Vraagje, ik ben onderweg en fiets nu in Duitsland. Tijdens het fietsen zit er continue een vervelende kraak in mijn fiets, vooral op oneffen wegdek (en dat is er hier nogal veel). Als ik mijn edele achterwerk optil is het weg, ongeacht of ik doortrap of niet. Maarja, ik moet nog 1400 km en dat fietst niet zo fijn
Voor ik wegging heb ik de zadelpen schoongemaakt en ingevet, maar ik vond het een beetje raar vet (van Decathlon, het was rood). Ik ben ook voornemens om zo een pot vaseline te kopen en hem daar nogmaals mee in te vetten.
Maar ik vind het toch een verontrustend geluid. Kan het ook iets anders zijn? Met mijn ongeoefende oog zie ik zo geen beschadigingen, maar dat zegt niets. Ik zit in ieder geval niet helemaal rustig. Moet ik nog ergens op letten?
Het gaat om een Cube Nuroad gravelbike en ik heb zo'n 20kg bagage bij me.
Voor ik wegging heb ik de zadelpen schoongemaakt en ingevet, maar ik vond het een beetje raar vet (van Decathlon, het was rood). Ik ben ook voornemens om zo een pot vaseline te kopen en hem daar nogmaals mee in te vetten.
Maar ik vind het toch een verontrustend geluid. Kan het ook iets anders zijn? Met mijn ongeoefende oog zie ik zo geen beschadigingen, maar dat zegt niets. Ik zit in ieder geval niet helemaal rustig. Moet ik nog ergens op letten?
Het gaat om een Cube Nuroad gravelbike en ik heb zo'n 20kg bagage bij me.