Hallo beste fietsers! Ben nieuw op dit forum. Heb me aangemeld omdat ik graag wat advies wil over mijn fiets die ik laatst aangeschaft heb. Het is een tweedehandse Vogue Discover N8. Prima fiets voor de €400 die ik er voor betaald heb. Er zijn wel wat problemen opgetreden. Er begonnen af en toe wat schaafgeluiden en gekraak op te treden. Dat kwam uit de kettingkast. Ook liep het achterwiel niet meer soepel en er zat wat speling op. De eerste fietsenmaker die ik belde wilde er niet aan beginnen en een tweede fietsenmaker wil alleen het wiel nakijken als ik het los langsbreng. Heb het er vandaag dus uitgehaald waardoor ik zag dat die lager helemaal kapot was. Ook zit het voortandwiel los op de as. Gewoon mijn eigen schuld want ben te enthausiast geweest met een te zwaar beladen fietskar.
Toen ik het wiel in mijn donker schuurtje loshaalde vielen er wat busjes en ringen af waarvan ik nu niet meer zeker weet hoe het gezeten heeft. Is er toevallig een plaatje beschikbaar met de volgorde van die busjes en ringen van een shimano Nexus 8 wiel? Dat zou wel handig zijn voor de zekerheid. Voortaan ga ik zorgen voor goede verlichting en voldoende ruimte en wat foto´s maken.
Een andere vraag is wat goed gereedschap is om dat ding waar de trapper aanzit los te maken. Kan die imbus wel losdraaien maar het zit dan te vast op de trapas geklemt.Kan iemand advies geven wat ik daar het beste voor kan kopen? Het moet geen prul zijn maar ook niet te duur. Gewoon iets wat goed te gebruiken is voor normaal onderhoud en niet na 2 keer gebruiken kapot is.
Ook zit ik te denken om dat Nexus achterwiel te vervangen voor een stevig atb wiel en extern derailleur. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil gewoon een wiel er uit kunnen pakken om het te kunnen vervangen voor een reserve wiel zodat ik dingen op mijn gemak in orde kan maken. Het gepruts met die kettingkast en al die kabels vind ik maar niks. Wil in dit idee alles dus meer modulair maken met goede, stevige onderdelen die in verhouding ook tweedehands goedkoop verkrijgbaar zijn. Heb het niet zo breed en denk dat als er iets aan die Nexus naaf kapot gaat het een dure zaak gaat worden.
De basis moet die Bafang Max Drive motor zijn. Dat vind ik echt een geweldig ding. Voor de rest mag de fiets tot het frame aan toe transformeren in de komende jaren. Als ik weet hoe het aan te pakken dan kan ik voor eventuele verbeteringen sparen. Nu zit ik met een fiets die in de basis erg goed is maar niet na een kwartier sleutelen weer inzetbaar is.
Bedankt voor het lezen. Alle tips en suggesties zijn welkom. Groetjes Leon
Toen ik het wiel in mijn donker schuurtje loshaalde vielen er wat busjes en ringen af waarvan ik nu niet meer zeker weet hoe het gezeten heeft. Is er toevallig een plaatje beschikbaar met de volgorde van die busjes en ringen van een shimano Nexus 8 wiel? Dat zou wel handig zijn voor de zekerheid. Voortaan ga ik zorgen voor goede verlichting en voldoende ruimte en wat foto´s maken.
Een andere vraag is wat goed gereedschap is om dat ding waar de trapper aanzit los te maken. Kan die imbus wel losdraaien maar het zit dan te vast op de trapas geklemt.Kan iemand advies geven wat ik daar het beste voor kan kopen? Het moet geen prul zijn maar ook niet te duur. Gewoon iets wat goed te gebruiken is voor normaal onderhoud en niet na 2 keer gebruiken kapot is.
Ook zit ik te denken om dat Nexus achterwiel te vervangen voor een stevig atb wiel en extern derailleur. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil gewoon een wiel er uit kunnen pakken om het te kunnen vervangen voor een reserve wiel zodat ik dingen op mijn gemak in orde kan maken. Het gepruts met die kettingkast en al die kabels vind ik maar niks. Wil in dit idee alles dus meer modulair maken met goede, stevige onderdelen die in verhouding ook tweedehands goedkoop verkrijgbaar zijn. Heb het niet zo breed en denk dat als er iets aan die Nexus naaf kapot gaat het een dure zaak gaat worden.
De basis moet die Bafang Max Drive motor zijn. Dat vind ik echt een geweldig ding. Voor de rest mag de fiets tot het frame aan toe transformeren in de komende jaren. Als ik weet hoe het aan te pakken dan kan ik voor eventuele verbeteringen sparen. Nu zit ik met een fiets die in de basis erg goed is maar niet na een kwartier sleutelen weer inzetbaar is.
Bedankt voor het lezen. Alle tips en suggesties zijn welkom. Groetjes Leon