Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksteren in de Ardennen - Forum Wereldfietser

Pinksteren in de Ardennen

Er staat nog géén activiteit met Pinksteren gepland. Bovendien zijn we al lang niet meer in de Ardennen geweest.
Wat dacht je om op vrijdagavond 26 mei te verzamelen op camping de Bosrand bij Eijsden om op zaterdagmorgen naar het zuiden te vertrekken richting Belgische Alpen. Er zijn diverse leuke campings met plaatsen aan de beek, in het bos of op een terras aan een meer. Zo is op camping Challes bij Stavelot het stoken van een vuurtje mogelijk.
Zondagavond kamperen we dan in de buurt van Eupen bij de mevrouw met de bloemetjesjurk of die merkwaardige camping Hammerbrücke.
Er gaan tegenwoordig twee intercitytreinen per uur van Maastricht en Heerlen naar Eindhoven, Utrecht en Amsterdam V.V.

Bert, gaat deze tocht nog door?
Afgelopen weekeind en Hemelvaart komt ons niet uit.
Maar Pinksteren is nog vij!
Gijs en ik hebben wel zin om in de Ardennen te gaan fietsen dat weekeind.
Welk eindpunt heb je in gedachten?

Houdoe, Lauran.

Het wel de bedoeling dat de Ardennen-tocht met Pinksteren doorgaat.
In denk dat we Tweede Pinksterdag in de namiddag bij Camping de Bosrand bij Eijsden zijn. Degene die daar in de buurt hun automobiel hebben gestald kunnen daar hun fietsen weer op de auto zetten. De rest kan van daaruit even terugfietsen naar het station van Maastricht.

Hoi Bert,

het lijkt me erg gezellig, ik heb net een nieuwe tent dus dan kan ik
hem mooi uitproberen.
Is er eetgelegenheid vlak bij de camping?

Groetjes,
Ingeborg

P.s veel fietsplezier met Hemelvaart :lol: 8) :shock:

er is een prima restaurant op de camping zelf.... lekker eten en vriendelijke bediening.
Je hoeft de camping helemaal niet eens af voor een geslaagde vakantie. :D

Helaas,
de weersverwachtingen voor de Ardennen zijn bar en boos. Vooral op zaterdag veel zg stijgingsregen: laaghangende wolken botsen tegen de hoogte, koelen af en laten hun ballast vallen. Behalve alle nattigheid zie je door die laaghangende bewolking ook niets. Op zondag wordt het niet warmer dan 13 graden in de Belgische Alpen.
Je raadt het wellicht al: ik stel voor om de Ardennentocht voor het komend Pinksterweekend af te gelasten. Hebben we dan nog te goed bij beter weer.

Bert, ik denk dat het een verstandige keuze is.
We houden de tocht tegoed van je :!:

Hier een meteorologisch verslag van mijn pinksterweekend in een huisje nabij Stavelot.
Vrijdag naar Stavelot gefietst: prachtig weer.
Zaderdag gewandeld: prachtig weer. Droge avond, 's nachts regen.
Zondagochtend regen. Zondagmiddag na 1300 uur gewandeld: prachtig weer. Late avond en 's Nachts regen.
Maandag terug naar Maastricht gefietst. Van Stavelot tot Limbourg regen, veel regen. Van Limbourg tot Maastricht acceptabel gedruppel, droog aangekomen.
Al met al een succesvol weekend, maar toch goed dat ik niet gekampeerd heb.
Groetjes,
Leon

Leon,

Komend weekend een nieuwe poging.Het weer gaat opknappen! Na het grote feest met mijn tentje achterop op pad. De RAVel over het voormalige spoorlijntje bij Maiembourg, de Vallei van de Viroin, de Semois, de Abdijen van Cimay en Orval! Fietsen en kamperen wie wil dat nou missen?

Bert,
Over Ravel gesproken: er is een Ravelpad gereed van Hockai naar Stavelot! Probeer het maar eens. De zuidelijke Ardennen zijn ineens weer een stukje bereikbaarder geworden, want de afdaling (vv) van de Hoge Venen aan de zuidkant is in de buurt van Stavelot altijd een probleem geweest vanwege het ontbreken van een prettige route en het grote hoogteverschil. Je kunt in Hockai op het pad bij de overbrugging in het dorp. De situatie in Stavelot heb ik niet gezien want we ontdekten het pad pas in Francorchamps.
Leon

Ha die Leon,

Dat wordt dan een andere keertje, want het komende weekend zit ik in een totaal ander deel. In ieder geval een aanleiding om nog eens naar de Ardennen te gaan en weer eens me tentje op te zetten op die leuke camping bij Stavelot. Wellicht ontdek ik er nog een paar leuke bij. Hoe staat met de Hammerbruecke.

Groetjes,

Bert