Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verschil tussen magura 11 en 66 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

verschil tussen magura 11 en 66

Heb mijn fiets bij de fietsenmaker gebracht om de magura leidingen te laten inkorten.
IK voel mij genaald.

IK moest 111 euro betalen. HIj vertelde mij dat hij mijn bracket heeft gevlakt,. Zonder dat ik het wist heeft hij er een andere v-derailleur op gezet, omdat die andere niet paste. Heeft de remleidingen aangepast en moest 80 euro arbeidsloon betalen.

vandaag alles laten controleren door een fietsen maker op het werk.

1) na demontage van de trapas, bleek dat er helemaal niks was gevlakt.
2) Er moeten aan weerskanten 2,5 mm aan ringen zitten en die zaten er niet.
3) Verder bleek dat de magura's niet zijn voorzien van de noodzakelijke ringen. Er moeten er 4 opzitten met de platte kant naar boven, er zaten maar 2 ringen op. Verder bleek dat de remblokken niet goed waren afgesteld. De ene stond ongeveer 2mm v/d velg en de ander 7mm. IK kan nog steeds niet goed remmen het gaat schokkend en piepend. Dit komt volgens hem door mijn velg.

Mario.

PS: op de shimano site staat inderdaad 2,5 mm ringen aan weerszijden voor een 68 pot. Er sttat ook nog iets van E-type derailleur bracket en clap on. Misschien ligt het aan mijn engels, maar weet iemand wat hier mee wordt bedoeld.?

Ik zou in ieder geval je fietsenmaker even confronteren met de informatie die je nu hebt!