Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is hier aan de hand?? - Forum Wereldfietser

Wat is hier aan de hand??

Hoy Hoy,
Dit is de onderkant het frame bij de bracket ( zo heet dat geloof ik) van een Idworx ALL ROHLER uit december 2021. Heb een in principe overeenkomst met verkoper maar zie nu dit op een foto die ik toevallig gemaakt heb maar nog niet bekeken πŸ˜”

Iemand enig idee wat hier speelt?
Wat betekent dat voor veiligheid fiets?
Reparatie mogelijkheid?
Kosten hiervan??
BVD
Grtz Little Feat
D11B68B7-CA90-4BF1-9A1B-87649A5E5312.jpeg
Hey Dixy chicken.
I'd be Willin' to help you.
Feats don't fail me now.
It's a perfect imperfection.
Beware not to run out to the lot and climb on to your bike
And drive off without tightening down
It will be a terrible thing
To see what remains of the bike you are on :wink:
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:12
Iemand enig idee wat hier speelt?
Wat betekent dat voor veiligheid fiets?
Ik weet niet veel van dit soort fietsen en weet ook niet of het standaard is om rubbertjes te monteren op die plek.
Wat me wel intrigeert is hoe zulke rubbertjes in zo'n korte tijd kunnen vergaan; dat bedoel je toch? Dan vraag ik me af of die fiets echt maar negen maanden oud is.
Ik neem aan dat er een aankoopbon bij zit?

Edit: in dit filmpje zie je er rubbers in zitten: https://www.youtube.com/watch?v=8yn5rfcvUNo
Ik denk niet dat die veel kosten. Ze zijn uiteraard eenvoudig te vervangen.
Poppink schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:34
Hey Dixy chicken.
I'd be Willin' to help you.
Feats don't fail me now.
It's a perfect imperfection.
Beware not to run out to the lot and climb on to your bike
And drive off without tightening down
It will be a terrible thing
To see what remains of the bike you are on :wink:
πŸ€˜πŸ»πŸ€˜πŸ»πŸ€˜πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ˜ƒ
Lowell for ever ☺️
Grtz LF
Wat uitgedroogd rubber zou ik me niet druk om maken. Een idworx dealer kan je vast wel helpen, en anders direct aan idworx een mailtje sturen. Past vast nog in een envelopje ook, dus dan hoef je niet eens thuis te blijven voor de pakketbezorger ;)

Ook fijn om die bouten die er doorheen gaan af en toe eens los te halen, zeker met woon-werkverkeer met zoute ellende wel lekker om er beweging in te kunnen houden. Met kettingaandrijving ben je af&toe nog wel eens aan het stellen aan die excenter, met riemaandrijving nog veel minder.
Leon schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:53
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:12
Iemand enig idee wat hier speelt?
Wat betekent dat voor veiligheid fiets?
Ik weet niet veel van dit soort fietsen en weet ook niet of het standaard is om rubbertjes te monteren op die plek.
Wat me wel intrigeert is hoe zulke rubbertjes in zo'n korte tijd kunnen vergaan; dat bedoel je toch? Dan vraag ik me af of die fiets echt maar negen maanden oud is.
Ik neem aan dat er een aankoopbon bij zit?

Edit: in dit filmpje zie je er rubbers in zitten: https://www.youtube.com/watch?v=8yn5rfcvUNo
Ik denk niet dat die veel kosten. Ze zijn uiteraard eenvoudig te vervangen.
Klopt Leon.
Ik moet de rekening nog zien. Heb er op gereden. Enige wat toen opviel was geluidje van riem, wat mogelijk ook bracket kan zijn??
Fiets zag er verder pico Bello uit. Geen slijtage handvat of zadel.
Was waarschijnlijk voorheen ingezet als demo fiets. Hij vertelde dat hij er op gereden had en meteen kon kopen.
Nummer van Rohlof naaf is 164xxx. Als ik dat opsnor op het web dan is dat uit 2012. Heb begrepen dat ie soms nog ff kan liggen voordat ie geplaatst wordt, maar vijf jaar?
Ik zet er op in dat die twee rubbertjes door verkoper wordt vervangen bij de fietszaak waar hij 'm gekocht heeft.
Kunnen ze meteen een taxatie doen voor de verzekering πŸ˜‡.
is dat enigzins redelijk?πŸ™„
Grtz Little Feat
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 20:04

Nummer van Rohlof naaf is 164xxx. Als ik dat opsnor op het web dan is dat uit 2012. Heb begrepen dat ie soms nog ff kan liggen voordat ie geplaatst wordt, maar vijf jaar?
Klinkt alsof ergens creatief geweest is met de waarheid. Heb je wel de 110mm boost steekas naafdynamo erin zitten of nog de 100mm QR versie? Misschien even het framenummer checken bij idworx voor de daadwerkelijke leeftijd van de fiets?

Niet dat leeftijd zozeer een probleem hoeft te zijn bij zo'n fiets, maar ik denk dat de vraagprijs daar wel rekening mee houdt....
Hoy Jurr,
Waaraan zie je het verschil tussen QR of andere?
Is er qua specificaties nog groot verschil?
Zat iig een idworx edelux op.
Kun je bij idworx dat zo opvragen of kan ik Gerrit vragen om te kijken aan de hand van nummer naaf?
Grtz LF
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:12
Idworx ALL ROHLER uit december 2021.
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 20:04
Nummer van Rohlof naaf is 164xxx. Als ik dat opsnor op het web dan is dat uit 2012. Heb begrepen dat ie soms nog ff kan liggen voordat ie geplaatst wordt, maar vijf jaar?
2021 minus 2012 is bij mij negen jaar.
Dat klinkt inderdaad creatief.
Deze is het
69C9E976-348E-4983-BF7D-6FEA22635A3A.png
Poppink schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:34
Hey Dixy chicken.
I'd be Willin' to help you.
Feats don't fail me now.
It's a perfect imperfection.
Beware not to run out to the lot and climb on to your bike
And drive off without tightening down
It will be a terrible thing
To see what remains of the bike you are on :wink:
Iemand die zijn klassiekers kent!

And if you give me weed, whites and wine
and show me a sign
I'll be willin'
to be movin'


Dat heb ik wel eens in gedachten gezongen toen ik in 2015 op fietstocht in Frankrijk steendood - kicked by the wind - zat en nog 100 km moest afleggen ...
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 20:22
Hoy Jurr,
Waaraan zie je het verschil tussen QR of andere?
Jouw foto laat de latere 110x15mm boost steekas naaf zien. De eerdere All Rohlers kwamen voorzover ik weet met 100mm QR naaf, zoals ook bijvoorbeeld Santos nu nog steeds gebruikt.

Geen idee wanneer die wissel van vork om de bredere voornaaf kwijt te kunnen heeft plaatsgevonden in de idworx geschiedenis, maar dat kan een idworx dealer danwel idworx zelf vast wel vertellen.

Volgens mij heeft een stuk later in de tijdlijn ook nog eens het frame een update gekregen, maar dat zou ook alleen de oPinion en niet de All Rohler geweest kunnen zijn. Ik ben niet heel erg thuis in die details ;)
Leon schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 20:24
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 18:12
Idworx ALL ROHLER uit december 2021.
Little Feat schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 20:04
Nummer van Rohlof naaf is 164xxx. Als ik dat opsnor op het web dan is dat uit 2012. Heb begrepen dat ie soms nog ff kan liggen voordat ie geplaatst wordt, maar vijf jaar?
2021 minus 2012 is bij mij negen jaar.
Dat klinkt inderdaad creatief.
Klopt. Had eerst 2016 in mijn hoofd en dat was er nog niet uit bij het rekenen.😊
Wat zou een redelijk prijs zijn voor een AR met riem uit 2012? En als ie later gemaakt is??
Wat is de afschrijving jaarlijks?πŸ™„
En ja, het is wat de gek er voor geeft maar redelijkerwijs.

Dank Jurr voor info! Zal 's ff in de folders op bikefeeling.nl snuffelen πŸ˜‰

Grtz LF
Die fiets is nooit uit 2012, dan had er geen riem op gekund. Voornaaf is ook véél jonger. Bel idworx eens op en vraag aan de hand van framenummer hoe oud ie is, en of een 2012 R-naaf geloofwaardig is op zo’n fiets.
Een All Rohler is toch altijd geschikt voor riemaandrijving? Alleen een Easy Rohler en Off Rohler (en de mountainbikes...) kwamen toch eerder in een niet-riem-compatible frame?

Of had de eerste serie All Rohlers dat ook nog?

Zou ook nog kunnen dat de leeftijd van de fiets klopt maar de Rohloff de enige afwijking is... dat zou ook wel weer apart zijn. Een hoger naafnummer dan de leeftijd van een fiets is niet zo raar bij bijvoorbeeld vervanging van het naafhuis door flensbreuk of een complete naaf door een groot defect. Maar een lager naafnummer vind ik dan wel weer apart.
Jurr schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 21:00
Zou ook nog kunnen dat de leeftijd van de fiets klopt maar de Rohloff de enige afwijking is...
En die rubbertjes dus.
Ik vind de binnenkant van het cranckstel op de eerste foto's ook best vies in vergelijking met bv wat ik op de foto van de dynamo zie.

De vraag over wat zo'n fiets mag kosten kan ik niet beantwoorden. Mijn fiets kostte nieuw 599 euro; na aanpassingen 700 ... out of my league dus.
Ah ja de tijd gaat weer eens sneller dan ik dacht :roll: . Allrohler sinds 2013, met idd een belt ready frame toen al.

Dus het zou allemaal nog kunnen kloppen, met z’n 2012 naaf.

Ware het niet dat ie toen nog 100mm qr had. Grr :evil:
Leon schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 21:12
En die rubbertjes dus.
Ach, verkeerd schoonmaakmiddel? Verkeerde samenstelling in de productie? Tijd lang in de zon van een etalage gestaan? Ik zou er een fiets niet om laten staan.
Leon schreef: ↑
zo 11 sep, 2022 21:12

Ik vind de binnenkant van het cranckstel op de eerste foto's ook best vies in vergelijking met bv wat ik op de foto van de dynamo zie.
...en om viezigheid aan de binnenkant van een crankstel al helemaal niet ;)

Maar Rohloffnummer versus geclaimde leeftijd zou ik wel even induiken. Misschien een behulpzame dealer die een klant met een garantiegeval snel wilde helpen en het wiel uit een showroomfiets heeft gehaald?
Het ging er dan ook niet om of die ringetjes of viezigheid een probleem waren maar of die fiets 9 maanden geleden nog nagelnieuw was. Als iemand na 9 maanden geen factuur van zo'n dure aanschaf meer heeft dan vind ik dat erg vreemd.
:oops: :oops:
HEEFT ER IEMAND NOG EEN BOETEKLEED LIGGEN? OF WAT STOF OM DOORHEEN TE KRUIPEN?? :roll:

Twee fietsen met elkaar verwisseldπŸ˜”.
Komt ervan als je op een hete dag op twee Idworx fietsen rijdt met de mode kleur zwart πŸ˜‡.
Ik snapte er al geen hout van. Had een indicatie moeten zijn..... maar was het niet :oops:
De AR is van eind vorig jaar, wel demo Net verkoper nog nummer naaf gevraagd door te geven.
De foto van de onderkant heb ik net de details van bekeken en zag een lokatie staan waarvan ik dacht : Limburg ??????
Ineens ging er Heeeeeeel langzaam een πŸ’‘branden .
Foto was van een ER die ik diezelfde dag gereden heb bij een niet nader bij naam te noemen handelaar uit het zuiden des lands die veel high-end fietsen verkoopt. Fiets zou uit 2019 zijn, geloof ik.

Nou, na deze opheldering van het mysterie kan iedereen nog het weekend goed geΓ―nformeerd afsluiten en straks rustig gaan slapen.πŸ˜‡
Maar wat een kennis en snelheid op dit forum.
Dank daarvoor
Grtz Little Feat