door
Flix » wo 25 mei, 2022 16:42
Katermeister schreef: ↑do 14 apr, 2022 06:48
Overweeg een blackview smartphone. Heb zelf de BV5900 en dat bevalt erg goed kostte plm 150euro, batterij gaat krankzinnig lang mee, zeker als er weinig andere zooi op staat, en is een 'rugged' telefoon: is water- en stofdicht zonder hoesjes oid, en kan flinke mishandeld worden voor hij stuk gaat of er een barst in komt. Dikke tip!
Door deze opmerking ben ik aan het denken gezet, en vond het idee om een stevige, niet te dure Android te kopen, en deze in te zetten als dedicated navigatie apparaat op mijn fiets, best aanlokkelijk. Geen andere zaken erop, of mee doen, want daarvoor dan mijn bestaande smartphone gebruiken, die ik daarmee behoorlijk spaar, want de navigatie-foon staat de hele dag aan, vol in de zon en eventueel in de regen, en bijna altijd aan de lader.
Ik kwam uit op een Gigaset GX290 Plus; deze leek nog wat betere relevante spec's te hebben dan de eerdergenoemde BV5900 (ook iets duurder). Vandaag opgehaald en geïnstalleerd (de privacy-hel van Android/Google maar voor lief genomen). Groot, lomp apparaat, maar dat is uiteraard logisch, want een hele grote accu, en ook robuust. Eerste kleine tegenvaller: de waterdichtheid van de laadpoort wordt door een lullig klepje verzorgd. Maar daarna een grote teleurstelling: de kaarten van OsmAnd laden gruwelijk langzaam; dat leek werkelijk nergens op. Niks even soepeltjes even in- of uit zoomen; je zit gewoon eindeloos te kijken naar de opbouw van plaatjes. Leek wel het bekijken van foto's in de begintijd van internet, via een 9k6 inbelmodem. In de Guru.app werkten de vectorkaarten iets soepeler, maar ook niet echt mooi. Zelfs Google Maps was niet je-van-het.
Gereset en teruggebracht vanwege onbruikbaar. Betwijfel of die BV5900 beter is. Hoor het graag van @Katermeister, maar voorlopig lijkt me het me een afrader.