Dat bedoelde ik ook niet. Uiteraard is 50 mm comfortabeler dan 28 mm. Maar op een racefiets is 28 mm vaak wel het maximum, en dan is de Pasela een breed gedragen keuze voor slecht wegdek. Behoorlijk lekbestendig met een (relatief) hoog comfort.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat bedoelde ik ook niet. Uiteraard is 50 mm comfortabeler dan 28 mm. Maar op een racefiets is 28 mm vaak wel het maximum, en dan is de Pasela een breed gedragen keuze voor slecht wegdek. Behoorlijk lekbestendig met een (relatief) hoog comfort.
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, en kan ik dus helaas niet vergelijken.
Gisteren even goed gekeken bij het wassen van de fiets. Achter gaat het nooit passen. Ik heb nu al nauwelijks ruimte met 23mm. Voor misschien wel. 25mm moet denk ik ook achter wel lukken.PhilipBe schreef: ↑di 31 mei, 2022 10:04Gelukkig heb je nu de raad van het forum....Treestumpgladiator schreef: ↑di 31 mei, 2022 07:59...
Maatje meende dat 5 bar genoeg was. Dat was natuurlijk gewoon BS.....
Heb je al een idee of 28mm past in je frame?
Kijk nou hebben we een uitgangspunt. Voorlopige conclusie: lekker bij 23mm blijven, om de kuilen heen sturen en voor het comfort én behoud van je banden een thudbuster d'r op. Die mag straks mee naar je nieuwe fiets.Treestumpgladiator schreef: ↑wo 01 jun, 2022 20:49Gisteren even goed gekeken bij het wassen van de fiets. Achter gaat het nooit passen. Ik heb nu al nauwelijks ruimte met 23mm. Voor misschien wel. 25mm moet denk ik ook achter wel lukken.
OK, mijn favoriete opties in 25 mm:Treestumpgladiator schreef: ↑wo 01 jun, 2022 20:49Gisteren even goed gekeken bij het wassen van de fiets. Achter gaat het nooit passen. Ik heb nu al nauwelijks ruimte met 23mm. Voor misschien wel. 25mm moet denk ik ook achter wel lukken.
Waar koop jij die panaracers? Zie dat je ze bij ROSE of bij bike24 kunt kopen. Helaas zit er een ei in m'n nieuwe Lugano 2 band, dus wat sneller dan 4 werkdagen zou prettig zijn.non-fixie schreef: ↑wo 01 jun, 2022 21:58OK, mijn favoriete opties in 25 mm:Treestumpgladiator schreef: ↑wo 01 jun, 2022 20:49Gisteren even goed gekeken bij het wassen van de fiets. Achter gaat het nooit passen. Ik heb nu al nauwelijks ruimte met 23mm. Voor misschien wel. 25mm moet denk ik ook achter wel lukken.
- Panaracer Pasela (de veilige en verstandige keuze, maar door het profiel misschien wat krap)
- Vittoria Corsa G2 (fijne band, hier en daar af en toe setjes in de aanbieding)
De Veloflex Master 25 mm, hier met succes getest door mevrouw non-fixie op de Vlaamse kasseien:
- Veloflex Master (misschien wel de fijnste, maar lastiger nog te vinden)
In de mode?Grandonneur schreef: ↑za 04 jun, 2022 23:44Ja maar minder hard opgepompte banden zijn tegenwoordig een beetje in de mode hè, daar ben je toch wel van op de hoogte?
Ik gebruik de GP 5000 sinds 2 jaar op mijn racefiets, ben er zeer content mee! Ben erop overgestapt vanaf de Bontrager bandjes waarmee mijn racefiets werd geleverd, een wereld van verschil!
Mijn laatste bestelling van een setje was bij bike-components.de. Dinsdag 24 mei besteld, maandag 30 mei verzonden, dinsdag 31 mei bezorgd. Zat wel Hemelvaartsweekend tussen. FWIW.Treestumpgladiator schreef: ↑zo 05 jun, 2022 23:23Waar koop jij die panaracers? Zie dat je ze bij ROSE of bij bike24 kunt kopen. Helaas zit er een ei in m'n nieuwe Lugano 2 band, dus wat sneller dan 4 werkdagen zou prettig zijn.
Geen autoband die zonder montagepasta om de velg wordt gelegd.Treestumpgladiator schreef: ↑zo 12 jun, 2022 08:59Er lijkt trouwens wel een enorme hoogteslag in de band te zitten.