Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laos van Chiang Khong naar Luang Prabang - Forum Wereldfietser

Laos van Chiang Khong naar Luang Prabang

Hallo wereledfietsers, ik wil aan het eind van dit jaar een aantal maanden gaan fietsen in Thailand en Laos. Een groot gedeelte van de tocht heb ik al uitgestippeld.

Ik loop echter vast op het stuk van Chiang Khong naar Luang Prabang. Ik vind alleen maar verhalen en routes met de boot. Ik wil dit stuk ook graag fietsen.

Met de 1:600.000 kaart die ik heb kom ik er ook niet echt uit.
Heeft iemand mischien info...?

Alvast bedankt!

Hoi GeCe,

We zijn er niet/deels geweest maar hebben het eerste kwartaal 2007 wel dwars door Laos gefietst en ook iemand gesproken die deze route heeft gereden.
Laat je niet afschrikken; via een omweg is het wel te fietsen. je rijdt eerst naar het noord-oosten naar Louang Namtha en dan naar Oudomxai. Het is een beetje een omweg en de weg is niet al te best maar je komt nog eens ergens. Maar eerlijk gezegd staat deze route ook beschreven in "kippen en kleefrijst" van Bernadette Speet. Wat zij schrijft komt overeen met de beschrijving die wij in februari hoorden; zeer zwaar, veel lopen, wild kamperen of bij plaatselijke bevolking overnachten. Ipv. twee dagen per boot zul je ruim een week kwijt zijn voor dit traject. Een mooi asfaltalternatief (wat wij wel gefietst hebben) is eerst met de boot naar Pak Beng (en snel een kamer regelen) en vandaaruit in twee dagen naar Udomxai. En dan in nog eens twee dagen naar Luang Prabang. Dit hele deel is voor Laotiaanse begrippen echt heel goed fietsbaar. zie ook ons weblog: cebenz.web-log.nl

Als je het gefietst hebt wel laten weten hoe het was!

Groet, Bert
Je kan ook contact opnemen met AWOL zij hebben beschreven routes van dit traject,ik zelf heb ik januarie jl de korte route genomen via de mekongh.
Zie ook landen info op deze site
veel plezier
Dirk

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb het 'kip met rijst menu' al besteld. Ik zal eens kijken hoe het smaakt.
Lijkt me een mooi alternatief om de echte binnenlanden van Laos te ervaren.
Ik laat zeker even horen hoe het geweest is.