Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1232 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33616 berichten
Geboortehuis van De Gaulle in Lille:
https://maps.app.goo.gl/VxCojeomavrWD2rt8

Makkelijk te vinden door de ruis over vlaggen te negeren, in Google Afbeeldingen bij enkele Noord-Franse steden "museum" in te tikken en de foto te herkennen.
dunlop schreef:
wo 03 aug, 2022 17:16
... Want zelf als Macron op bezoek komt, ...
Wmah, niet ver uit de buurt dus.
Je hebt het goed, Willem.m. het geboortehuis van Charles de Gaulle in Lille, maandagmorgen 25 juli, kort voordat ik de trein naar huis pakte.
Toch een bijzonder stukje Franse geschiedenis. De volgende is voor jou.

Nog even terugkomend op de Nederlandse vlaggen op z'n kop, wel erg verwarrend met de vlag van Sleeswijk-Holstein....
Nieuwe opgave:
raadplaat.jpeg
Genau! En zustermuseum Zeche Zollern https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zeche_Zollern) in het Ruhrgebiet had ik ook al eens in deze rubriek geplaatst. Heb jij toevallig een nieuwe raadplaat in de categorie 'industrieel erfgoed'?
willem.m schreef:
wo 03 aug, 2022 20:53
Heb jij toevallig een nieuwe raadplaat in de categorie 'industrieel erfgoed'?
Stel je eens voor dat het een molen zal zijn.
Dat zou ik alleen maar toejuichen. Als Martin een raadplaat van een molen plaatst, mag hij -onze grootste concurrent- niet mee raden.
Eenvoudig gezocht met Google afbeeldingen naar "industrieel erfgoed schoorsteen" en na veel scrollen kwam ik een foto van Bocholt tegen.

Nee, geen molen, maar wel iets bijzonders waar ik nog altijd naar kijk, het is een heel bekend pand in dat land:

DSC03027.jpg
Buurtschool De Winde aan de Albertstraat 2 in 1500 Halle, in een vorig leven filmlocatie in de serie Witse.
Na de boom, het commissariaat.

Ik zal na mijn werk een foto gaan schieten en die vanavond plaatsen.

Met die bekendheid van dit gebouw in ons land valt het trouwens wel mee. Het was alleen te raden door kennis van bepaalde biografische details van de plaatser.
Joost heeft het helemaal goed, zenne!
Het politiebureau van Witse waar hij regelmatig in aanvaring kwam met Wijtinckx. Vanaf komende week wordt die populaire serie opnieuw uitgezonden op één, dagelijks rond 17.10 uur. 2 augustus was abusievelijk, een drukfout in Max-gids.
Daarom heb ik diverse Witse-locaties bezocht en gefotografeerd.
Als dit nu een school is, vraag ik me waarom de binnenplaats, waar in de film politievoertuigen stonden, nu overwoekerd is met onkruid en struikgewas. Waar kunnen de kinderen dan spelen? :roll:
De volgende is voor jou.
Ik vraag me af of er veel deelnemers aan Raadplaatje de "populaire" series volgen die jij kijkt, Martin. Ik in elk geval niet. Zonder de voorkennis uit zo'n serie is het raden lastig zo niet onmogelijk.
willem.m schreef:
vr 05 aug, 2022 09:34
Ik vraag me af of er veel deelnemers aan Raadplaatje de "populaire" series volgen die jij kijkt, Martin. Ik in elk geval niet. Zonder de voorkennis uit zo'n serie is het raden lastig zo niet onmogelijk.
Zal ik niet meer doen. Ik had eigenlijk verwacht dat veel mensen dit makkelijk zouden herkennen, maar toch heb ik het mis.... Baantjer of Flikken Maastricht zijn qua locaties anders wel heel makkelijk. Ik heb nog in 1973 de beroemde kerktoren van Peyton Place in Massachusetts gefotografeerd.
Waar sta ik naar dit fresco te kijken? Wie kan zeggen waarom het zo passend is dat het op dat gebouw is aangebracht, verdient het bonuspunt.
IMG_20220805_170225.jpg
Fresco?
Dit is een tip.
Gebouw voor radiologie RZ Heilig Hart in Tienen.
dunlop schreef:
vr 05 aug, 2022 17:15
Fresco
Ik geef me er door je opmerking rekenschap van dat ik me heb laten vangen door het Franse woord "fresque". Ik had beter muurschildering geschreven. Ik spreek teveel Frans: mijn Nederlands lijdt er onder.
Leon schreef:
vr 05 aug, 2022 17:34
Gebouw voor radiologie RZ Heilig Hart in Tienen.
Nee, niet in Tienen.
joost r schreef:Franse woord "fresque"
Ach, niet erg.
Was alleen bang dat er naar Italiaanse kerken gezocht zou worden.🙄🙄
Dan de St. Josephskliniek Izegem, Universiteit Gent?i
Verder geen tijd om oeverloos veel geklik op de tablet te doen voor wat met de pc in een halve minuut kan.