Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Financiele bijdrage niet-leden aan in stand houden forum? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Financiele bijdrage niet-leden aan in stand houden forum?

145 berichten
Bert van Sprang schreef:
zo 06 nov, 2022 15:39
Het tegen betaling uitbesteden aan een extern partij lijkt mij een prima oplossing. De kosten hiervan kunnen volgens mij met gemak betaald worden door aan de forumleden die geen lid van de vereniging zijn een (vrijwillige) bijdrage van bijvoorbeeld € 5 per jaar te vragen.
En wat als het succes daarvan uitblijft?
Velotraumer schreef:
zo 06 nov, 2022 19:32
Bert van Sprang schreef:
zo 06 nov, 2022 15:39
Het tegen betaling uitbesteden aan een extern partij lijkt mij een prima oplossing. De kosten hiervan kunnen volgens mij met gemak betaald worden door aan de forumleden die geen lid van de vereniging zijn een (vrijwillige) bijdrage van bijvoorbeeld € 5 per jaar te vragen.
En wat als het succes daarvan uitblijft?
Om welke aantallen actieve forumleden (zijnde geen lid) gaat het? De "zeldzame" poster kan je niet meenemen want die gaat afhaken (althans zolang deze nog wel kan blijven lezen).

Het zou kunnen dat het misschien hooguit enkele tentjes op gaat leveren.
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 19:23
non-fixie schreef:
zo 06 nov, 2022 19:11
. Dit forum zou dat ook kunnen zijn, maar dan moet de inclusiviteit wel wat groter: alle 'vrijetijdsfietsers' zouden er dan welkom moeten zijn, ieder in hun eigen hoekje.
Apartheid lijkt me geen oplossing.
Zo was het ook niet bedoeld. Meer zoals dat o.a. op Bikeforums gebeurt: daar hebben verschillende onderwerpen / invalshoeken hun eigen sub-forums en die trekken ieder een eigen publiek aan. En daar is zeker overlap, in de zin dat sommige leden meerdere sub-forums bezoeken, al naar gelang hun belangstelling.

Kijk maar eens rond: https://www.bikeforums.net/

Hun financiering doen ze met advertenties. Lidmaatschap is gratis, en als je geen advertenties wilt en/of het forum een warm hart toedraagt, neem je een premium lidmaatschap voor een tientje per jaar.
non-fixie schreef:
zo 06 nov, 2022 19:45
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 19:23
non-fixie schreef:
zo 06 nov, 2022 19:11
. Dit forum zou dat ook kunnen zijn, maar dan moet de inclusiviteit wel wat groter: alle 'vrijetijdsfietsers' zouden er dan welkom moeten zijn, ieder in hun eigen hoekje.
Apartheid lijkt me geen oplossing.
Zo was het ook niet bedoeld. Meer zoals dat o.a. op Bikeforums gebeurt: daar hebben verschillende onderwerpen / invalshoeken hun eigen sub-forums
Dank voor je reactie. Ik denk dat er op het WF forum te weinig actieve deelnemers zijn (en altijd geweest) om dit hier te doen. Het komt ook voor een deel neer op het weghalen van de knop "actieve discussies", wat op dit forum denk ik neerkomt op een doodsteek.
Een verplichte bijdrage alvorens te kunnen posten komt denk ik op hetzelfde neer.

Misschien wel het grootste voordeel van dit forum boven fb vind ik dat je er vrijwel echte gesprekken kunt hebben, iets dat ik op fb al vele jaren niet meer zie. Je leest alleen 'reacties'.
@Leon: zou jij dan een vrijwillige jaarlijkse bijdrage over hebben voor de instandhouding van het forum?
Eenmaal ingelogd kon ik meelezen op het voor leden van de WF afgesloten gedeelte van het forum. Waarschijnlijk omdat ik lid ben geweest.

De reden dat ik eerder mijn lidmaatschap beëindigd heb is dat ik mij stoorde aan de enkeling die zich als lid van de WF arrogant opstelde en meende meer privileges en recht van spreken te hebben vanwege het al lange tijd lid zijn van de WF.

De discussie van een select gezelschap over het wel of niet in stand houden van het forum kon ik dus (voor hun ongewenst) volgen.

Er wordt over forumleden gesproken i.p.v. met forumleden en dan ook nog eens over het voortbestaan.
Ook dat vind ik een bepaalde mate van arrogante opstelling.

Hierom heb ik mij per 1 november opnieuw aangemeld als lid. Alleen op die manier heb je kennelijk recht van spreken.
willem.m schreef:
zo 06 nov, 2022 20:03
@Leon: zou jij dan een vrijwillige jaarlijkse bijdrage over hebben voor de instandhouding van het forum?
Als er geen verenigingslidmaatschap aan vast zit. Of moet ik net als Edwin* juist wel weer lid worden?
Meteen na mijn aanmelding als lid heb ik dit bericht in dat afgeschermde topic geplaatst:

“door Edwin* » di 01 nov, 2022 01:40

Ik heb me zojuist weer aangemeld als lid en via Ideal betaald.

Op deze manier wil ik bijdragen aan het in stand houden van het forum. Ik vind dat voor het forum geen verdere restricties moeten komen voor niet-leden om van het forum gebruik te kunnen maken of om er aan te kunnen deelnemen.

Wellicht een idee om op het forum een ledenwervende topic te starten en er een leuke actie aan te verbinden?

Bijvoorbeeld:

“Wil jij dat het wereldfietser forum blijft?”

Leuk dat je actief bent op het forum van de vereniging De Wereldfietser!

Als je voor € 22,00 per jaar lid wordt van de vereniging De Wereldfietser ontvang je ook nog eens viermaal per jaar het tijdschrift De Wereldfietser over het reizen per fiets en wat vol staat met leuke en boeiende verhalen, interviews en reisverslagen zowel ver weg als dicht bij huis.

Net zo belangrijk: je bijdrage komt eveneens ten goede aan het in stand houden en onderhouden van het levendige forum.

Meld je nu aan als lid en ontvang als welkomstcadeautje een unieke Wereldfietser bidon.


Is dit niet wat vriendelijker en wervender dan niet-leden nog verder uit te sluiten van bepaalde zaken en restricties op te leggen zoals een quotum, etc?”
bert sitters schreef:
zo 06 nov, 2022 18:45
Deze discussie is een zaak van de vereniging de Wereldfietser en hoort bij bestuur en beleid. Overigens is er op 19 november een Algemene Ledenvergadering van de vereniging.
Dit klinkt niet erg constructief. Een oplossing zoeken mét (alle) forumleden lijkt me een stuk vriendelijker.
Ga de dialoog aan, zou ik zeggen…
Ik wil best wel €5 meer betalen, op mijn huidige
Jaar abonnement.

Heb geen face book.

Mario
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 20:16
willem.m schreef:
zo 06 nov, 2022 20:03
@Leon: zou jij dan een vrijwillige jaarlijkse bijdrage over hebben voor de instandhouding van het forum?
Als er geen verenigingslidmaatschap aan vast zit.
Dat kan door niet lid te worden maar direct een bedrag naar keuze over te maken naar:

Vereniging De Wereldfietser
IBAN: NL14INGB0006991722
O.v.v. "vrijwillige bijdrage forum".

Niet dat jij dit moet doen hoor - vat dit niet persoonlijk op! Het is meer dat het gewoon zonder verdere rompslomp mogelijk is.
Geniaal Willem. :D
Ik zou er als vermelding plaatsen:

O.v.v. "vrijwillige bijdrage t.b.v in stand houden forum". :wink:
verwijderd
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 19:58
Dank voor je reactie. Ik denk dat er op het WF forum te weinig actieve deelnemers zijn (en altijd geweest) om dit hier te doen. Het komt ook voor een deel neer op het weghalen van de knop "actieve discussies", wat op dit forum denk ik neerkomt op euthanasie.
Een verplichte bijdrage alvorens te kunnen posten is denk ik ook euthanasie.

Misschien wel het grootste voordeel van dit forum boven fb vind ik dat je er vrijwel echte gesprekken kunt hebben, iets dat ik op fb al vele jaren niet meer zie. Je leest alleen 'reacties'.
Mee eens. Reageren op de meeste sociale media voelt een beetje als tegen de maan blaffen. Als je gelukt hebt blaffen er een paar anderen mee, maar dat is het dan wel.

Een forum is meer als een café. Bij een gezellig café is het drukker, en daarmee de kans groter dat je er gelijkgestemden tegenkomt, je ermee in gesprek raakt, en dat het laat wordt.

En als er een biljart staat zijn er ook altijd wel gasten te porren om even een keutje te leggen.

En wat de aantallen bezoekers betreft: maak het leuker en er komen meer bezoekers, en als er meer bezoekers komen wordt het ook weer leuker. Je moet gewoon ergens beginnen.

Dartboard ophangen en chips op de bar!
Hallo,

voor mij hetzelfde als die ene Corry.
Ik heb heden geen tijd om toertocht te maken wegens bouwplannen die nog zeker 8 maand duren.
Dankzij jullie forum heb ik het ene en het andere opgestoken om de 2 tochten veilig en goedgepland te fietsen.
Later doe ik weer beroep op julli, zeker weten.
Ik kijk nu sporradisch naar het forum en val in verbazing, dit mag niet teloorgaan, dames en heren.
Ik wil gerust storten, heb geen facebook en andere toestanden, gewoon dit forum dat ik graag zou willen verder lezen.
Ik lees soms onzin, maar dat mag ook wel eens, brengt me soms al lachend naar bed.
Toch steun ik verdere acties,

doe gewoon verder, bedankt
LHTJoost schreef:
zo 06 nov, 2022 21:19
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 19:58
{woord verwijderd}
Heeft niks met {edit, Leon} te maken. Dat weten genoeg mensen die dit van dichtbij meemaken. :cry:
Ik heb zeker niet bedoeld om {edit} lichter te laten lijken dan het is.
Volgens mij wordt het hier wat te simpel voorgesteld. Naast moderatoren heb je ook mensen nodig die het forum technisch in de lucht houden en de administratie mbt toegang bij gaan houden (sinds ik ermee opgehouden ben, is dit ook niet meer bijgehouden. Vandaar dat niet-leden nu ook nog bij het besloten gedeelte kunnen komen :? ). Ik heb overigens alle drie gedaan en het is best wat werk. En je hebt er eigenlijk meerdere mensen voor nodig.
En dan zit je nog met de verwevenheid met de WF. Ik vraag me af of dit samen gaat werken. Misschien als je het forum losweekt van de vereniging. In dat geval wil ik, tegen voldoende betaling, best wel weer wat van de werkzaamheden gaan doen :o
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 21:59
LHTJoost schreef:
zo 06 nov, 2022 21:19
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 19:58
euthanasie
Heeft niks met Euthanasie te maken. Dat weten genoeg mensen die dit van dichtbij meemaken. :cry:
Ik heb zeker niet bedoeld om euthanasie die mensen meemaken lichter te laten lijken dan het is.
Sorry, maar waar heeft men het nu over? Kunt u het nog volgen? Dit is een forum van vereniging de Wereldfietser om informatie uit te wisselen. die nodig is bij fietsreizen.
bert sitters schreef:
zo 06 nov, 2022 22:13
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 21:59
LHTJoost schreef:
zo 06 nov, 2022 21:19
Heeft niks met Euthanasie te maken. Dat weten genoeg mensen die dit van dichtbij meemaken. :cry:
Ik heb zeker niet bedoeld om euthanasie die mensen meemaken lichter te laten lijken dan het is.
Sorry, maar waar heeft men het nu over? Kunt u het nog volgen? Dit is een forum van vereniging de Wereldfietser om informatie uit te wisselen. die nodig is bij fietsreizen.
Is dit een zaak van de vereniging de Wereldfietser en hoort dit bij bestuur en beleid?