Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel branduren met gas? - Forum Wereldfietser

Hoeveel branduren met gas?

Hoeveel branduren krijg ik ongeveer voor 190 gram campinggas?
Wie o wie heeft het antwoord?

Alvast bedankt!

Blanche

Hi,

kun je zo niet 123 een eenduidig antwoord op geven.

Wat voor brander heb je? In welke situatie wil je deze gebruiken (zomers doe ik met blikje een week, swinters nog niet de helft), de hoogte heeft ook effect op het verbruik....

Bas
Branduren zijn niet heel relevant. De hoeveelheid warmte die je er mee krijgt is al iets relevanter, de brander met veel branduren zal minder warmte afgeven. Sterker nog: de snelle brander is in het voordeel, want daarmee wordt bij gelijkblijvende opstelling minder wamte naar de omgeving gelekt (vanaf de warme pan) omdat daar de tijd niet voor is.
De verbrandingswarmte van gas ten opzichte van benzine is per kg brandstof iets lager, maar heel veel scheelt het niet. Hou het er maar op dat je met een fles van 0,66 liter benzine 4x zo lang doet dan zit je er niet ver naast. Met mijn kookgedrag is het dus de vraag of ik met een blikje gas het weekend door zou komen.
Leon

Mijn klassieke doorpriktankjes gaan ongeveer vijf dagen mee bij 's morgens voor thee zetten en 's avonds voor de warme maaltijd.

Blanche schreef:Hoeveel branduren krijg ik ongeveer voor 190 gram campinggas?
Wie o wie heeft het antwoord?

Alvast bedankt!

Blanche
ik neem aan dat het voor volgende week in Engeland is? Ik zou twee van die kleine vaatjes meenemen (zijn die 190 gram?). Of 1 grote en 1 kleine. Dan heb je waarschijnlijk wel genoeg, tenzij je voor de hele groep wilt gaan koken.

Yep Vincent het is voor volgende week in engeland 8) en het gaat om de klassieke doorpriktankjes .....ik heb niet zo'n ervaring met koken op de camping. Kom meestal in landen waar uiteten een prikkie kost, dus....Bedankt voor het antwoord 2 kleine vaatjes it is!

Bedankt!

Blanche