Men moet mischien stoppen met te zeggen dat de e-bike de auto vervangt. De e-bike vervangt voor het overgrote deel van de gebruikers de gewone fiets. Op de tot nu toe eerder nog uitzonderingen na.
Men kiest er inderdaad sneller voor om met de fiets naar het werk te gaan in plaats van met de auto wanneer men een e-bike heeft. Ondanks dat die persoon hoogstwaarschijnlijk een fiets heeft staan die goed genoeg is voor diezelfde tocht af te leggen. Men consumeert dus opnieuw voor een probleem dat er niet is.
Toen de e-bike uit kwam werd hij gezien als een oplossing voor mensen die niet zonder deze ondersteuning konden fietsen. En dat was beter zo gebleven. Tegenwoordig is het de standaard om een e-bike aan te schaffen.
Men reageert hier met goede redenen voor een e-bike te rechtvaardigen. Het zijn dan ook die redenen waar ik (en anderen) juist niet over spreek.
De e-bike is een prachtige en goede tool voor mensen die het nodig hebben. Maar ook ik vindt dat het voor (ongeveer) 80% van de e-bikers volstrekt onnodig is.
Men kiest er inderdaad sneller voor om met de fiets naar het werk te gaan in plaats van met de auto wanneer men een e-bike heeft. Ondanks dat die persoon hoogstwaarschijnlijk een fiets heeft staan die goed genoeg is voor diezelfde tocht af te leggen. Men consumeert dus opnieuw voor een probleem dat er niet is.
Toen de e-bike uit kwam werd hij gezien als een oplossing voor mensen die niet zonder deze ondersteuning konden fietsen. En dat was beter zo gebleven. Tegenwoordig is het de standaard om een e-bike aan te schaffen.
Men reageert hier met goede redenen voor een e-bike te rechtvaardigen. Het zijn dan ook die redenen waar ik (en anderen) juist niet over spreek.
De e-bike is een prachtige en goede tool voor mensen die het nodig hebben. Maar ook ik vindt dat het voor (ongeveer) 80% van de e-bikers volstrekt onnodig is.