Wereldfietsen begint bij de voordeur. De een komt wat verder dan de andere.Grandonneur schreef: ↑vr 25 mar, 2022 11:28
Er is slechts een gering deel van fietsreizigers dat aan wereldfietsen doet.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wereldfietsen begint bij de voordeur. De een komt wat verder dan de andere.Grandonneur schreef: ↑vr 25 mar, 2022 11:28
Er is slechts een gering deel van fietsreizigers dat aan wereldfietsen doet.
Ik vind dit wel een heel originele manier om je vliegreis naar Verwegistan tot fietsen te verklaren.bert sitters schreef: Wereldfietsen" begint vaak bij je eigen voordeur. Zeker als je voor en na transport meerekent.
Wie eerst het vliegtuig neemt, komt altijd verder, maar een een Wereldfietser? Meer een Wereldvieger.bert sitters schreef: Wereldfietsen begint bij de voordeur. De een komt wat verder dan de andere.
Dank voor je uitgebreide reactie. Daarmee krijgt een wat mij betreft wel interessante discussie een beetje vorm.bert sitters schreef: ↑vr 25 mar, 2022 08:19Als ik dit overzicht zie, dan heeft het forum van onze vereniging nauwelijks "concurrentie" van Nederlandstalige fora.
Zo'n Amerikaans forum is natuurlijk interessant, maar specifiek op Nederland gerichte onderwerpen kom je er niet op tegen. Informatie over Santos, idworx, Avaghon, Snel, de nieuwe vakantiefietsenzaak in Gorssel, de nieuwe fietsroute van Kees Swart naar Berlijn, reservering voor fietsen bij NS, leuke natuurkampeerterrein, nachttreinen met fietsplaatsen vanuit Nederland, de nieuwe veerboot vanaf de Eemshaven naar Zweden, vrienden op de fiets, Camino fietsvervoer, Fiets-mee, Rondje Groningen, op snack-toer met Bart Oppenheimer, wintertrektocht met boerenkool van Anita, op berggeitentocht met Bert van Sprang etc, etc, etc, zul je daar lastig treffen.
Oude Fiets is voor een specifieke doelgroep, die slecht een klein deel van de fietsreizigers overlapt.
Overigens is dit het forumgebruik van slechts een enkele persoon. Volgens mij is dit totaal niet representatief voor de Nederlandse en Vlaamse fietsreizigers.
https://www.rennrad-news.de/forum is inderdaad ook een leuk en ook zeer informatief forum, en ik kom er ook wel. Als mijn Duits wat beter was zou ik er zeker vaker rondhangen.Ivo Miesen schreef: ↑vr 25 mar, 2022 20:53Voor een combinatie van regionale en internationale informatie zijn Duitse fora natuurlijk interesant. Ik zit zelf veel op het Rennrad News forum, vooral vanwege de uitvoerige 'stamkroeg' voor liefhebbers van klassieke fietsen (inclusief speciale topics voor klassieke vakantiefietsen) en randonneurstochten. Een Duits vakantiefietsersforum heb ik jaren geleden verlaten nadat er een cultuur begon te heersen dat je alleen maar 'mocht' fietsen met vlak stuur en niet meer dan 50-60km per dag. Daar voelde ik me niet meer thuis.
Nooit lid van Facebook geweest maar wel af en toe 'Slechts op bezoek', om het maar even in Monopoly-termen te zeggen
Dat is wel ongeveer hoe alle forums / fora* werken: meelezen mag, maar voor meepraten moet je een account hebben.Leon schreef: ↑do 28 apr, 2022 19:40Concurrentie! Of toch niet? Ik lees in de regels van dit forum: "Het forum is openbaar en iedereen kan berichten lezen. Alleen donateurs van Europafietsers kunnen een account aanvragen en vragen stellen en reageren op berichten."
Ik vind dat een opmerkelijke combi. Het is voor leden onder elkaar, naar toch kan iedereen meelezen. Vermoedelijk hoopt men dat het verleidelijk wordt om mee te doen. Ik ben benieuwd of het werkt.
In formeel-juridische zin wel, maar praktisch? Hangt een beetje van de situatie af. Als het donateurschap/lidmaatschap weinig kost vind ik het verschil niet wezenlijk, en zorgt het er vooral voor dat je daarmee het kaf van het koren scheidt, om het zo maar te zeggen. Het maakt de moderatie een stuk eenvoudiger.