Additionally, paste this code immediately after the opening tag: autodelen - ervaringen? - Forum Wereldfietser

autodelen - ervaringen?

Hoi,
Het is niet echt ivm fietsen, maar naar aanleiding van een opmerkingin een ander topic: Heeft iemand ervaring met "autodelen", bedrijven waar je voor korte periodes een auto kan huren als je deze niet dagelijks nodig hebt?
Ik ben vooral geïnteresserd in "Belgische" ervaring, dus via http://www.cambio.be

Het lijkt een soortgelijk systeem als het Nederlandse Greenwheels. En Greenwheels ken ik goed vanuit mijn eigen ervaring. Mocht je hier iets over willen weten, laat maar horen.

Sandra

Uiteindelijk zullen dingen als beschikbaarheid wel wat plaatsafhankelijk zijn, maar je ervaring is zeker welkom!
(beschikbaareid, toestand wagens, eventueel ervaring bij problemen met wagen,...)
Beste allemaal,
Toen onze auto het2 jaar geleden opgaf heb ik een abbonnement genomen op Wheels4all een borgsom van 250 Euro (geeft een aantal vrije km per maand >> hoe hoger de borg hoe meer vrije km) Daarnaast ben je ongeacht het gebruik 10 euro kwijt per maand (abonnement). Een auto voor de deur kostt al meer aan wegenbelasting!
Dan de verdere kosten afhankelijk van het gebruik:
2 euro per uur (of een deel ervan) tot een maximum van 10 uur betaald.
deze uren gelden alleen tussen 07:00 en 23:00 daarna betaal je niets per uur!
Verder betaal je afhankelijk van het model vanaf ongeveer 18 cent per km inclusief alles (!) tanken doe je met een tankpas die in de auto aanwezig is, je hoeft dus niets voor te schieten.

Hoe langer van te voren je via het internet reserveerd hoe groter de kans dat de auto beschikbaar is. Anders kun je ook de beschikking krijgen over een auto wat verder uit de buurt / stad. Dit geeft natuurlijk wat meer regelwerk.

Als hij stuk is, wordt hij op korte termijn gerepareerd of komt er een andere auto. De nieuwe auto's (lees.. opstarten van een nieuwe basis in de wijk of stad) zullen van zéér recente datum of nieuw zijn waardoor er weinig aan stuk zal gaan.

Kortom,
Het is ideaal voor een aantal mensen die willen plannen en daardoor het milieu en hun portmonaie sparen.

Mij bevalt het goed, zelfs mijn vrouw is er tevreden over terwijl die het niet direct zag zitten.

Bij meer informatie zou je kunnen kijken op de site www.wheels4all.nl

hopelijk ben je zo voldoende geinformeerd (voor wheels4all dan want er zijn meer organisaties)

Vriendelijke groet,

Menno

Onze ervaringen met Greenwheels zijn heel positief. Problemen met beschikbaarheid hebben wij nooit. Nu zitten wij ook wel in de luxe positie dat in Amersfoort (waar we tegenaan wonen) op 26 plaatsen één of meerdere auto's staan. Reserveren gaat via internet; je kunt precies zien welke auto's nog beschikbaar zijn en op welke tijden.
Met een pasje maak je de auto open, je toetst de pincode in, en dan kun je sleutel uit het dashbordkastje halen. Het systeeem heeft ons één keer in de steek gelaten; het pasje bleek beschadigd te zijn en de scanner in de auto kon 'm niet meer lezen. Twee dagen later hadden we een nieuwe pas en was alles weer oke.
Abonnement, tanken etc. werkt vrijwel net zo als Menno beschrijft.

Greenwheels is vooral interessant voor kort gebruik. Wil je een auto een hele dag (of langer) gebruiken, dan is een huurauto voordeliger.

Greenwheels is inmiddels erg groot en heeft op erg veel plaatsen auto's staan. Dat vind ik een belangrijk pluspunt t.o.v. kleinere organisaties. Wij reserveren ook nog wel eens een auto in een andere stad. Dan gaan we bijvoorbeeld met de trein naar Leeuwarden, en gaan dan met de auto verder naar een dorpje dat met het OV niet te bereiken is.

Sandra