door
Jurr » za 28 mei, 2022 11:31
Leon schreef: ↑za 28 mei, 2022 11:02
Dat komt dan in de eerste plaats omdat ik me tijdens het maken van dit lijstje in 2013 vergist heb maar ook omdat in de vele jaren daarna dat dit lijstje op deze website stond geen van de ruim 16.000 mensen op dit forum de moeite heeft genomen om dit foutje te verbeteren. Misschien kan de hele wiki maar beter verwijderd worden.
Sorry Leon, wist niet dat die tekst van jouw hand was
Blijft een lastig punt die wiki, al kan het met deelname van genoeg mensen echt wel een toevoeging zijn. Al zie ik mezelf dat niet doen helaas.
Leon schreef: ↑za 28 mei, 2022 11:02
Ik zou wel willen verifiëren dat hij niet is overgespoten en opnieuw is samengesteld uit onderdelen, want hij ziet er wel erg goed uit. Is een originele factuur beschikbaar?
Lak lijkt me origineel, Santos heeft een periode met wilde kleurschema's gehad op vooral SCC's. Soms zelfs ook wel eens op een STR of SRR. Ik vind het zelf vaak niet erg smaakvol, maar er zullen vast mensen zijn die het mooi vinden
Mocht 'ie overgespoten zijn dan zal het vaak 1 kleur zijn. Soms met merknaam in de verkeerde grootte, typeaanduidingen die ontbreken of in het verkeerde lettertype. Ze moeten dat overspuiten danwel overstickeren ook niet te mooi gaan doen, anders wordt het lastig te herkennen van een paar online plaatjes
Het gewenste vlinderstuur kost 10 tot 25 euro, het bijbehorende foam 5 tot 10 euro. Mocht je lederen bekleding willen dan is dat wat duurder. Let wel dat ze vaak erg smal vallen, en door de vorm zo'n stuur vaak ook weer een stuk dichterbij komt dan wanneer je een regulier stuur gebruikt. Maar dat dichterbij komen kan op sommige lange frames dan juist weer een prima zet zijn.
Met een setje lange bar-ends zoals Ergon GP5 heb je ook extra handposities en ben je een stuk flexibeler in stuurkeuze qua rise, backsweep en breedte van het stuur. Al zijn die Ergon grips wel erg prijzig helaas. Maar in bar-end land zijn er ook genoeg alternatieven te krijgen.