Ik zei niet voor niets zelden. Het gros rijdt met turbo het verstand op nul richting de max. Ik neem aan dat je ook hebt gezien dat ze hebben getest op Turbo? Met Turbo is bij veel middenmotoren (Bafang, Bosch, Yamaha) het onrustig fietsen met 20kmpu (tenzij het waait/stijgt), dan gaat hij jengelen.Edwin* schreef: ↑do 06 okt, 2022 21:19Dat is echt complete onzin.loknor schreef: ↑do 06 okt, 2022 20:38Ik kan je verklappen dat je met een ebike niet 21-22 gaat rijden en dat je richting 24-26 zal gaan. Iedereen die op de fiets stapt zal toegeven dat dit klopt, je ziet zelden een ebiker die met 20kmpu rijdt.Edwin* schreef: ↑vr 09 sep, 2022 12:53
Voor deze test fietste verslaggever Joost Dijkgraaf per onderdeel op gelijke snelheid (21-22 km p/u) in een gecontroleerde omgeving, de sintelbaan van de Universiteit Twente, met een e-bike in turbo-stand, in de tour-stand en met een stadsfiets. De e-bike was een Batavus Tria E-Go, de gewone fiets een Sparta Sense.
Ik hoop dat het een opluchting is als je ziet dat ik de wetenschapper niet in twijfel trek, maar dat de relevantie (en eigenlijk de schreeuwerige tendentieuze kop) sterk in twijfel trek.Overigens mag jij best wetenschappers in twijfel trekken en de test als onzin beschouwen.
En ja, het irriteert me dat je een sneer probeert uit te delen dat ik een wappie ben, ik snap niet waarom de omgangsnormen op dit forum zo extreem hard zijn.
Los dat dit totaal niet overeen komt met mijn ervaring, als iemand op turbo die snelheid probeert aan te houden zoals in de test zal dat zeker met een Bosch Active Line of Yamaha (Giant) tot heel onrustig rijgedrag leiden. En dat is nou net wel wat ze in de test hebben nagebootst.
Een gewone fiets is in potentie een veel beter middel om je conditie op peil te houden, maar dat betekent niet dat een gewone fiets per definitie altijd veel beter is. Alles hangt af van hoeveel watts de gebruiker er zelf in propt. Sterker nog, als het alternatief de scooter is dan is het hele verhaal radicaal anders.