Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tatteljee regenjas - Forum Wereldfietser

Tatteljee regenjas

Ik ben op zoek naar een waterdichte jas om mee te nemen op mijn fietsvakantie naar Noorwegen.
Via internet kwam ik het volgende merk tegen: Tatteljee (www.tatteljee.nl/kleding.html), die een jas van 'Eta-katoen' heeft.

Eta-katoen verschilt maar op één punt van 'normaal' katoen - het is namelijk waterdicht. En voor de rest ademt het net zo goed, heeft het hetzelfde draagcomfort als uw dagelijkse trui, en is het ook net zo makkelijk schoon te houden.
ETA-katoen is via een zeer nauwkeurig machinaal proces zo fijn geweven dat het geen vocht doorlaat. Zodoende is het van nature waterdicht, hoeft het niet behandeld te worden om het te zijn en blijven, en bied het toch alle voordelen die katoen heeft boven elke kunststof vezel.

Heeft iemand ervaring met deze jas? Het lijkt me namelijk wel prettig om een katoenen jas te hebben want ik zweet me altijd te pletter als ik fiets :roll:

Ik heb er een.
Werkt goed. Voordeel dat hij niet koudplakkerig word.
Duurt wel langer voor hij droog is. Vooral als je hem nat op moet vouwen. Dan raakt hij door en door nat.
Licht. Duur. Mooi gemaakt door Tatteljee. Goed ding.
Als je erg zweet is het vast een betere oplossing dan een Goretexjas.
niko

Interessant! Heeft de cappuchon ook zo'n extra klep boven de ogen, welk de regen uit de ogen houdt?

Marco

Cycle Maniac schreef:Interessant! Heeft de cappuchon ook zo'n extra klep boven de ogen, welk de regen uit de ogen houdt?
Marco
Ik heb geen idee maar vond op internet (wat moet ik zonder :lol: ) daarover het volgende:

Tatteljee maakt regenjassen. Ook waterdicht en op maat gemaakt. Met een capuchon, deze wordt verstevigd waardoor hij meedraait met het hoofd (ook handig als je om je heen wilt kijken.
http://www.ligfiets.net/kleding/

Maar als je hem nat in een tasje doet zal het waarschijnlijk wel gaan stikken! Daar heb je met een kustofvezel geen last van.

giantus schreef:Maar als je hem nat in een tasje doet zal het waarschijnlijk wel gaan stikken! Daar heb je met een kustofvezel geen last van.
Stikken of stinken?? :oops:

Ik denk dat je natte spullen sowieso niet lang in een tasje moet laten liggen want zowel katoen als kunststofvezel kunnen daar niet tegen dacht ik of heb ik het mis?