Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1264 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33579 berichten
Leon schreef:
ma 26 sep, 2022 20:08
Dit heeft er qua situatie veel van weg: https://www.google.com/maps/@51.252857, ... 384!8i8192
Zeeland is de verkeerde kant op. Wel heeft de kerk op mijn foto ook zo'n kleine vieringtoren als die in Heikant maar die zie je vanwege de bomen in dit jaargetijde niet (hij is wel op streetview te zien).
Limburg dan?
Of Gelderland?
Of Zuid Holland?
Of …..
Deze raadplaat is alleen te raden als je de kerk herkent. Is dat niet het geval, dan is het zoeken naar een naald in een hooiberg (door domweg alle kerken een voor een af te lopen) of net zo lang naar aanwijzingen te hengelen tot het een raadpraatje wordt. En zelfs dan zou het nog schelen als het uitzicht mooi, markant of anderszins inspirerend is - maar ja, alweer een weiland met kerk (waaraan ook ik mij wel eens schuldig maak). Kortom, deze raadplaat vind ik niet zo leuk.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 26 sep, 2022 18:30
Essen, België?
Nee met een kleine letter. Essen, de bomen. Na een punt met een hoofdletter. Verder kom ik niet. Er staan best veel essen in Nederland.
Het is een best brede weg, opmerkelijk zonder fietsstroken of fietspad, waarschijnlijk aan de noordoostkant van een kennelijk klein dorp die met een boogje naar links het dorp in lijkt te gaan.
Kennelijk was de weg eerder van groter belang, gezien het ontbreken van fietsvoorzieningen.
Maar veel is het niet.
Ik fietste parallel aan een grote river, onderdeel van een meerdaagse tocht. Aan weerszijde van de rivier zijn beschermde landschappen, hier had ik overnacht. De weg is wel breed maar kent geen doorgaand verkeer.
Het beeld doet mij denken aan fietsen tussen Zutphen en Doesburg.
Heb het idee dat dit weer een lange wordt.... :roll:

Wat weten we tot nu toe:
--"paadje"
--Niet: Megchelen
--Niet: Twente
--Niet: Noord Brabant - maar tov Twente wel (in geografisch opzicht) de goede kant op
--Niet: Zeeland – is tov Noord Brabant de verkeerde kant op
--De kerk heeft ook zo'n kleine vieringtoren als die in Heikant maar die zie je vanwege de bomen in dit jaargetijde niet (hij is wel op streetview te zien).
--WillemT fietste parallel aan een grote rivier, onderdeel van een meerdaagse tocht. Aan weerszijde van de rivier zijn beschermde landschappen, waar hij had overnacht. De weg is wel breed maar kent geen doorgaand verkeer

Waar is nog niet op gereageerd:
--Limburg dan?
Of Gelderland?
Of Zuid Holland?
Of ….
--Het beeld doet mij denken aan fietsen tussen Zutphen en Doesburg

Als je kijkt naar de laatst hint "Aan weerszijde van de rivier zijn beschermde landschappen": volgens deze kaart geldt dat vrijwel voor alle rivieren (https://themasites.pbl.nl/atlas-regio/k ... 002,true,1).

Het zoekgebied is voor mij nog te groot. :?
Dan zet ik in op de strook tussen nijmegen en venlo, aan zo'n typische weg die van/naar een pontje gaat of ging. Welke locals hebben we daar?
de kerk in Beegden (L)
Grandonneur schreef:
di 27 sep, 2022 17:30
Dan zet ik in op de strook tussen nijmegen en venlo, aan zo'n typische weg die van/naar een pontje gaat of ging. Welke locals hebben we daar?
Dat is een goed begin Grandonneur!
Denk niet dat dit de kerk van Beegden is (heb daar in 1970 op de jeugdherberg overnacht), op de raadselfoto is de spits puntiger en er lijken wijzerplaten aan te zitten. Het dak van de kerk heeft rode pannen. Ga m'n PC aanzetten.
Meerlo lijkt er meer op.
Na wat zoeken nu gevonden: de kerk van Bergen (L.) https://www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/ ... gen/petrus
En hier is de Streetview: https://www.google.nl/maps/@51.6103239, ... 384!8i8192
Hoe krijg je het voor elkaar Martin!
Ik heb gisteravond Bergen vanaf de Kerstraat, de Aijenseweg, vanaf de Maas en vanaf de Heukelomsestraat bekeken en dat niet een keer maar meerdere malen.
Ik kon het juiste beeld niet vinden.
Knap gedaan hoor!

EDIT
Geen rekening gehouden met de vertekening van de tele. Dom, dom :oops:
Poppink schreef:
wo 28 sep, 2022 13:15
Hoe krijg je het voor elkaar Martin!
Knap gedaan hoor!
Zeg dat wel!
Poppink schreef:
wo 28 sep, 2022 13:15
EDIT
Geen rekening gehouden met de vertekening van de tele. Dom, dom :oops:
Mijn foto heeft een beeldhoek van 17 graden, Streetview heeft misschien wel een beeldhoek van 90 graden! Dat is inderdaad lastig vergelijken.

De beschermde landschappen die ik noemde waren de Maasheggen en Maasduinen en ik had overnacht op kampeerterrein De Cokse Heide.

Aan jou de volgende Martin.
Poppink schreef:
wo 28 sep, 2022 13:15
Hoe krijg je het voor elkaar Martin!
Ik heb gisteravond Bergen vanaf de Kerstraat, de Aijenseweg, vanaf de Maas en vanaf de Heukelomsestraat bekeken en dat niet een keer maar meerdere malen.
Ik kon het juiste beeld niet vinden.
Knap gedaan hoor!
Ik heb op Google afbeeldingen gezocht naar "kerk Lottum", "kerk Vierlingsbeek" enzovoorts in het hele gebied ten noorden van Venlo, tussen Venray en de Duitse grens in. Totdat ik op Bergen kwam en daar kwam dezelfde kerk tevoorschijn! En daarna de positie vanuit de kerk uitgelijnd naar de raadselfoto. Inderdaad was de Heukelomstraat wat lastig, maar je kunt Streetview ook inzoomen en gelet op de bochten van de weg, de rest ging vanzelf.
Bedankt WillemT voor het toewijzen van mijn beurt.

DSC03627.jpg
Dit weggetje heeft geen Streetwiew, maar die komt vlak achter mij uit op een T-kruising, wél met Streetview. De foto is maar een paar uur geleden genomen.
Dacht even dat die eerder was geplaatst. Deze viewtopic.php?f=23&t=7669&hilit=fietspa ... 00#p422429
Is dus toch anders.

Tsja, bij die zat nog een hint van een mooie fietsroute (=Klarälvsbanan).
Dit Raad plaatje! heeft niets bijzonders en ook zit er geen aanwijzing bij anders dan "De foto is maar een paar uur geleden genomen." en "Dit weggetje heeft geen Streetwiew, maar die komt vlak achter mij uit op een T-kruising, wél met Streetview".

En aangezien de locatie van Martin in Zweden de plaats Sunnemo is: alle zijwegen van een weg met Streetview bekijken in een straal rond Sunnemo. Ik ga even wat anders doen.
Mooi licht op de bomen, maar ik herken de plek niet. En net als JanH heb ik geen zin een hele omgeving af te gaan muizen; daar krijg ik alleen maar rsi van.
Is nog geen 1 km van ons Zweedse huis, half uurtje rondgefietst voor mooie herfstfoto's.
JanH is anders wel heel warm :wink:
Helemaal correct, Marjan en de volgende is voor jou!