Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terug naar start ; Garmin Edge Explorer - Forum Wereldfietser

Terug naar start ; Garmin Edge Explorer

Telkens wanneer ik even van de navigatie afwijk voor een bak koffie of iets dergelijks en ik zet de Garmin uit of op pauze (accu sparen) en wanneer ik dan de route weer vervolg dan navigeert de Garmin mij iedere keer naar het begin van de route. Ook wanneer ik aangeef dat dit niet de bedoeling is.

Ik krijg het maar niet voor elkaar. Doe ik zelf iets verkeerd?
Welke Garmin.
Je hebt de herberekening van de route uitgeschakeld?

Een route bestaat uit een asntal routepunten.
Hoe meer routepunten je hebt benoemd, hoe minder mogelijkheden de Garmin heeft om je een andere kant op te sturen. Op het moment dat je van je route bent afgeweken..
Ik weet niet hoe je dat navigeren terug naar het begin aan kan passen, maar als je een tijdje de route weer volgt dan pikt ie dat bij mij wel op en gaat vanaf daar ook weer netjes verder met navigeren. Om terug op de route te komen kan je het lijntje van je reeds gevolgde route terug naar je geplande route volgen.
Jelmer_Gr. schreef:
di 14 jun, 2022 11:16
ik zet de Garmin uit of op pauze
De juiste manier om te pauzeren is om eerst de navigatie te stoppen, en vervolgens het apparaat uit te zetten.
Hem weer opstarten gaat andersom: eerst aanzetten, en vervolgens de navigatie weer starten.

Wat je beschrijft lijkt op het afbreken van de koers, en de koers na de pauze opnieuw te starten, dan begint hij weer helemaal aan het begin van de koers. Tijdens het rijden zou hij dan op een geven moment wel moeten herkennen waar je bent en de draad daar oppakken.

Dat gezegd hebbende: Garmin maakt zijn spulletjes vrij complex, en het werkt niet altijd perfect. Je zou dan ook (tijdelijk) de afslagbegeleiding uit kunnen zetten, via het menu dat zich bevindt in het overzicht van je opgeslagen koersen.
ik heb een edge 1000 en pauzeer ook en zet het dan in slaapstand, daarna weer aan en start de track weer. Werkt altijd met tracks, ik weet niet of het met routes ook zo werkt maar ik zie niet wat hier anders aan zou zijn.
JandeFietser schreef:
di 14 jun, 2022 17:34
ik heb een edge 1000 en pauzeer ook en zet het dan in slaapstand, daarna weer aan en start de track weer. Werkt altijd met tracks, ik weet niet of het met routes ook zo werkt maar ik zie niet wat hier anders aan zou zijn.
Een Garmin Edge Explorer werkt niet met tracks of routes in GPX formaat, maar werkt met koersen in FIT formaat.
Fit en gpx-trk komt op hetzelfde neer: vooraf vastgelegde rij met, veel, punten die een spoor vormen dat je volgt.
Nu we het toch over de Garmin Edge hebben heb ik er ook een vraag over.
Ik heb een Edge 820.
Vorige week voor het eerst wat langduriger gebruikt (dwz meerdere dagen), daarom op batterij-besparingsmodus gezet.
Omdat ik zo nu en dan toch even wilde kijken, tikte ik dan op het scherm en ging het scherm aan. Na dit een aantal keren gedaan te hebben, bleef het scherm aan (terwijl die nog wel in batterij-besparingsmodus stond).
Door dan in het menu even op batterij-besparingsmodus te klikken werd ie meestal weer 'wakker' en ging het scherm na 3 seconden alsnog weer uit. Maar de laatste keer was dit niet het geval. Ik dacht toen die modus even uit en weer aan te zetten, maar de optie aanzetten is er niet tijdens het volgen van een koers. Dit kan pas op het moment dat de batterij nog maar 15% heeft en de Garmin vraagt of je hem in batterij-besparingsmodus wilt zetten.
Mis ik iets, of is dit gewoon een onhandigheidje van de Garmin?
Mijn excuses dat ik geen reactie heb gegeven. Ik kreeg geen notificaties in mijn mail.

Maar dank voor de tips. Tijdens de tocht heb ik de Garmin ook even helemaal naar fabrieksinstellingen gezet. Dat leek ook wel het e.e.a. te verduidelijken.

Ik had inderdaad geen enkel punt in de route aangegeven. Alleen een start en eind dus het klinkt dan ergens logisch dat ik dan weer wordt teruggestuurd naar het begin. Al moet ik zeggen dat ik de Garmin Edge Explore toch ook wel snel in de war vind raken. Maar ik zal deze punten een volgende keer gebruiken.

Ik maak mijn routes in www.cycle.travel en importeer deze dan via Garmin Connect.