijn overigens "Made in the USA from domestic and imported materials". :o
vandaag deze prachtige winkel bezocht , mede in kader van 'de week van de zithouding': https://saintchristopher.bike/activitei ... heck-wk45/

sfeervolle en ruim opgezette winkel + heerlijke koffie + goede toelichting op mijn zithouding-gedoetje.
(in mijn woorden :lol: : ) ik zit als een zoutzak en vooral qua bekken te onderuitgezakt. en gezien m'n katterug mag stuur dichterbij. en oefenen want onderrug en buikspieren... 'werk aan de winkel'

beste Michiel, dank je!
Geniale begintekst en o zo waar :D
sfeervolle en ruim opgezette winkel + heerlijke koffie + goede toelichting op mijn zithouding-gedoetje.
(in mijn woorden :lol: : ) ik zit als een zoutzak en vooral qua bekken te onderuitgezakt. en gezien m'n katterug mag stuur dichterbij. en oefenen want onderrug en buikspieren... 'werk aan de winkel'
Bedoel je met een katterug een holle of een bolle rug?

Als het een bolle rug is, begrijp ik niet waarom het stuur dichterbij moet, dan gaat je rug toch alleen maar meer krommen?
Is iig mijn eigen gedachte. Ik heb het stuur graag wat verder weg staan (en ja daar kan ik lange afstanden mee afleggen zonder klachten).
Heerlijke marketing-doorprik tekst, die uiteindelijk natuurlijk zelf ook weer een speciale vorm van marketing is. Heb recent een dropbar surly opgebouwd, en merk hoe vervelend die houding eigenlijk is, met grote belasting voor polsen en nek (bij diepere zit). Misschien moet mijn houding dan ook eens met cijfers bemeten, maar pak eigenlijk liever de ligfiets.
katterug.jpg
katterug.jpg (26.73 KiB) 719 keer bekeken
nog een katterug :D met katterug bedoel ik een bolle rug. ik ben zo niet-flexibel, maar bewegen helpt dus wie weet.
hoogframe schreef:
vr 11 nov, 2022 17:02
ik ben zo niet-flexibel, maar bewegen helpt dus wie weet.
Gelukkig heb je een fraaaie nieuwe achtertuin om te verkennen op de fiets (-:

Die Volvo is ook wel echt leuk trouwens. Een ouwe Halda erin en lekker klassiekerrally's mee rijden ;)