Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1236 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Jeutje Edwin, dat is snel geraden! Hoe heb je de plek gevonden? Gewoon googlen op "(pimpel)mees muurschildering" levert niet direct hits op...
Inderdaad m.b.v. Google gevonden met “pimpelmees muurschildering”. Het 1e resultaat met afbeeldingen was een muurschildering die er qua stijl op leek. Via die afbeelding kwam ik op de site memori.nl. Daar was te lezen dat het een muurschildering in Eindhoven was.

Vervolgens gezocht op “pimpelmees eindhoven kunstwerk” en toen kwam dit kunstwerk via het krantenartikel naar voren. Daarin is te lezen dat het trafohuisje aan het begin van de Bloemendijk staat. Dus via Streetview de locatie opgezocht.

Hier dan de volgende:
4C76CA29-6991-4CCE-AC41-719E46864BAF.jpeg
Deventer, in de verte de Wilhelminabrug, we kijken naar het zuiden. Die mooie grote boom middenrechts, staat naast de stadscamping. Ook is de aanlegstijger van het pontje te zien, vaart deze nog met dit lage water?
Dezelfde brug waar de "A bridge too far" is gemaakt? Dan moet rechts achter de houtzaagmolen staan.
WillemT schreef:
di 09 aug, 2022 19:57
Deventer, in de verte de Wilhelminabrug, we kijken naar het zuiden. Die mooie grote boom middenrechts, staat naast de stadscamping. Ook is de aanlegstijger van het pontje te zien, vaart deze nog met dit lage water?
Daar is het inderdaad. Ik heb niet gelet op het pontje. We waren bijna bij onze oudste dochter voor de lunch, om daarna de weg huiswaarts te vervolgen. De focus lag op een lege maag die gevuld moest worden :wink:

Jij bent.
Wat is de locatie van dit uitzicht?
DSC00649.jpg
willem.m schreef:
di 09 aug, 2022 17:31
Dan herkende ik de lelijke stijl maar niet de exacte gelijkenis.

Ik ben meerdere keren de Bonette opgereden en vind het een leuke klim met een mooi, weids uitzicht op het hoogste punt:

20180719_102911_HDR-01.jpg

Nieuwe opgave:

vogel.jpg
Das leuk. Ik heb op nummer 4 gewoond :)
Katwijk aan Zee, bij strandpaviljoen De Watering
https://www.google.nl/maps/@52.2097169, ... 200!8i3600

Een blauw dak met aan één kant een schoosteenpijp. Heb op Google satelliet vanaf Hoek van Holland "gevlogen" tot ik precies zo'n dak zag. Voilà!
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 aug, 2022 15:49
Een blauw dak met aan één kant een schoosteenpijp. Heb op Google satelliet vanaf Hoek van Holland "gevlogen" tot ik precies zo'n dak zag. Voilà!
Wat een geduld Martin! De volgende raadplaat is voor jou.

De gekrulde platen met namen betreft overigens het monument voor omgekomen Katwijkse zeelieden.
Ja, ik heb ook bekeken wat voor monument het is. Gemaakt van cortenstaal.
Hier is dan mijn volgende, misschien ook niet moeilijk:

DSC03110.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 aug, 2022 16:21
Ja, ik heb ook bekeken wat voor monument het is. Gemaakt van cortenstaal.
Hier is dan mijn volgende, misschien ook niet moeilijk:


DSC03110.jpg
De Muur.
Als dit correct is, was de opgave zo gemakkelijk dat ze niet telt.

EDIT: welke muur? Sinds de val van de Berlijnse muur blijven er twee over. Een daarvan is de Chinese muur. Dat is 'm niet, het is die andere.
In fietserstermen is er maar één muur :-), die van Geraardsbergen
derdekeer schreef:
wo 10 aug, 2022 16:27
Als dit correct is, was de opgave zo gemakkelijk dat ze niet telt.
Wel erg makkelijk inderdaad.
Met grote afstand de makkelijkste raadplaat die ik in deze rubriek heb gezien. What's next: een foto naast de Eiffeltoren? 😉
WillemT schreef:
wo 10 aug, 2022 16:34
In fietserstermen is er maar één muur :-), die van Geraardsbergen
Je vergeet nog de Muur van Huy (Hoei).... :wink:
Inderdaad Geraardsbergen, zo'n iconisch plekje zou ik wel eens willen bekijken. 110 meter hoog met prachtig uitzicht rondom. Datum 22 juli j.l.
De volgende is voor Derdekeer.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 aug, 2022 16:57
WillemT schreef:
wo 10 aug, 2022 16:34
In fietserstermen is er maar één muur :-), die van Geraardsbergen
Je vergeet nog de Muur van Huy (Hoei).... :wink:
Inderdaad Geraardsbergen, zo'n iconisch plekje zou ik wel eens willen bekijken. 110 meter hoog met prachtig uitzicht rondom. Datum 22 juli j.l.
De volgende is voor Derdekeer.
Dag Martin, die Muur was zo gemakkelijk dat je nog eens mag.
Jouw archief is veel rijker dan het mijne.
Echt waar, Derdekeer? Geef je de beurt nu aan mij? Hier dan:

DSC03083.jpg
Ik vind de Muur van Geraardsbergen zo leuk om te laten zien dat ik daar ook geweest ben, vandaar.
willem.m schreef:
wo 10 aug, 2022 16:39
Met grote afstand de makkelijkste raadplaat die ik in deze rubriek heb gezien. What's next: een foto naast de Eiffeltoren? 😉
Been there, done that. :)
renel schreef:
wo 10 aug, 2022 20:03
willem.m schreef:
wo 10 aug, 2022 16:39
Met grote afstand de makkelijkste raadplaat die ik in deze rubriek heb gezien. What's next: een foto naast de Eiffeltoren? 😉
Been there, done that. :)
Ha ha, dat is waar ook. 😅

Okay, herstel:
What's next: een foto van een met vlaggen bestickerde fiets bij Manneken Pis? 😉
willem.m schreef:
wo 10 aug, 2022 20:43

Okay, herstel:
What's next: een foto van een met vlaggen bestickerde fiets bij Manneken Pis? 😉
Opgepast, er zijn er minstens twee. In twee verschillende steden. Niet zo gemakkelijk als het lijkt.