door
Atbiker » di 29 mei, 2007 22:17
Even een berichtje na terugkomst. Luc, wij hebben je voorstel opgevolgd. De eerste dag zijn we vanuit Mariagne, hotelletje gepakt (hotel Louisiana), direct doorgereden naar Bonnieux. De volgende dag je geheimtip uitgevoerd en over het Massif gereden en na het verbodsbord (toch erin gereden) een schitterende afdaling naar Cavaillon. Van daaruit kun je een vaste fietsroute terug nemen naar Bonnieux. Deze fietsroute hebben wij eigenlijk de hele week in stukken opgepakt. Na Bonnieux zijn we via Apt, Gargas, Roussillon, Gordes naar Fontaine de Vaucluse gereden (het Spa van Frankrijk). Daarna La roque, Matan, Modene, Momoiron naar Villes sur Auzon. De volgende dag de 20 km lange klim, de Gorges de la Nesque, een werkelijk schitterende kloof, en via Sault weer naar Apt. Vanuit Apt weer via de vaste fietsroute naar Forcalquier, Niozelles, Voix, Manosque, Grambois, Pertuis en Aix-en-Provence. Kortom, we hebben in 8 fietsdagen zo'n 580 km gereden in een werkelijk schitterende omgeving. Voor de liefhebbers; er zijn kaarten van de fietsroute. Als je gewend bent aan het plaatsen van de bordjes is het een mooie belevenis.
Luc, nog bedankt. We kijken alweer uit naar onze volgende tocht; van huis naar Girona.
PS Tijdens onze tocht heb ik, als ik er even niet meer uit kwam, gebruik gemaakt van een TomTom. De Europe ONE. Ik ga nooit meer zonder mijn Belgische vriendin (het stemmetje)