Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Wereldfiets TREK 4900 te koop. - Forum Wereldfietser

[TKA] Wereldfiets TREK 4900 te koop.

Omdat ik mijn zinnen gezet heb op een ander type fiets, bied ik met smart in het hart deze draadezel aan.
Het is een topklasse wereldfiets van het merk TREK. Model 4900 kleur zwart met rood. Foto's zijn te zien op Marktplaats.
Framemt. 48, 26" wielen, 27 versnellingen, gewicht 16 kg. alluminium frame deore afgemonteerd. Alles nog in goede staat van onderhoud.
Hij is ongeveer 5 jaar oud, en ik heb er +/- 5000 km. mee afgelegd.
De nieuwaarde ligt rond de €1000,- en ik vraag er €400,- voor, dus een prima fiets voor weinig.
Ik woon in Holten(OV) tel. 0548-365335

Voor de liefhebbers...;)

lange link

Trek 4900 uit 2001 met adviesprijs van 1200 gulden (545 eur), alleen de achter-derrailleur is deore.

Zuiz schreef:Trek 4900 uit 2001 met adviesprijs van 1200 gulden (545 eur), alleen de achter-derrailleur is deore.
Rekening ter inzage! Voor en achter Deore!! :roll:

Wat die fiets ooit gekost heeft doet er niet toe. Wat er wel toe doet is hoeveel je nu betaalt voor een nieuwe fiets die hier op lijkt. Laat ik eens een voorbeeld geven: een Cube LTD kost 850 euro adviesprijs, en heeft veel prima onderdelen, waaronder HS33 remmen. Stel dat je gebruik kunt maken van een fietsplan van het werk, dan gaat daar normaal eerst 10% korting af, en kun je de rest aftrekken. Zelfs als je in in het marginale tarief van 32 % valt betaal je dus ongeveer 500 euro netto. Val je in het 42 % tarief dan betaal je netto slechts ongeveer 425 euro.
De prijzen van tweedehands fietsen worden bepaald door de alternatieven die mensen hebben. Door die fiscale aftrekbaarheid van nieuwe fietsen is de waarde van tweedehands fietsen dus flink lager komen te liggen.
Wim

Willem,

Vergeet niet dat er ook mensen zijn die de fiets niet fiscaal kunnen aftrekken. Zonder inkomen wordt dat namelijk erg moeilijk :shock:

Dat weet ik wel (er staat ook "stel"), maar de marktprijs van tweedehands fietsen wordt bepaald door het feit dat er genoeg mensen zijn die er wel van kunnen profiteren. Daardoor is de vraag naar tweedehands fietsen kleiner, en dus resulteert er een lagere prijs op de markt. Wie niet direct van de fiscale aftrekbaarheid profiteert, kan zo dus indirect profiteren door voor weinig geld een goede tweedehands te kopen. Wie goed kijkt op marktplaats ziet vele prachtige Koga's voor een prikkie.
Wim

[quote="Willem Jongman"]Dat weet ik wel (er staat ook "stel"), maar de marktprijs van tweedehands fietsen wordt bepaald door het feit dat er genoeg mensen zijn die er wel van kunnen profiteren. Daardoor is de vraag naar tweedehands fietsen kleiner, en dus resulteert er een lagere prijs op de markt. Wie niet direct van de fiscale aftrekbaarheid profiteert, kan zo dus indirect profiteren door voor weinig geld een goede tweedehands te kopen. Wie goed kijkt op marktplaats ziet vele prachtige Koga's voor een prikkie.
Wim[/quote

Het enige doel van deze advertentie is, het onder de aandacht brengen bij een specifieke doelgroep, dat ik mijn fiets tegen een redelijke prijs wil verkopen.
Dat er allerlei overwegingen meespelen bij het kopen van een fiets is evident, maar zeer persoonlijk.
Het te berde brengen van onjuiste of niet ter zake doende informatie door derden, is geen positieve bijdrage aan het doel van deze advertentie en dient daarom achterwege te blijven.

Volgens mij is het doel van het forum om mensen te informeren :D

Nou breekt mijn klomp: "onjuiste of niet ter zake doende informatie" en "dient achterwege te blijven". Ik snap wel dat jij zoveel mogelijk geld wilt krijgen voor je fiets, maar als op dit behoorlijk deskundige forum mensen beargumenteerde vraagtekens plaatsen bij de prijs die je vraagt dan is dat precies waar we hier voor zijn. Die vraagtekens vallen noch onder de noemer onjuist noch onder de noemer irrelevant. En of forumleden zoiets zeggen bepalen ze zelf wel, uiteraard binnen de grenzen van het betamelijke. Dit is geen advertentiesite, maar een discussieforum voor liefhebbers.
Wim

@barnart

Als je hier een fiets te koop aanbied lijkt het mij fatsoenlijk om een juiste voorstelling van zaken te geven. Er wordt gesproken over "een topklasse wereldfiets, Deore afgemonteerd met accessoires van de beste kwaliteit".
Wat je echter aanbied is een budget mountainbike met voornamelijk Alivio en no-name onderdelen waar voor een paar tientjes aan Halfords zooi is opgeschroefd. Mijn complimenten aan de verkoper die jou deze fiets voor 2200 gulden heeft verkocht.

giantus schreef:Volgens mij is het doel van het forum om mensen te informeren :D
Daar heb je helemaal gelijk in, maar boven dit gedeelte van het forum staat "TE KOOP/TE RUIL", zodat ik aanneem dat er artikelen aangeboden kunnen worden die voor wereldfietsers interessant zijn.
Groeten Barnart

Zuiz schreef:@barnart

Als je hier een fiets te koop aanbied lijkt het mij fatsoenlijk om een juiste voorstelling van zaken te geven. Er wordt gesproken over "een topklasse wereldfiets, Deore afgemonteerd met accessoires van de beste kwaliteit".
Wat je echter aanbied is een budget mountainbike met voornamelijk Alivio en no-name onderdelen waar voor een paar tientjes aan Halfords zooi is opgeschroefd. Mijn complimenten aan de verkoper die jou deze fiets voor 2200 gulden heeft verkocht.
Ik vind het niet leuk van je dat je insinueert dat ik een oplichter ben, die iemand wil benadelen.
Ik had zulke negatieve reacties niet verwacht.
Hopelijk kun je laten blijken dat je ook in staat bent om mij met ondersteunende info te helpen, voor mijn "wereldfiets" een koper te vinden.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten Barnart

barnart schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, maar boven dit gedeelte van het forum staat "TE KOOP/TE RUIL", zodat ik aanneem dat er artikelen aangeboden kunnen worden die voor wereldfietsers interessant zijn.
Groeten Barnart
De vraag is natuurlijk "of het wel interessant is" ?

barnart schreef: Ik vind het niet leuk van je dat je insinueert dat ik een oplichter ben, die iemand wil benadelen.
Ik ben het persoonlijk wel met Zuiz eens. Niet dat je een oplichter bent, maar wel dat je het veel te mooi voorspiegelt.

Er wordt op dit forum soms teveel gezeurd (ja, dat is een waarde-oordeel van mij) over reclame, maar van mij mogen de moderatoren mensen die dit forum uitsluitend gebruiken om iets te verkopen weren.

Gerd