Je hoeft mij niet te overtuigen jullie hebben gelijk alles kan stuk en het is dan mooi als het terplekke hersteld kan worden.Peter Rodenburg schreef:Toon1 schreef:Ik heb verder in de loop van de tijd zo enorm veel onderdelen kapot zien gaan, assen, kettingen, dragers en zelfs het frame (!!), dat ik er altijd vanuit ga dat er iets kapot kan gaan. Uiteindelijk kan alles kapot gaan onderweg. Zorg dat je het kunt (laten) repareren. Dan kun je weer verder...liz schreef:En het gaat er niet om of je ze vinden kunt maar of ze sterker zijn.
Als mijn verhaal je niet overtuigd kijk dan ook eens hier: http://www.m-gineering.nl/oops.htm
Dus koop je een 36 spaak wiel bij een winkel in Laos en je kunt weer fietsen.
Nogmaals ik weet dat 26 wielen sterker zijn dan 28 en ik weet dat 36 spaak onderdelen beter te krijgen zijn dan 40. Maar ik fiets (volgens mij de meeste fietsers) 99% op verharde wegen schelpen paden meegerekend.
Dus zijn die ATB wielen voor AT en kinderfietsen om op te spelen en niet om me te fietsen. Lees maar reisboeken en je zult zien dat ze de meeste km op verharde wegen fietsen.
Wat ik me wel afvraag is hoe jij alles altijd stuk krijgt zelfs een frame, ben je wel op reis of ben je aan het mountenbiken.
Groeten, Toon.