Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lufthansa - Forum Wereldfietser

Lufthansa

Gevlogen traject: Amsterdam- Porto en Lissabon - Amsterdam
Datum: oktober/november 2001
Vervoerstarief fiets: nu € 40 per enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: fietshoes
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: zowel op de heen- als terugreis veel schade aan de fietsen. Van één fiets moesten het stuur en de gripshifts beide keren vervangen worden. We vermoeden dat tijdens de overstap in Frankfurt erg ruw met de fietsen is omgesprongen.

Kees,

Ik moet binnenkort met Lufthansa. Gelden die tarieven nog steeds? Kan ik om beschadiging te voorkomen beter kiezen voor een overstap in Muenchen?

Hoi Bert,

Ik heb vorige week Lufthansa nog gebeld en de tarieven gelden inderdaad nog steeds (zie ook: http://www.lufthansa.com/online/portal/ ... #ancN66050).

Wat je ook zal plezieren: de dame van het call center drukte me op het hart de fiets vooral niet in een doos te doen. Dit omdat het zo veel makkelijker is voor LH en er waarschijnlijk minder of geen samsonites op gegooid worden!

Ik vlieg overigens ook via Muenchen en zal je op de hoogte houden van de staat van mijn fiets na overstap.

Groeten,

Arjan

Gevlogen traject: Amsterdam - Muenchen - Boekarest en Boekarest - Frankfurt - Amsterdam
Datum: juni 2007
Vervoerstarief fiets: € 40 per fiets per enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: trappers eraf, stuur schuin, lucht uit banden, achterderailleur ingepakt met bubbeltjesfolie
Fiets tevoren aangemeld?: ja, telefonisch bij boeking

Ervaringen: ging eigenlijk allemaal vrij makkelijk. Op schiphol wat vroeger aanwezig omdat LH niet zoveel check-in balies heeft. De € 40 per fiets betaald bij de ticket desk tegenover de check-in en daarna probleemloos ingecheckt. Ondanks gemiste aansluiting op Muenchen en 8 uur vertraging kwamen de fietsen goed aan in Boekarest. Taxi vanaf het vliegveld is een crime (taxi's zijn te klein voor twee fietsen en gevraagde prijzen veel te hoog). Uiteindelijk zijn we maar gaan fietsen, is ongeveer een anderhalf uur naar Piata Victoriei. Weg is wel wat slecht verlicht, maar om half twee 's nachts is Boekarest heerlijk rustig! 8)

Terugweg ging ook soepel, op wat gemopper bij de check-in over de minimale fietsverpakking (bubbeltjesplastic is schaars in Roemenie) na. Wel moesten de fietsen door een scanner en die is zo klein dat de voorwielen eraf moesten. Ik zie niet in hoe een grote KLM fietsdoos hier ooit in zou passen...

Bij aankomst op Schiphol waren de fietsen er wel, maar dat werd ons pas na 1 1/2 uur in de rij staan bij Aviapartner om twee vermiste fietsen op te geven, verteld. Ze stonden ergens beneden in de bagagehal bij de lift, maar niemand kwam op het idee ze even naar boven te sturen. :evil:

Gevlogen traject: Amsterdam - (München) - Boekarest en Wenen - (Frankfurt) - Amsterdam
Datum: 1 en 30 mei 2008
Vervoerstarief fiets: € 40 per enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Bij telefonische navraag werd geadviseerd: liever niet inpakken. Toch maar wat bubbeltjes-plastic om het stuur en de kabels gedaan.
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking via Vliegwinkel
Ervaringen: Geen enkele schade. Éen keer zag ik dat mijn fiets een heel bagage-karretje voor zichzelf had en een andere keer werd mijn fiets met een apart busje bij het vliegtuig afgeleverd.
Afbeelding
Gerd
Lufthansa heeft inmiddels de tarieven voor fietsvervoer aanmerkelijk verhoogd. Binnen Europa € 70,= en intercontonentaal € 150,= (net als bij de KLM moet je ook als het stuks-systeem van toepassing en je fiets het 2de bagagestuk is € 150,= betalen.)

Gerd

Gezien Brussels Airlines nu word overgenomen door Lufthansa, hou ik mijn hart vast. Maar vrees dat die prijzen ook wel eens zouden kunnen gaan stijgen.
Gevlogen traject: Düsseldorf - Chicago vv
Daarna met United naar/van Las Vegas/Phoenix
Geboekt bij United Airlines, uitgevoerd door Lufthansa
Datum: april/mei 2009
Vervoerstarief fiets: € 150 per enkele reis tot eindbestemming
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: doos
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: Geen schade en netjes afgehandeld. Op de terugreis niet hoeven te betalen voor de fiets (onwetendheid grondsteward).