Het "probleem" heeft zich een tijdje geleden al laten merken maar ik wil er toch wat kijk op krijgen.
Eind januari dit jaar hebben wij de achterremblokken van onze schijfrem laten vervangen. Dit is gebeurt door de afdeling fietsenmaker bij mijn vriendin op school waar ze zelf ook les geeft. We hebben er hierna onze dagelijkse 10km mee gereden plus een korte fietsvakantie van 180km in april.
Wij proberen onze fietsenmaker (waar wij de bakfiets gekochten hebben) wat te mijden aangezien we er al veel problemen mee hebben gehad. Nu hebben zei een gratis onderhoudsbeurt aangeboden omdat we weeral een probleem hadden met leveringen.
Dit was eind april. Naast het normale onderhoud was er ook 1 spaak vervangen (die was stuk gegaan tijdens de vakantie), en ook de remblokjes waren vervangen. Dat laatste verbaasde mij aangezien we die net hadden laten vervangen.
Met onze vorige blokjes hebben we duizende kilometers gedaan. Ik denk dat de huidige blokjes het derde setje zijn ma 7000km.
De vakantie was naar geraardsbergen dus er moest soms wel flink geremd worden op de steile hellingen. Het was ook wel wat nat weer met sneeuw. Echter hebben we maar 1 dag echt in de sneeuw gefietst en voor de rest enkel op een soms natte weg maar niet meer in de regen.
Aangezien de voorremmen rollerbrakes zijn heb ik wel de achterrem harder laten werken.
Toen ik aan de fietsenmaker vroeg hoe het kon dat de blokjes al zo snel versleten waren kreeg ik het volgende antwoord.
"Het kan zijn dat de remmen verkeers stonden afgesteld waardoor de blokjes tegen de schijf blijven schuren, dit hoor je niet maar zo slijten de blokjes wel harder." Of dit ook echt het geval was kon hij niet zeggen. Maar het was een van de mogelijkheden waarom ze zo snel versleten waren zei hij.
Dus hoe kan het dat mijn blokjes zo snel op waren? Eventueel slechte blokjes? De leraar op school zei dat hij er juist heel goede had op gezet. Speciaal besteld zelfs voor de bakfiets. Hij wist ook dat we op vakanties gingen (al weet ik niet of je daar rekening mee kunt houden).
Eind januari dit jaar hebben wij de achterremblokken van onze schijfrem laten vervangen. Dit is gebeurt door de afdeling fietsenmaker bij mijn vriendin op school waar ze zelf ook les geeft. We hebben er hierna onze dagelijkse 10km mee gereden plus een korte fietsvakantie van 180km in april.
Wij proberen onze fietsenmaker (waar wij de bakfiets gekochten hebben) wat te mijden aangezien we er al veel problemen mee hebben gehad. Nu hebben zei een gratis onderhoudsbeurt aangeboden omdat we weeral een probleem hadden met leveringen.
Dit was eind april. Naast het normale onderhoud was er ook 1 spaak vervangen (die was stuk gegaan tijdens de vakantie), en ook de remblokjes waren vervangen. Dat laatste verbaasde mij aangezien we die net hadden laten vervangen.
Met onze vorige blokjes hebben we duizende kilometers gedaan. Ik denk dat de huidige blokjes het derde setje zijn ma 7000km.
De vakantie was naar geraardsbergen dus er moest soms wel flink geremd worden op de steile hellingen. Het was ook wel wat nat weer met sneeuw. Echter hebben we maar 1 dag echt in de sneeuw gefietst en voor de rest enkel op een soms natte weg maar niet meer in de regen.
Aangezien de voorremmen rollerbrakes zijn heb ik wel de achterrem harder laten werken.
Toen ik aan de fietsenmaker vroeg hoe het kon dat de blokjes al zo snel versleten waren kreeg ik het volgende antwoord.
"Het kan zijn dat de remmen verkeers stonden afgesteld waardoor de blokjes tegen de schijf blijven schuren, dit hoor je niet maar zo slijten de blokjes wel harder." Of dit ook echt het geval was kon hij niet zeggen. Maar het was een van de mogelijkheden waarom ze zo snel versleten waren zei hij.
Dus hoe kan het dat mijn blokjes zo snel op waren? Eventueel slechte blokjes? De leraar op school zei dat hij er juist heel goede had op gezet. Speciaal besteld zelfs voor de bakfiets. Hij wist ook dat we op vakanties gingen (al weet ik niet of je daar rekening mee kunt houden).