Dat is mijn creatieJurr schreef: ↑di 31 mei, 2022 12:34Ik had een heel verhaal geschreven, maar ik denk dat hier alles wel gezegd is over de creatie die hierboven staat:
viewtopic.php?f=8&t=36269
.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is mijn creatieJurr schreef: ↑di 31 mei, 2022 12:34Ik had een heel verhaal geschreven, maar ik denk dat hier alles wel gezegd is over de creatie die hierboven staat:
viewtopic.php?f=8&t=36269
.
Dat minder recente maakt ze veel goedkoper in onderhoud.Shorttrack schreef: ↑wo 01 jun, 2022 22:29Zowel de Santos als de snel zijn geen recente fietsen (wat mij niets uit maakt, als ze maar goed fietsen).
Magura hydraulische remmen, Tubus Cargo en Tara, geen naafdynamo, en de afmontage lijkt vooral 3x9 Shimano Deore LX als ik het zo op de foto's kan zien. Het zou me niks verbazen als ze de hele schakelgroep en ook de naven LX hebben gekozen, maar da's lastig te zien op de foto's.Shorttrack schreef: ↑wo 01 jun, 2022 22:29
Echter is er maar weinig info over de opbouw. De prijs valt ook erg mee.
Fingers crossed, wie weet heb je geluk...Shorttrack schreef: ↑wo 01 jun, 2022 22:29
Ik vrees dat de avaghon voor mijn neus wordt weg genomen. Ging er echt voor maar er komt al iemand kijken en neem aan dat hij dus verkocht zal zijn. (al houd ik enige hoop).
Ondanks mijn magere kennis had ik ook al een vermoede van deze opbouw. Dan denk ik persoonlijk dat ik hiermee een geschiktere fiets heb dan de Santos op langere termijn. Ik ben nu gewend om met bredere banden te fietsen en ben een beetje bang dat ik dat comfort ervan een beetje ga missen met de dunnere banden van de Santos. Maar misschien is dit onterecht. Heb ik met deze fiets ook meer upgrade mogelijkheden als met de Santos? of blijft dit redelijk hetzelfde?Jurr schreef: ↑wo 01 jun, 2022 22:53Plus dat grotere fietsen met lage instap niet zo vaak gebruikt voorbij komen.
Magura hydraulische remmen, Tubus Cargo en Tara, geen naafdynamo, en de afmontage lijkt vooral 3x9 Shimano Deore LX als ik het zo op de foto's kan zien. Banden zullen 37-622, misschien 42-622 zijn. Veel breder zul je waarschijnlijk niet kwijt kunnen op zo'n klassiek Snel frame. Maar leuke fiets als het je maat is, zeker voor dat geld.
Tsja, zorgen dat de zitpositie goed is en je stuur, zadel en pedalen aanpassen naar wens.Shorttrack schreef: ↑wo 01 jun, 2022 23:09
Heb ik met deze fiets ook meer upgrade mogelijkheden als met de Santos? of blijft dit redelijk hetzelfde?
Maar da's wel een e-bike waarbij gewicht vast een stuk minder een rol speelde bij het ontwerp van de fiets. Die motor vangt het toch wel op.Shorttrack schreef: ↑wo 01 jun, 2022 23:09De lage instap schrikt mij niet af als het gaat over een eventuele minder stabiele fiets of iets wat daarmee gepaard kan gaan. Mijn huidige fiets heeft ook een lagere instap en die fietste zoals het hoorde tijdens onze fietsvakanties.
Ik denk dat je een aantal vragen van de vragenlijst opnieuw moet doen, want het is me niet meer duidelijk. Je zocht eerst een fiets voor op vakantie en voor naar het werk en nu een MTB. Maar je wilt er toch bagagedragers op, en wegbanden? En wil je er mee naar het werk?
Mijn voorkeuren zijn inderdaad wat aangepast. De gedachte van vroeger kwam ineens bij mij op toen ik een collega op zijn oude mountainbike naar het werk zag komen. Hij had er wegbanden op zitten (schwalbe big ben) maar had thuis ook nog offroad banden liggen. Hij vond het heel gemakkelijk zo omdat hij maar 1 fiets nodig had zo.Leon schreef: ↑vr 03 jun, 2022 12:55Ik denk dat je een aantal vragen van de vragenlijst opnieuw moet doen, want het is me niet meer duidelijk. Je zocht eerst een fiets voor op vakantie en voor naar het werk en nu een MTB. Maar je wilt er toch bagagedragers op, en wegbanden? En wil je er mee naar het werk?
Een fiets die alles geweldig kan willen we natuurlijk allemaal. Als je geen spatborden meer hoeft kunnen er in veel fietsen een stuk bredere banden. Maar als je door de regen naar het werk moet is het ineens een stuk minder leuk.
De fietsen bij in de buurt met de goede maat zijn sowieso schaars. Deze is het best onderhouden. Dus ik denk dat deze fiets mij de beste basis zal geven.Leon schreef: ↑za 04 jun, 2022 18:57Als alles goed is wat er op die fiets zit is 150 euro een zeer redelijk bedrag. Als wielen, derailleurs, balhoofdstel, voorbladen, commandeurs en nog wat zaken vervangen moeten worden is 150 euro al gauw 150 euro te veel. Kortom: je kunt het niet zien op foto's.
Check de hele fiets en maak een begroting. Ik vermoed dat de voorbladen niet vervangen zijn.