door
bartlap » di 12 jul, 2022 17:58
Auk schreef: ↑do 24 mei, 2018 17:26
Ik heb ook een Shimano dynamo en heb daar de
https://www.conrad.nl/p/fiets-laadregel ... rt-1007807 apparaten op te laden. De prijs van dit ding is rond de €30. Het werkt goed. Ik laad mijn powerbanks op waarmee ik vervolgens mijn telefoon, mp3 speler, ereader en ledlampjes mee oplaad. Wanneer ik de telefoon direct aan de omvormer hang, gaat het opladen echter erg traag. Met de powerbanks werkt het prima. De opgeladen powerbank koppel ik ook aan mijn gps zodat ik op batterijen bespaar.
De Kemo omvormer is een vierkant doosje wat je met tie-raps aan de fiets kunt zetten. Ik heb hem in een klein frametasje zitten. De kleine, goedkope powerbanks van de action passen er ook in.
Super! werkt goed bij het opladen van de powerbaNK, echter opladen van i phone gaat niet want dan krijg je zon melding, dat de cable waarmee je laad niet origineel Apple is.
Het is de Kemo M172 N, je moet wel een beetje handig zijn om het aan te sluiten, er zitten geen stekkers bij, ook vind ik de waterdichtheid twijfelachtig, ik heb vloeibare pakking gebruikt om hem waterdichter te maken, maar het lastige bliojft de USB ingang, deze kan je afplakken met ducktape, maar daar moet je dan wel aan denken, hij zit aan de onderkant maar toch denk ik dat ie met opspattend water toch niet helemaal veilig is tenzeij je hem dus afplakt. Ze hadden er een rubbere dop bij moeten doen.