Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pindakaas, waar doe ik dat in? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pindakaas, waar doe ik dat in?

Poppink schreef:
ma 04 jul, 2022 22:28
De grootste besparing is zelf afvallen.
Van pindakaas val je niet af. :D
Ik koop kleine potjes pindakaas en jam.

Mijn ervaring is dat al het andere een ramp is.

Ik neem wel olijfolie mee in klein plastic potje met schroefdeksel of klein flesje olie als ze die hebben.
bert sitters schreef:
di 05 jul, 2022 08:47
Poppink schreef:
ma 04 jul, 2022 22:28
De grootste besparing is zelf afvallen.
Van pindakaas val je niet af. :D
Dan moet je gewoon wat harder trappen.
Dus gewoon in die glazen pot laten zitten en het helse gewicht mee zeulen. :lol:
Precies. Zo doe ik het met jam. Ik koop een glazen pot en doe daar rustig een hele vakantie mee. Ik ga geen tijd of geld investeren in het streven naar een lichtere oplossing. Bovendien ben ik zelf al licht genoeg om me zorgen te maken over wat extra gewicht.
Bij vertrek neem ik vaak inderdaad de genoemde tubes van Fred&Ed mee. Niet alle supermarkten hebben dat. En daar is volgens mij ook een pindakaasversie van.

Ook heb ik de herbruikbare tubes (van de Bever geloof ik), maar dat is een gedoe van niks. Thuis kun je ze vullen, maar onderweg zul je het schoon moeten maken en weer vullen. En dan moet je alsnog een pot pindakaas (of wat ook) kopen. En wat doe je dan met wat je over hebt? Alsnog die pot meenemen? Oftewel als mijn tube Fred&Ed op is koop ik gewoon potjes pindakaas, pasta e.d. en die gaan in de tas.

Anno
Die Fred&Ed-tubes hebben relatief veel verpakkingsmateriaal voor wat er in zit. En -off-topic- bij de chocoladepastaversie geldt dat als het koud is, je de inhoud er niet uit krijgt.
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 22:15
En als het koud is krijg je de inhoud er niet uit.
Het stenen tijdperk ;-)
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 22:15
Die Fred&Ed-tubes hebben relatief veel verpakkingsmateriaal voor wat er in zit.
Verpakkingsschaamte? Of wegwerpschaamte? Of wegwerpverpakkingsschaamte?
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 22:15
[...]bij de chocoladepastaversie geldt dat als het koud is, je de inhoud er niet uit krijgt.
Met Fred en Ed de slaapzak in, gezellig ;)
Shorttrack schreef:
di 05 jul, 2022 22:33
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 22:15
Die Fred&Ed-tubes hebben relatief veel verpakkingsmateriaal voor wat er in zit.
Verpakkingsschaamte? Of wegwerpschaamte? Of wegwerpverpakkingsschaamte?
Nee, bewustwording. 🧐

Jurr schreef:
di 05 jul, 2022 22:35
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 22:15
[...]bij de chocoladepastaversie geldt dat als het koud is, je de inhoud er niet uit krijgt.
Met Fred en Ed de slaapzak in, gezellig ;)
Ik val niet op mannen. 😉
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 23:08
Shorttrack schreef:
di 05 jul, 2022 22:33
willem.m schreef:
di 05 jul, 2022 22:15
Die Fred&Ed-tubes hebben relatief veel verpakkingsmateriaal voor wat er in zit.
Verpakkingsschaamte? Of wegwerpschaamte? Of wegwerpverpakkingsschaamte?
Nee, bewustwording. 🧐
Dat is bij vliegschaamte hetzelfde natuurlijk.

Ik sta aan de kant van de natuur overigens.
Dank voor alle reacties.

Ik ga voor de Nalgene flesjes. Zo ie zo een voor de olijfolie en de pindakaas gaat er ook in.

Of het nuttig is de gewichtsbesparing, ik denk zelf van wel als ik kijk hoeveel ik vorig jaar aan extra kilo's bagage meenam. Want had nog niet over gewicht nagedacht.
Voortas blijft thuis (zal ik nog even wegen), daar ga ik hopelijk geen spijt van krijgen. Overtuigd ben ik nog niet, maar en frametas en voortas zoals vorig jaar vind ik dit jaar dubbelop.
De bagage ligt klaar, die gaat zo via de weegschaal de tassen in. De pindakaas mag mijn vriendin mee nemen :lol: Ik heb immers al 3845 gram tent (yup die is zwaar maar dan de tent weggooien en een nieuwe halen?)

Zelf afvallen gaat het niet worden met een vetpercentage <12%.