Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 38 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Carl schreef:
do 25 aug, 2022 17:53
Marjan schreef:
do 25 aug, 2022 17:43
het bord is nogal toegetakeld maar is imo een stukje geschiedenis en bewaren waard.
Geschiedenis?! Rijwielen met hulpmotor waren nog nooit zo actueel als nu!

Carl
En zijn overal welkom waar in verleden een bord voor nodig was!

Niet de fiets is geschiedenis maar het bord!
Marjan schreef:
do 25 aug, 2022 18:04
Carl schreef:
do 25 aug, 2022 17:53
Marjan schreef:
do 25 aug, 2022 17:43
het bord is nogal toegetakeld maar is imo een stukje geschiedenis en bewaren waard.
Geschiedenis?! Rijwielen met hulpmotor waren nog nooit zo actueel als nu!
En zijn overal welkom waar in verleden een bord voor nodig was!

Niet de fiets is geschiedenis maar het bord!
Ah, op die fiets. Ja, inmiddels kun je overal wel borden zetten. :D

Groetjes,

Carl
Marjan schreef:
do 25 aug, 2022 18:04
Niet de fiets is geschiedenis maar het bord!
Het bord komt uit de tijd van de stinkende tuffende Spartamet. :-)
IMG_20220728_142551560_HDR.jpg
Deze kwam ik ergens in de middle of nowhere tegen in Zweden. Het was een moeilijke dag, dus hij kwam als geroepen!
Aniphys schreef:
do 25 aug, 2022 22:21
Het bord komt uit de tijd van de stinkende tuffende Spartamet. :-)
Stukje nuance; de eerste rijwielen met hulpmotor stammen uit de jaren '30. Sparta stopte begin jaren '80 met bromfietsen, om een paar jaar later de Spartamet te introduceren. Eind jaren '90 stopte Sparta vervolgens met de Spartamet en tegelijk waren ze toen de eerste grote fabrikant om serieus zaak te maken van de ebike met de Sparta Pharos.

Het mooie bord lijkt me ouder dan 40 jaar :wink:
Dus meer uit de tijd van de Solex. Ook stinkend en tuffend.
Deze week langs gereden: aankondiging van onderbroken weg (Turnhoutse baan) wegens heraanleg fietspad.
Schermafbeelding 2022-08-26 om 10.15.23.png
Bandeloos.jpg
Bandeloos
MarijeB schreef:
vr 26 aug, 2022 09:19
IMG_20220728_142551560_HDR.jpg

Deze kwam ik ergens in de middle of nowhere tegen in Zweden. Het was een moeilijke dag, dus hij kwam als geroepen!
Slottet = kasteel of paleis
Kan het ook de naam van een streekje zijn? Ik zie wel een grote boerderij op de locatie, maar niet echt iets van een slot.
Screenshot_20220828-195153-891.png
Poppink schreef:
zo 28 aug, 2022 01:02
Bandeloos.jpg
Bandeloos
Fietst dat gemakkelijk zo?
Vanmiddag hoorde ik boven het Limburgse land ineens het onmiskenbare diep donkere geluid van een DC-3, dat mijn vader van de oorlog kende (en mij tegen wil en dank er vaak over heeft verteld) maar dat mijn generatie eerder van Indiana Jonesfilms kent.
Een foto gemaakt bleek het de PH-PBA. Een toestel gebouwd in 1944, dat in juni 1944 bij D-day heeft gevlogen en in september 1944 aan operatie Market Garden. Dat stuk geschiedenisblik vliegt nog altijd. Mijn fiets wordt niet zo oud. Of ik zelf op mijn 78e nog rondfiets mag ik hopen.
Een vraagje aan de eventuele vliegtuigspotters hier: wat voor een vliegtuig landde er om omstreeks 13.21 op MAA vandaag. Ik zag het maar kort, maar het leek me een vreemd toestel. Het was een kleiner toestel maar leek wel een staartmotor te hebben zoals een DC-10.
Afbeelding
Leuk Leon!
Wat is er mooier dan je te verwonderen.
Leon schreef:
zo 28 aug, 2022 21:05
Een vraagje aan de eventuele vliegtuigspotters hier: wat voor een vliegtuig landde er om omstreeks 13.21 op MAA vandaag. Ik zag het maar kort, maar het leek me een vreemd toestel. Het was een kleiner toestel maar leek wel een staartmotor te hebben zoals een DC-10.
Ik vermoed een Piaggio P.180 Avanti.
Zo'n toestel zag ik een keer vliegen boven Amsterdam en heb het thuis gelijk opgezocht.
Vreemde vogel.
Het F1 team van Ferrari schijnt er mee te vliegen.
Van de week een te grijze (blauwe?) reiger gezien.
DSC_7843_1.JPG
en vanavond een vliegtuig dat ik niet terug kon vinden op Flightradar24.
Het was geen propellervliegtuig, kleiner of gelijk aan een Boeing 737, zilverkleurig afgetekend door de zon en het vloog tussen 19:00 en 19:30 van Noord naar Zuid boven Hengelo west.
Te laag voor reguliere vluchten.
Misschien een vreemde nadering naar vliegveld Twente voor de laatste landing?
Te hoog en te rechtuit koersend om de indruk te wekken van een zwanenzang naar Twente.

Ik zag het omdat mijn vrouw me wees op een nest eksters bovenin een boom die normaal het terrein is van een clubje kraaien.
Ik heb meteen de computer aangezet, maar Flightradar gaf alleen maar een vliegtuig van West naar Oost boven Twente en een vliegtuig zuidelijk van Rekken aan dat naar het Noordwesten vloog.
De koning in een anonieme vlucht?
Iets militairs?
Poppink schreef:
zo 28 aug, 2022 22:29
en vanavond een vliegtuig dat ik niet terug kon vinden op Flightradar24.
Om nog even off-topic door te gaan, op https://globe.adsbexchange.com/ kun je vaak vluchten vinden die je op FR24 niet ziet, o.a. militaire vliegtuigen.
Ik heb geen idee hoe je met die sites terug in de tijd kunt kijken.
PeterVanRijn schreef:
ma 29 aug, 2022 21:07
Poppink schreef:
zo 28 aug, 2022 22:29
en vanavond een vliegtuig dat ik niet terug kon vinden op Flightradar24.
Om nog even off-topic door te gaan, op https://globe.adsbexchange.com/ kun je vaak vluchten vinden die je op FR24 niet ziet, o.a. militaire vliegtuigen.
Capture.JPG
Capture.JPG (25.79 KiB) 653 keer bekeken
Capture2.JPG
Capture2.JPG (35.67 KiB) 653 keer bekeken
Goeie tip Peter!
Leon schreef:
zo 28 aug, 2022 21:05
Vanmiddag hoorde ik boven het Limburgse land ineens het onmiskenbare diep donkere geluid van een DC-3,
Ook gezien - en gehoord. Altijd mooi die oude toestellen.
Poppink schreef:
zo 28 aug, 2022 22:29
Leuk Leon!
Wat is er mooier dan je te verwonderen.
Leon schreef:
zo 28 aug, 2022 21:05
Een vraagje aan de eventuele vliegtuigspotters hier: wat voor een vliegtuig landde er om omstreeks 13.21 op MAA vandaag. Ik zag het maar kort, maar het leek me een vreemd toestel. Het was een kleiner toestel maar leek wel een staartmotor te hebben zoals een DC-10.
Ik vermoed een Piaggio P.180 Avanti.
Het bleek een Dassault Falcon te zijn. Waarschijnlijk die van Max V.
Als je bij god niet weet wat je met je geld moet doen en het dan maar wilt besteden aan de produktie van CO2.
Leon schreef:
di 30 aug, 2022 17:49

Waarschijnlijk die van Max V.
Als je bij god niet weet wat je met je geld moet doen en het dan maar wilt besteden aan de produktie van CO2.
Wat maakt het uit.
Een bericht
Ander bericht

Dus niet grappig.
Leon schreef:
di 30 aug, 2022 17:49
Het bleek een Dassault Falcon te zijn. Waarschijnlijk die van Max V.
Als je bij god niet weet wat je met je geld moet doen en het dan maar wilt besteden aan de produktie van CO2.
Dassault zelf zegt dat ze de 'most environmentally-friendly jets on the planet' maken. https://www.dassaultfalcon.com/en/Techn ... enest.aspx

Dus tja als je dan toch een vliegtuig nodig hebt kun je maar net zo goed zo'n Dassault kopen of niet.