Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de hond mee - Forum Wereldfietser

de hond mee

Wij willen gaan fietsen in Nederland, maar willen beiden een hond meenemen.
Is er iemand met ervaring en goede tips?
We hebben bijvoorbeeld nog geen mogelijkheid gevonden om fietstassen achterop te plaatsen en het hondenmandje.

groet Pleun

Ik kom onderweg wel eens trekkende fietsers tegen met de hond in een karretje achter de fiets. Er zijn speciale hondenfietskarren op de markt. Kijk eens bij: www.natteneuzen.nl

Burley heeft tegenwoordig een hondenkar. Iedere dealer die Agu verkoopt kan deze leveren. Verder is er bij mij in de straat een dierenwinkel die een hondenkar verkoopt. En de HEMA natuurlijk! Daar hebben ze een soort van Burley fietskar voor een prikkie. Maar wel geheel voor eigen risico. :lol:

** moderatie **

Slaat de censuur toe op dit forum. Moderatoren waar zijn jullie mee bezig!!!!

Hi,

als je even zoekt binnen de vereniging kom je Marten tegen, die fietst met Tandem en een hondenmantje rond,

Afbeelding

Afbeelding
(erg mooie foto!!)

misschien eens aan Marten vragen hoe en wat, geen idee met wat voor merk hond je op pad wilt, een rotweiler zal niet zomaar passen in een dergelijke mand..

Bas

GerdC schreef:Slaat de censuur toe op dit forum. Moderatoren waar zijn jullie mee bezig!!!!

Gerd,
Dit is inderdaad volkomen belachelijk!!!!
Wat er stond was: "Heeft de Vakantiefietser, Westerstraat 216, Amsterdam geen hondenkarren?"
Duidelijk bedoeld als ironische reactie op Eric Schuijt die verwijst naast de HEMA. Hebben de moderatoren dan helemaal geen gevoel voor humor??????????
Jij snapte het wel Gerd, met jouw reactie over de hondenverschrikker op de bagagedrager.
Voorzitster van de Wereldfietser grijp nu in, want dit is echt ridicuul. De naam HEMA noemen mag wel, maar de naam van de Vakantiefietser noemen mag niet.
Laten we het gewoon leuk houden.

Bert

Heb jij aandelen in die tent Bert?!?!

Ik kan je bericht wel weer weghalen, maar zo kinderachtig als jij ben ik blijkbaar niet.

Dit is namelijk niet de eerste keer dat je openlijk reclame maakt voor die tent, niet zo leuk voor andere aanbieders, toch?

Maar goed, die discussie ga ik hier niet weer aanslingeren, reageren kan via PB of een topic in kletspraat, maar niet hier.

Nu graag weer ON TOPIC.

Dames en heren, na deze kleine oprisping over iets heel anders, is het weer mogelijk om naar het onderwerp te gaan?

Pleun stelt voor de eerste keer een vraag. Een vraag die helemaal ligt in de bedoeling van het forum. Is het niet beter om haar een goed antwoord te geven!

Om weer even in de goede modus te komen: Er is door Eric gesugereerd om te werken met een fietskar. Zijn er ook nog mogelijkheden om mand op de bagagedrager en fietstassen te combineren? De foto's van Marten laten een oplossing van alleen mand zien.

Sjirk

@sjirkM,
Je hebt gelijk!

Ontopic:
Afgelopen jaar zagen wij een stel met een hond in een mandje voorop! Lijkt mij niet echt comfortabel misschien, maar in Nederland moet het prima te doen zijn.

Je kan ook eens kijken bij Doggy Ride, die maken aanhangwagens voor achter de fiets voor honden. Er zijn ook dealers in Nederland, mijn ouders hebben er een paar maanden geleden namelijk eentje gekocht. Waar precies weet ik niet meer. Ik weet wel dat ze er erg tevreden mee zijn (en de hond ook, wat natuurlijk ook belangrijk is!). De hond in kwestie is een Drentsche Patrijshond, da's maatje Labrador.
[/url]

SjirkM schreef: Zijn er ook nog mogelijkheden om mand op de bagagedrager en fietstassen te combineren?
Kleine hondjes kunnen in een fietstas, maar zorg er wel voor dat ze niet met de neus of poten in de spaken komen.
Ik zou nooit een hond voorop nemen, er hoeft maar een kat over te steken en de besturing wordt zeer onrustig ;)

Als je het mandje op afstandhouders zet kan je je fietstassen blijven gebruiken, er zijn ook dragers (tubus, SL) met een tweede lage rail

Onderstaande oplossing is ook historisch verantwoord:Afbeelding

dank voor jullie antwoorden, al gingen ze niet allemmal over mijn vragen.
Wij hebben Agu Quorum fietstassen met een klick systeem.
Deze gaan in ieder geval niet samen met een hondenmand.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het klicksysteem en het bevestigen van riempjes?
Dan past het nl. wel.
Mijn twijfel is dan echter dat het misschien kan afscheuren.
alvast dank voor jullie reacties

groet Pleun

Ik heb geen Agu-tassen, maar Vaude. Ik zou er echter niet over denken om het kliksysteem te vervangen door riempjes. Ik denk niet dat de tassen dat overleven.
Kijk nog eens goed naar de suggesties van Marten: klossen onder het hondenmandje of een andere drager.

Gerd

Wij gaan alweer zes jaar op vakantie met de hond (Dalmatier) in een kinderkar van Chariot achter de tandem. Het hangt een beetje van de grootte van je hondje af of je met een mandje uit de voeten kan, en als het er twee zijn, of ze samen in een kar passen (en ook willen?).

Voordeel van een kinderkar boven speciale hondenkarren was voor ons destijds dat de kinderkar bij regen redelijk 'dicht' is (dat je 's avonds niet met een kletsnatte hond in je tent zit), waar hondekarren vaak uit traliewerk bestonden. (Doggyride bestond nog niet). Verder kunnen we achter de 'rugleuning' nog redelijk wat bagage kwijt. Bodem hebben we wel verstevigd.

Succes,

Roef

pleun schreef:dank voor jullie antwoorden, al gingen ze niet allemmal over mijn vragen.
Wij hebben Agu Quorum fietstassen met een klick systeem.
Deze gaan in ieder geval niet samen met een hondenmand.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het klicksysteem en het bevestigen van riempjes?
Dan past het nl. wel.
Mijn twijfel is dan echter dat het misschien kan afscheuren.
alvast dank voor jullie reacties

groet Pleun
Die fietstassen gaan m.i. wel samen met een hondenmand als ze gewoon op de bagagedrager worden gehangen. Je moet dan een drager hebben waar de tassen een stukje lager hangen dan het bovenvlak, bijvoorbeeld de Tubus Logo Expedition:

Afbeelding

Wij gebruiken deze drager tijdens dagtochten om een tas 'onder' de hondenmand te kunnen meenemen. Op fietsvakantie gaat (zoals B@se hiervoor liet zien) de bagage in voortassen plus de Bob Yak.

dit is precies de goede bagagedrager.
dank je