Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1231 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Brug tussen Membre en Bohan over de Semois.
https://www.matele.be/78-ans-apres-le-p ... est-repare

Gevonden met de zoektermen "pont Semois Lesse"

Probleem is: ik heb niet direct een nieuw zoekplaatje voorradig. En geen tijd om op mijn fiets te klimmen en een nieuw te gaan schieten.
Wat voorziet het reglement in zo'n geval?

Maar misschien heb ik het wel mis. Dan is het probleem opgelost. 8)
joost r schreef:
ma 01 aug, 2022 18:40
Brug tussen Membre en Bohan over de Semois.
https://www.matele.be/78-ans-apres-le-p ... est-repare

Gevonden met de zoektermen "pont Semois Lesse"

Probleem is: ik heb niet direct een nieuw zoekplaatje voorradig. En geen tijd om op mijn fiets te klimmen en een nieuw te gaan schieten.
Wat voorziet het reglement in zo'n geval?

Maar misschien heb ik het wel mis. Dan is het probleem opgelost. 8)
Helaas, ook een mooie verbinding, maar niet de juiste.
joost r schreef:
ma 01 aug, 2022 18:40
... Probleem is: ik heb niet direct een nieuw zoekplaatje voorradig. En geen tijd om op mijn fiets te klimmen en een nieuw te gaan schieten.
Wat voorziet het reglement in zo'n geval? ...
Volgens ongeschreven regel 27 lid 2 geef je alleen de oplossing als je bereid en in staat bent om binnen een halve dag een nieuwe opgave te plaatsen. 😉
fietsreiziger schreef:
ma 01 aug, 2022 20:11


Helaas, ook een mooie verbinding, maar niet de juiste.
Oef!! Gelukkig niet goed!
De brug over de Semois heeft relingen met X-vormige rasterwerk, terwijl de raadselbrug verticale spijlen in het hekwerk heeft. En let bovendien op de vierkante stenen zuiltjes op de brug. Maar de hoek waarin de foto is genomen, is zo nauw dat ik niet duidelijk vaststellen of er allemaal bogen tussen de pijlers zijn.
joost r schreef:
ma 01 aug, 2022 20:36
fietsreiziger schreef:
ma 01 aug, 2022 20:11


Helaas, ook een mooie verbinding, maar niet de juiste.
Oef!! Gelukkig niet goed!
Ben je voor deze keer mooi mee weg gekomen @joost r !
Ik hoop je gauw weer te zien, samen met anderen, zodat het raadplaatje minder een onder-onsje is van een paar verslaafde zoekplaatje adepten.

EDIT
Vanmorgen las ik dit in de krant:
DSC_7673.JPG
Ik bedoel maar.
bruggetje bij frahan dan, ik heb alle bruggetjes bekeken en denk dat deze het is.
6830 Bouillon, België
B9D9CAD4-7829-492E-B8D8-41380F1693AD.png
B9D9CAD4-7829-492E-B8D8-41380F1693AD.png (311.69 KiB) 499 keer bekeken
8A6D7008-F721-410F-83A1-CE26DD5E0C03.jpeg
Dat is hem Jan!

Op de oude Michelinkaart 214 (1:200.000) staat dit bruggetje als weggetje afgebeeld, evenals het pad omhoog wat uitkomt ten westen van Rochehaut, bij de parkeerplaats.
Ik heb die klim jaren geleden (foto is uit 2009) zowel een keer omhoog als naar beneden gereden.
Best te doen, maar een wit weggetje op de kaart zou het niet mogen zijn, dat moet echt een foutje zijn.

Maar prachtige omgeving langs en bovenlangs de Semois.

Jij bent!
willem.m schreef:
ma 01 aug, 2022 08:02
Poppink schreef:
zo 31 jul, 2022 22:43
Pfoei!
Niet te vinden of te raden en daarom (tegen de regels in) Lens er bij gehaald. ...
Wél te vinden met systematisch zoeken met de juiste zoektermen. En ik kan me voorstellen dat er deelnemers zijn die de brug herkennen. Ik sla over, want ik ga weer werken.
De zoekterm die bij mij werkte was "semois pont velo". Als je in Google Afbeeldingen "pont velo" met een paar riviernamen combineerde, kwam je al snel op de juiste brug uit. Soms is de oplossing makkelijker dan je denkt!

@fietsreiziger: Inderdaad een prachtige omgeving. We waren een aantal weken geleden nog in de buurt tijdens de WF Pinkstertocht. Een bekende WF-er nam toen een welverdiend bad in de Semois.
PXL_20220604_164851927-01.jpeg
De volgende, vanaf mijn iphone dus staat op zijn kant.
05B54D03-8757-43C1-BCB9-ACE6AC86A5EC.jpeg
Ik dacht aan de Goverwellebrug bij Haastrecht, want die is van hetzelfde model, maar toch zijn de kleuren anders....
Nee, die is het niet
Zoektocht opgegeven, de achtergrond ziet er Zuid-Hollands uit, diverse kanalen of rivieren afgegaan. In ieder geval staat de brug in een bocht van de vaarweg.
De brug heeft deelfde vormgeving als de Goverwellebrug, maar die is het niet.
je zit er fietsend 15 km vandaan, kijk nog even goed naar het fietsbord, dat geeft hoewel onleesbaar een duidelijke aanwijzing.
Bodegraven?
https://www.google.nl/maps/@52.0805188, ... 384!8i8192

Ik heb in oktober 2019 door Bodegraven gefietst, maar ik nam de Crolesbrug over de Oude Rijn....
ja Martin, die is het, de broekvelderbrug. LF4 is de fietsroute
Ik dacht dat ik de oplossing eigenlijk al had gegeven in het item over de pontjes.
Ik was gisteren in Bodegraven en het water staat daar in de oude rijn nog tot de nok gevuld.
Vandaag vanuit Linschoten verder gefietst naar de Flevopolder, morgen eens kijken of de heide bij Epe al in de bloei staat.
En ik heb nog wel op Google afbeeldingen naar "bruggen Oude Rijn" gezocht en die was er niet bij. :x
Nou, hier is dan mijn volgende.

DSC03359.jpg
De mairie van Doornik?

Je ziet dat in Nederland de laatste tijd ook, de driekleur met het blauw boven.
Lijkt op die malle vlaggen in Nederland. Door velen overigens als een belediging ervaren.
Maar lijkt dus helemaal niet op die malle vlaggen.
Blauw aan de stok, dus Frans, dus geen Tournai. En zeker geen Mairie van Doornik. Want zelf als Macron op bezoek komt, hangt er ook de Belgische vlag