Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Sendbike.com of iets soortgelijks? - Forum Wereldfietser

Ervaring met Sendbike.com of iets soortgelijks?

Hallo,

Ik wil dit voorjaar fietsen in Griekenland, of zoiets….

Als alternatief voor stress op Schiphol bedacht ik dat het wellicht mogelijk was om mijn fiets vooruit te sturen. Er gaan immers 24/7 pakketjes over de hele wereld.

Bij een zoektocht op internet kwam ik terecht bij Sendbike.com. Voor het versturen van een doos met fiets, afmetingen 177x23x102, vragen ze 230 pond, ofwel 260 euro.

Misschien geen budget oplossing, maar wel een oplossing. Iemand ervaring met Sendbike of iets soortgelijks gedaan?

Alvast bedankt. Groet, André
Goeie vraag. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd naar de reacties. Ik heb een paar fietsvrienden in de VS waar ik nog wel eens een ritje mee zou willen maken.

Tot nu toe heb ik er in Europa steeds voor gekozen met de auto te reizen. Voordeel is dat ik zeker weet dat (en hoe) de fietsen aankomen. En belangrijker nog: ik kan er voor hetzelfde geld vier meenemen.

Afbeelding
Leuk een reactie! Ik heb ook vaker de auto en de trein genomen. Naar Griekenland is dat een beetje lastig :D

Het gaat me niet om het geld, maar om dat toch concreet te maken. Als ik mijn fiets meeneem dan wil ik een gerenommeerde vliegmaatschappij en geen budget airline. KLM vliegt op Athene voor 252 euro plus 55 euro voor de fiets. Dat is in totaal 307 euro voor een enkeltje.

Stuur ik mijn fiets vooruit dan kost dat kennelijk 260 euro. Zelf neem ik dan een budget airline. De goedkoopste rechtstreekse vlucht is 135 euro. Totaal 395 euro.

Het prijsverschil is 88 euro. Minder groot dan het op het eerste gezicht lijkt.
Interessante optie. Heb wel een vraag.
Als ik kijk op Sendbike.com en probeer wat te versturen van Amsterdam naar Griekenland dan gaat dat blijkbaar met DHL.
Wat is dan de toegevoegde waarde van Sendbike.com? Maw, wat leveren zij extra tov dat je het zelf via DHL verstuurt?
In deze forumbijdrage wilde iemand een fiets verzenden met sendmybag.com

viewtopic.php?f=13&t=37695

https://www.sendmybag.com/bike-shipping

Sendmybag schijnt ook naar landen buiten de EU te verzenden als persoonlijke bagage. Zonder dat je meereist met je bagage.
Naar Griekenland, als onderdeel van de EU, heb je weinig met douanefaciliteiten van doen.
Toch zou ik een aankoopfactuur bij de hand houden.
Om aan te kunnen tonen dat je de BTW al hebt betaald.
AndreD schreef:
zo 06 nov, 2022 10:21
Leuk een reactie! Ik heb ook vaker de auto en de trein genomen. Naar Griekenland is dat een beetje lastig :D
Valt reuze mee. Rij naar Ancona en pak 's avonds de ferry. De volgende ochtend ben je in Igoumenitsa Korfu of in Patras, met een hut een comfortabele reis. Alles bij elkaar ongeveer even duur als vliegen.
Thanks! Vind ik zeker het overwegen waard.