Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aansluiting fietsroute Amsterdam-Barcelona vanuit Maastricht - Forum Wereldfietser

Aansluiting fietsroute Amsterdam-Barcelona vanuit Maastricht

Hallo allemaal,

In augustus wil ik naar Barcelona fietsen volgens de Paul Benjaminse route.
Echter, deze route begint vanuit Eindhoven.
Ik woon in de buurt van Maastricht en wil vandaaruit aansluiting vinden op deze route. Heeft iemand ervaring of goeie tips??

Ik had zelf in gedachte om in een rechte lijn naar beneden aansluiting te vinden (Maastricht-Luik-luxemburg), maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie???

Ps: Zijn er nog andere fietsers die in aug. vertrekken naar Barcelona???Lijkt mij leuk om eventueel met andere wereldfietsers een stuk mee te fietsen.

Groet,

Raymon.

Maastricht-Luik-Luxemburg is de richting van fietsen langs oude wegen of naar de middelandse zee. Let wel dat de Benjaminse route naar Barcelona niet tot Barcelona gaat.

Je kunt via Eijsden en daar het pontje pakken en de RAVel volgen lang de Maas en het Albertkanaal naar Luik. Via de "Rode Loper" ,de kruizingsvrije fietsroute door de stad Luik langs de Maas, ga je bij de monding van de Ourthe en blijf daar de RAVel langs de Maas volgen naar Namen. Bij Namen bij je aansluiting op de route van Paul Benjaminse naar Barcelona. De RAVel-routes staan op de kaart: Lange-afstand-fietsroutes in Vlaanderen/Rando Velo et Ravel en Wallonie.
Deze kaart is te koop bij de Fietsvakantiewinkel: www.fietsvakantiewinkel.nl
; een betere reisboekhandel: www.reisboekhandel.nl
of bij de Vakantiefietser in Amsterdam: www.vakantiefietser.nl