Additionally, paste this code immediately after the opening tag: St-jacobsroute 1-2 en 3 - Forum Wereldfietser

St-jacobsroute 1-2 en 3

Hoi

Ik ben van plan om in Maart of April een tocht te maken via de St-Jacobsroutes 1-2 en 3,maar dan omgekeerd. Ik vertrek in Carcassonne via Gerona naar Sevilla en voort langs de Zilverroute naar Santiago De Compostella. Van daaruit dus via de St-Jacobsroutes terug richting Belgie.
Ik zou dit moeten doen op 3 maanden ( totaal is een +- 5000 km).
Nu...mijn vraag (vragen)...
Is het stuk van St-jacobs route 3 naar 2 te doen voor een middelmatige fietser? Pyreneeen? (hebben 20 à 22 kilo bagage bij)
En wat met de andere trajecten? Het gaat hier over een project bijzondere jeugdbijstand met budget...komt er op neer...wildkamperen.
Is er voldoende bevoorrading onderweg?
Misscghien een heel interessante website met goede info hierover?
Alvast bedankt voor alle info die me voort kunnen helpen.
Marc

Hallo Marc,

Als je straks vanuit het zuiden bij de Pyreneeen aankomt, ben je geen matige fietser meer, maar goed getraind. Toen wij er vorig jaar vanuit het noorden overheen fietsten was het enige probleem dat de klim zo lang duurde (roelandspas). Ook was het niet leuk dat het weer zo slecht was (regen). Mar ondanks dat was het goed te doen.

Vorig jaar fietsen wij ongeveer dezelfde route. Bevoorrading was nooit een probleem. Wij kampeerden niet, dus daar kan ik je niet veel over melden. Ons reisverslag vind je op http://eurotour2006.reisprofiel.nl/

In Spanje was eigenlijk elke (binnen)grensovergang een klimopgave. Je merkt dat grenzen vooral door de natuur bepaald zijn. Van La Mancha naar Andalusie, van Andalusie naar Extramadura en van Castilie naar Galicie zijn net zulke barrieres als van Spanje naar Frankrijk. Maar bij elke grens geldt: gewoon doortrappen.

Veel succes en plezier, Vadan.