Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Op de website van Soetens staat het volgende:JandeFietser schreef: ↑do 25 jul, 2019 18:41Ik zou ook eens kijken naar https://camino-fietstransport.nl/
ik heb een enorme slechte ervaring met Soetens, 6 weken mijn fiets laten staan.
Geen contact met dit bedrijf mogelijk, reageert niet op telefoon SMS en email
Camino Fietstransport heeft mij geïnformeerd dat mijn fiets na 4 weken nog steeds in het hotel stond.
Had ik maar mijn fiets gelijk mee laten nemen.
Nu de halve zomer zonder fiets gezeten
Ik heb onmiddellijk met Soetens gebeld. Ondanks dat het nu buiten kantoortijd is, kreeg ik Wilco, de huidige eigenaar van Soetens, meteen aan de lijn. Wilco vertelde mij het volgende. Ze kennen dit jaar een onverwachte forse groei in het fietsenvervoer. Tot overmaat van ramp viel een van hun wagens uit en de reparatie werd een slepend probleem, doordat een benodigd onderdeel niet geleverd kon worden. Ze hebben alles op alles gezet om alle vertragingen te verhelpen. Op dit moment hebben ze alles weer redelijk onder controle, aldus Wilco.JandeFietser schreef: ↑do 25 jul, 2019 19:11Dat is geplaatst nadat hij mijn fiets thuisbracht
Wat is erg mis, is de communicatie.
Je levert je fiets in bij een Hotel, je belt, spreekt voicemail in, stuurt SMS en email.
Op de site staat dat je altijd reactie krijgt. NOT, ja na 4 weken belt zijn concurent.
Ik stond op het punt om 2600km ( te gaan rijden om zelf mijn fiets dan maar te halen )
SO SAD
Je had deze vraag ook al gesteld op een ander draadje. Ik heb toen als volgt gereageerd:Paramount schreef: ↑za 27 jul, 2019 13:06Mijn plan voor september is om vanaf Nederland richting Santiago te gaan fietsen tot Oloron St Marie.(net voor de Pyreneen).Daarvandaan wil ik de trein pakken naar Avignon om daar vandaan de Veloroute du Soleil van Benjaminse terug te fietsen naar Nederland.
NU is mijn Frans vreselijk slecht en ik wil graag weten of het op redelijke normale manier mogelijk is om van Oloron naar Avignon te komen met een fiets bij jou.
Ik heb al gekeken op Franse diensteregeling maar ik kom er niet echt uit....
Lukt punt 2 of 3 in 1 dag ??bert sitters schreef: ↑wo 24 jul, 2019 08:20De route volgt grofweg de Vennbahn, de Échappée Bleu langs de Moezel en de Saône en de ViaRhôna. Paul Benjaminse heeft natuurlijk wel wat varianten bedacht zoals door de Grand Cru wijngaarden in Bourgondie en het stadje Cluny. Voldoende campings langs de route.
Hoe terug?
1)Je kunt terugvliegen vanuit Marseille of Montpellier (vanuit Arles of Avignon een stukje met regionale treinen),
2)Vanaf Arles met een Intercités (reserveren voor je fiets verplicht) naar Toulouse en vanaf Toulouse naar Parijs met een TGV of Intercités(reserveren voor je fiets verplicht)
3) Vanaf Avignon met regionale treinen naar Parijs. Geen reservering noodzakelijk, maar kost wel veel tijd.
4) Je fiets laten ophalen door Soetens en met de TGV en de Thalys.
5) Kijk even op de site van de Fietsvakantiewinkel of er ook een fietsbus gaat
ik bedoelde meer of ik in 1 dag vanaf Avignon in Nederland kan komen. met de treinbert sitters schreef: ↑za 17 aug, 2019 16:28Avignon - Parijs met regionale treinen is ruim 8 uur. Een keer overstappen in Lyon.
Dat gaat dus niet meer als je fiets meemoet. Enkele jaren terug kon dat nog met de autoslaaptrein Avignon-Den Bosch (die ook fietsen meenam) of met de nachttrein Basel-Amsterdam (tussen Avignon en Basel moest je dan met regionale treinen reizen; ook heeft er een paar jaar tussen Avignon en Mulhouse (dichtbij Basel) een TGV met fietsplaatsen gereden). De SNCF ging echter een te hoge tol opleggen aan de autoslaaptrein en de Deutsche Bahn zag geen brood meer in slaaptreinen, al was er geen gebrek aan reizigers. (Tussen Basel en Düsseldorf rijdt nu nog wel een nachttrein zonder slaapplaatsen. Ik weet niet hoeveel plek die voor fietsen heeft.)
Je zou ook de Flixbus naar Nederland of België kunnen nemen. Die bussen vertrekken vanaf Paris Bercy, en daar vlak in de buurt is hotel Kyriad Bercy, een prima hotel waar je voor 60 tot 70 euro al terecht kunt. En het mooiste is: er is een grote kelder waar je met je fiets zo met de lift naar binnen rijdt. Aanrader!bert sitters schreef: ↑ma 19 aug, 2019 16:33Je zult dus onderweg ergens moeten overnachten. Bij het Gare du Nord zijn divere goedkopere hotelletjes, maar bijna nergens kan je fiets naar binnen. Achter de voordeur is meteen een steile trap naar boven.