Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw fietsboek België en Frankrijk - Forum Wereldfietser

Nieuw fietsboek België en Frankrijk

Gisteren is mijn nieuwe fietsboek klaar, in recordtijd gemaakt! Ik heb veel zorg besteed aan "architectuur fotografie", d.w.z. geen scheve of vallende hoeklijnen maar verticaal. Helaas zijn er enkele tikfouten in geslopen. Ook doorklikken tot de achterkant van de omslag toe. Veel leesplezier!
https://widgetviewer.photoconnector.net ... popup=true
Mooi hoor!
Weet je wel hoeveel raadplaatjes je hiervoor opgeofferd hebt? :lol:
Ik heb wel ruim 700 foto's gemaakt, een groot deel daarvan staat niet in het boek. :wink:
100 per dag? :shock:
Op de foto-opleiding moesten we vaak series maken. Meestal drie of vier foto's. Zes was al veel, maar voor acht foto's in één serie moest je al met een goed verhaal komen om te zorgen dat ze überhaupt bekeken werden.
En dan nog 15 video's, al rijdend vanaf mijn fiets gemaakt :wink:
Toch wel met een videocamera, je zou niet in overtreding willen zijn :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
za 20 aug, 2022 10:45
Gisteren is mijn nieuwe fietsboek klaar, in recordtijd gemaakt! ...
Wat een prachtig boek, Martin, daar mag je trots op zijn! Ik bewonder je om je interesse in de omgeving waar je fietst. Knap hoe je van je vele foto's zo snel goede selecties hebt gemaakt en ook dat je de informatieve verslagen zo snel hebt afgerond. En bovenal vind ik het fijn dat je je fietsavontuur met ons wilt delen!
Grandonneur schreef:
za 20 aug, 2022 16:38
Toch wel met een videocamera, je zou niet in overtreding willen zijn :wink:
In het betreffende staatsblad, 2019 237, spreekt men van mobiele electronische apparaten die je als fietser niet meer tijdens het fietsen vast mag houden en verder ook de tekst "Onder de nieuwe term vallen in ieder geval alle mobiele telefoons. Ook tabletcomputers, digitale foto- en videocamera’s, e-readers, laptops, mobiele navigatieapparaten, mobiele televisies en mediaspelers met een video- of audiofunctie vallen er in ieder geval onder, ook indien deze apparaten met snoeren en kabels zijn verbonden aan het voertuig. "

Je zou dus nog wel analoge foto- en filmapparatuur kunnen proberen. ;-)
Had ik al geschreven dat ik het een supermooi fotoboek vind?
Ja, dank je wel. Ik ben grafisch vakman en Pietje precies in vormgeven. Ik heb onderweg in een kladblokje wat verslagen geschreven en thuis verder uitgewerkt. De foto's zowel van digitale camera als van smartphone uploaden, selecteren en bewerken op Photoshop. Twee routekaartjes getekend. Voor wat informatie van bepaalde gebouwen o.i.d. op internet gezocht.
Wel iedere avond tot laat in de nacht (mopperende vrouw) en dan klik! naar Albelli. Wel 20 maal eerst gecontroleerd, helaas toch enkele tikfouten....
Maar hoewel een lullig korte fietstocht, toch heb ik ervan genoten! Ook een hoop werk om foto's in "architectuur-fotografie" recht te zetten, de lucht mooier kleuren, te donkere partijen iets lichter gemaakt en zo veel meer, zoals dit onderstaande voorbeeld. Zoek de verschillen!

Dubbelfoto Mechelen.jpg
Wat een prachtig boek, wat een goed idee! Misschien moet ik ook beginnen met het bijhouden van notities, want vaak vergeet ik wat ik van de vorige dag of het begin van de dag had willen onthouden; omdat ik in de flow zit, omdat ik mijn hoofd leegfiets of omdat er alweer zoveel andere dingen zijn gebeurd. Ik gun mezelf ook geen tijd om tussentijds dingen op te schrijven.

Maar echt heel mooi, en heel bijzonder!
Bedankt voor het delen, erg mooi! Het zou fijn zijn als je je fietspensioen nog een paar jaar opschuift, zodat wij ook in de toekomst nog van de mooie verslagen kunnen genieten.
Vandaag heb ik het papieren exemplaar ontvangen!
Grandonneur schreef:
za 20 aug, 2022 16:38
Toch wel met een videocamera, je zou niet in overtreding willen zijn :wink:
Gewoon met m'n smartphone, of je een videocamera of smartphone vasthoud, maakt toch geen verschil.
Naar het schermpje staren tijdens het rijden is heel wat anders. Op het verkeer letten!
Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=OTd1jT5XvtA