Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pontjes uit de vaart - Forum Wereldfietser

Pontjes uit de vaart

Weet iemand of er fietspontjes over Nederlandse rivieren uit de vaart zijn of uit de vaart gaan wegens extreem lage waterstand?
Beusichem is uit de vaart. Pontjes in de Nederrijn en Lek zijn allemaal kanshebber om uit de vaart genomen te worden. Het nog beschikbare water wordt via het ARK richting Nieuwegein geleid en vanaf daar naar het Groene Hart.
HenkS schreef:
di 02 aug, 2022 16:03
Beusichem is uit de vaart.
Volgens de website van de veerdienst vaart Beusichem-Wijk bij Duurstede alleen niet voor voertuigen van meer dan 5 ton. De gemiddelde vakantiefiets zal dat gewicht niet benaderen….
🥾🥾

Tekst verwijderd. Bij de samenvoeging van 2 draadjes, zat Mod een beetje te slapen. Dit bericht had moeten worden verwijderd, maar dat was hij/zij even vergeten.
De tekst was na samenvoeging een tang en varkentekst.
ik fietste vandaag langs de oude rijn bij bodegraven, daar merk je nog niet van een lage waterstand.
Vrijdag hoop ik het drielseveer te nemen ben benieuwd of dat nog lukt.
bert sitters schreef:
di 02 aug, 2022 15:28
Weet iemand of er fietspontjes over Nederlandse rivieren uit de vaart zijn of uit de vaart gaan wegens extreem lage waterstand?
Een informatieve website voor de situatie in Nederland is: https://veerponten.nl
De weergegeven vaarschema's zijn zo te zien (nog) niet bijgewerkt maar bij de meeste veerponten staat ook een telefoonnummer en/of een eigen website voor actuele informatie.
JandeFietser schreef:
di 02 aug, 2022 19:51
ik fietste vandaag langs de oude rijn bij bodegraven, daar merk je nog niet van een lage waterstand.
Vrijdag hoop ik het drielseveer te nemen ben benieuwd of dat nog lukt.
Het nog beschikbare water wordt vanaf de Rijn via het ARK naar de Oude Rijn geduwd om het Groene Hart nat te houden. Dus bij Bodegraven staat het nu hoog.
HenkS schreef:
wo 03 aug, 2022 08:50
Het nog beschikbare water wordt vanaf de Rijn via het ARK naar de Oude Rijn geduwd om het Groene Hart nat te houden. Dus bij Bodegraven staat het nu hoog.
De ARK wordt opnieuw van stal gehaald.
Destijds om de wereld te redden en nu voor het Groene Hart
Poppink schreef: De ARK wordt opnieuw van stal gehaald.
Destijds om de wereld te redden en nu voor het Groene Hart
Het Amsterdam-Rijnkanaal heeft de functie van waterleiding naar het Groene Hart al sinds het is gegraven. Dus niet echt bijzonder.
dunlop schreef:
wo 03 aug, 2022 18:11
Poppink schreef: De ARK wordt opnieuw van stal gehaald.
Destijds om de wereld te redden en nu voor het Groene Hart
Het Amsterdam-Rijnkanaal heeft de functie van waterleiding naar het Groene Hart al sinds het is gegraven. Dus niet echt bijzonder.
Ik vind het wel bijzonder, mooie metafoor.
Hoewel volgens de schipper aan de kant nog maar slechts ca. 25 cm ruimte onder de bodem, vaart deze nog wel. De fiets-/voetveer bij Rheden. Vanmorgen nog gebruikt.

9F63426D-46A0-49D5-AC1B-5595B67DD748.png

Je moet nu alleen iets meer moeite doen om als fietser aan wal te komen. Het klimmetje is wat steiler dan anders.
JandeFietser schreef:
di 02 aug, 2022 19:51
ik fietste vandaag langs de oude rijn bij bodegraven, daar merk je nog niet van een lage waterstand.
Vrijdag hoop ik het drielseveer te nemen ben benieuwd of dat nog lukt.
Vanmiddag een rondje gefietst waarbij aan beide kanten van het Driels Veer naar Oosterbeek en omgekeerd. Het pontje vaart nog steeds.
Driels Veer - Oosterbeek.jpg
Driels Veer - Oosterbeek
Driels Veer - Oosterbeek.jpg (55.5 KiB) 1253 keer bekeken
Aan de kant van Oosterbeek is het de moeite waard om de Rosandepolder in te fietsen in de uiterwaarden!
Rosandepolder.jpg
Rosandepolder
Rosandepolder.jpg (71.38 KiB) 1253 keer bekeken
ik heb toch een andere route gekozen, kampeerterrein in Kootwijk was vol, ben naar Hall gegaan en over de waalbrug naar nijmegen.