Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Heeft iemand nog tips over de bandenspanning bij deze banden? Ik weeg 95 kilo en neem zo'n 17 kg bagage mee. Mijn fiets zelf weegt ongeveer 19 kilo. Samen zo'n 130 kilo. Ik ga september twee weken fietsen in Engeland. Meest verhard, 10% onverhard.
Bij die gewichten en asfalt: achterband zeker 5,5 of zelfs 6 bar. Voorband 4,5. Daar kunnen ze goed tegen. Zorg voor onderweg voor een goede pomp. Met de meeste kleine pompjes wordt het vanaf 4,5 bar zwaar werk.Bronsky schreef: ↑di 23 aug, 2022 14:58Heeft iemand nog tips over de bandenspanning bij deze banden? Ik weeg 95 kilo en neem zo'n 17 kg bagage mee. Mijn fiets zelf weegt ongeveer 19 kilo. Samen zo'n 130 kilo. Ik ga september twee weken fietsen in Engeland. Meest verhard, 10% onverhard.
Schwalbe tabbelletje geeft bij deze gewichten 5,5 Bar aan maar ik merk dat ik dan behoorlijk door moet pompen. Voelt een beetje 'eng'. Buitenband zelf mag tot 6 Bar volgens Schwalbe.
Met Road Morph pompje probleemloos (wel met enige inspanning ) opgepompt tot die 5,5 bar.
Dat ligt er maar net aan de bandbreedte en velgbreedte. Zo rij zelf ook zeker niet hoger dan die genoemde 1.9 bar.
Let wel op je velgen als je met hoge druk gaat rijden. Bij een grote banddiameter neemt de belasting op je velg ook toe. Gecombineerd kan dat een probleem zijn, uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van je velgen.
Ik ging er vanuit dat iedereen wel wist dat Moto-X er maar in één breedte is.Jurr schreef:Dat ligt er maar net aan de bandbreedte ...
Paar weken geleden, afdaling in de Alpen, topsnelheid 65 km/uur. Valt dus wel mee.Poppink schreef: Het lijkt me toe dat die band dan bij elke bocht over de wangen zwabbert.
Doodeng.
Waar vind ik dat? Betreft een
Weet iemand hoeveel kilometer deze band gemiddelde mee kan gaan bij genoemde gewichten en omstandigheden?Bronsky schreef: ↑di 23 aug, 2022 14:58Heeft iemand nog tips over de bandenspanning bij deze banden? Ik weeg 95 kilo en neem zo'n 17 kg bagage mee. Mijn fiets zelf weegt ongeveer 19 kilo. Samen zo'n 130 kilo. Ik ga september twee weken fietsen in Engeland. Meest verhard, 10% onverhard.
Schwalbe tabelletje geeft bij deze gewichten 5,5 Bar aan maar ik merk dat ik dan behoorlijk door moet pompen. Voelt een beetje 'eng'. Buitenband zelf mag tot 6 Bar volgens Schwalbe.