Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1228 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
.
Op de achtergrond de verdwenen kruloprit.
Leon schreef:
do 28 jul, 2022 19:54
Ik denk Boschstraat-Noorderbrug in Maastricht.

Het is een valstrik. Maastricht is goed maar de rest niet.
EDIT: Boschstraat is wel goed.
Leon schreef:
do 28 jul, 2022 19:58
Op de achtergrond de verdwenen kruloprit.
Welke?
In het hoekje rechtsonder is nog een stukje fietswegwijzer, dus een T-vormige fietskruising onder het viaduct en die kruising kon ik niet onder de Noorderbrugsingel aantreffen.
Ook niet onder de Kennedybrug.
Martin E. van Doornik schreef:
do 28 jul, 2022 20:26
In het hoekje rechtsonder is nog een stukje fietswegwijzer, dus een T-vormige fietskruising onder het viaduct en die kruising kon ik niet onder de Noorderbrugsingel aantreffen.
Misschien helpt de opmerking van Leon: "verdwenen".
In de Boschstraat zit er op Streetview een vervelende vlek en die kan niet vooruit bewogen worden.
Is het deze (verdwenen) wegwijzer? https://www.google.nl/maps/@50.858101,5 ... 312!8i6656
DaVinci schreef:
do 28 jul, 2022 21:35
Is het deze (verdwenen) wegwijzer? https://www.google.nl/maps/@50.858101,5 ... 312!8i6656
Ja, dat is hem. Ik reed er langs tijdens een dagtocht Eindhoven - Maastricht (LF7 Oeverlandroute ) in 2016. Het kruispunt is daarna volledig op de schop gegaan, in die zin had Leon het ook goed met "verdwenen kruloprit" maar hij had geen plaatje. Tegenwoordig is het het kruispunt Frontensingel / Fransensingel / Bosscherweg / Boschstraat. Je herkent het niet meer terug. Wachtend op het stoplicht zag ik die duifjes. Die zaten daar zo lekker, daar moèst ik wel een foto van maken.
WillemT schreef:
do 28 jul, 2022 20:06
Leon schreef:
do 28 jul, 2022 19:58
Op de achtergrond de verdwenen kruloprit.
Welke?
Er was maar een kruloprit. De andere was een afrit, en geen hele krul, en niet voor fietsers, en er was geen fietspad onder, en is bovendien niet helemaal verdwenen.
WillemT schreef:
do 28 jul, 2022 21:53
Tegenwoordig is het het kruispunt Frontensingel / Fransensingel / Bosscherweg / Boschstraat.
Nee dat kruispunt was er toen ook al, 70 meter zuidelijker.
De kruloprit is niet alleen verdwenen, de hele weg is naar het noorden opgeschoven. De blauw omlijnde B is de kruising van het toenmalige bord.
duiven2.jpg
WillemT schreef:
do 28 jul, 2022 21:53
in die zin had Leon het ook goed met "verdwenen kruloprit" maar hij had geen plaatje.
De vraag was welk kruispunt het was, niet om er een plaatje van te presenteren.
WillemT schreef:
do 28 jul, 2022 21:59
De kruloprit is niet alleen verdwenen, de hele weg is naar het noorden opgeschoven. De blauw omlijnde B is de kruising van het toenmalige bord.

duiven2.jpg
Wat is het betonnen ding "in de lucht" op je foto dan? Je stond onder de krul van de brug, waar DaVinci zijn link naar kijkt.
Maar DaVinci mag van mij wel een foto plaatsen.
Het moest wel onder de oude Noorderbrug zijn, de nieuwe brug zijn allemaal liggers, de oude brug was een kokerbrug, dat zie je aan de onderkant. Verder staan op de nieuwe wegwijzers de kilometers bij de plaatsnamen aangegeven, op de oude niet.
Volgende, ook een brug.
brug 8 (Large).JPG
Leon schreef:
do 28 jul, 2022 22:00
WillemT schreef:
do 28 jul, 2022 21:53
in die zin had Leon het ook goed met "verdwenen kruloprit" maar hij had geen plaatje.
De vraag was welk kruispunt het was, niet om er een plaatje van te presenteren.
Dat maakt het lastig Leon. Ik denk dat we verstrikt zijn geraak in heden en verleden. Ik vroeg "op welk kruispunt staat dit bord" (niet "stond dit bord"). Dat kruispunt heeft tegenwoordig een andere naam dan Boschstraat-Noorderbrug. De kruloprit is niet alleen verdwenen, de Noorderbrug is een stuk naar het noorden opgeschoven. Dus als het bord er nog gestaan zou hebben, zou het nu staan op de kruising Frontensingel / Fransensingel / Bosscherweg / Boschstraat. Misschien had ik de vraag concreter moeten stellen: wat is de huidige naam van dit kruispunt. Maar dan had ik al laten doorschemeren dat er wat veranderd was t.o.v. de foto. Nu de vraag wat dan een beter antwoord is: Boschstraat-Noorderbrug onder de verdwenen kruloprit of de streetviewfoto. Beide zijn een blik in het verleden. De streetviewfoto maakt het wel tastbaar.
Fout, ik had Chalôns en Champagne

Bijlagen

Eerst dacht ik aan de Saint Leon in Nancy, want die lijkt erg op, maar het is in Pont-à-Mousson.
https://www.google.nl/maps/@48.9039241, ... 384!8i8192
Inderdaad, Pont-à-Mousson, een plaats met een mooi driehoekig marktplein, maar dat komt misschien een andere keer.
De beurt is aan Martin.
Dank je wel, DaVinci en hier is dan de volgende:

DSC03120.jpg