Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gedoe met inloggen bij WF en Forum vd WF - Forum Wereldfietser

Gedoe met inloggen bij WF en Forum vd WF

Ik ken geen club waar ik op 2 wijzen moet inloggen. WF enForum vragen verschillende inlogww.
Nu kijk ik zowel op notebook als op telefoon onderweg en sla dapper iedere keer mijn wachtwoorden op bij het bij WF bekende email-adres. Voorheen kon dat nog via een eigen account op het Forum. Google pikt dat niet, dus iedere keer gedoe met wachtwoorden en inloggen.
Of je moet bewijzen dat je geen robot bent door telkens opnieuw de eerste 6 letters van het interessante woord bandenlichter te typen. Waarna de melding dat ik al te vaak probeerde in te loggen foutief. Enz.
Heeft iemand een tip hoe ik effectief van dit gezeur afkom zonder mijn lidmaatschap op te zeggen? Ik wil het Forum af en toe bekijken, en reageren. Facebook doe ik niet. Als lid van de WF moet je een enkele keer ook naar die site. Al was het maar om te betalen.
met fietsstersgroeten, BikerCH
Ik hoef bijna nooit in te loggen, gaat gewoon automatisch.
Net als bij Bert blijft mijn sessie van het forum gewoon permanent in mijn browser staan. Gebruik vinkje 'Onthouden'. Op de hoofdsite hoef ik alleen heel incidenteel in te loggen als ik mijn verenigingsabonnement moet wijzigen, dan pak ik mijn password manager erbij.
De meest efficiente manier is om het forum alleen toegankelijk te maken voor leden van de WF. Dan heb je aan 1 inlog genoeg.
Dat daarmee dit forum een, naar mijn inschatting, een redelijk deel van van de schrijvers kwijt raakt, is dan jammer.
Overigens hoort mijns inziens deze discussie thuis op het verenigingsdeel van dit forum.
dunlop schreef:
do 25 aug, 2022 18:46
Dat daarmee dit forum een, naar mijn inschatting, een redelijk deel van van de schrijvers kwijt raakt, is dan jammer.
O.a. geïnteresseerde nieuwelingen, dé doelgroep.
Forum wel/niet alleen voor leden is al vaak bediscussieerd en lijkt me losstaan van de technische vraag of en hoe de logins gelijk getrokken kunnen worden, of dat er voor gebruikers makkelijk met de huidige situatie gewerkt kan worden.

Ik weet uit ervaring dat phpBB (de forumsoftware) koppelen aan een andere Single Sign On of user database, vrij lastig is.
Iemand vraagt een tip en krijgt een discussie. 😉
Overigens hoort mijns inziens deze discussie thuis op het verenigingsdeel van dit forum.
Je lijkt Bert S. wel :D .
Bert van Sprang schreef:Je lijkt Bert S. wel :D .
Uhh. 🤫
Je kunt je favoriete webpagina vastmaken aan het startscherm van je gsm. Daarmee krijg je dus een icoontje op je startscherm met zelfs het logo van de wereldfietser.

Dan lijkt het meer op een app maar dat is het niet. Als ik daarop duw logt hij automatisch in en af en toe moet ik wel nog handmatig inloggen. Maar dan kan ik zoals jij gebruik maken van het opgeslagen wachtwoord.

Echt een oplossing is het niet. (Of misschien wel, wie weet) maar wel een gelegendheid om deze er handige funtie te benoemen. Scheelt een hoop tijd vindt ik zelf.
Bert van Sprang schreef:
do 25 aug, 2022 20:14
Overigens hoort mijns inziens deze discussie thuis op het verenigingsdeel van dit forum.
Je lijkt Bert S. wel :D .
Ik mis hem hier wel.🤣🤣🤣