![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
@LHTJoost: overigens begint dit draadje met een verwijzing naar jouw bericht over tegenwind.
Ik heb alleen gelezen dat "de beloofde meewind achterwege bleef"; heb je elders ervaringen van je reis opgeschreven? Ben wel benieuwd hoe het je vergaat.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb net een tochtje in een soort driehoek gemaakt en genoot vijf keer, maar anders:
Dat kan zeker. Leuk. Pb gestuurd.
Als gravelbiker zal je toch ook vermogen moeten hebben om de lol er in te houden. Of zie ik dat verkeerd.Leon schreef: ↑wo 27 apr, 2022 16:02Ik heb net een tochtje in een soort driehoek gemaakt en genoot vijf keer, maar anders:
Het eerste stuk ging door het dal en bos dus er was geen wind.
De klim ging door het bos dus er was geen wind.
Daarna een vlak stuk met wind opzij dus niks aan de hand.
Daarna omlaag met wind van achteren, dus genieten.
Op het laatst nog een flink stuk naar huis met de wind mee, dus heerlijk.
Ik heb genoeg versnellingen op mijn fiets waarmee ik als het nodig is ook langzaam omhoog kan. Er zijn hier wel veel klimmetjes maar de meesten zijn toch niet echt steil.
Ik ook zeker. Tegen een berg moet je op om aan de andere kant te komen, of om van de natuur te genieten. Maar tegen de wind in fietsen is zinloos, want je kunt ook wachten totdat de wind is gaan liggen.
Dat valt mee. Gemiddeld, over een jaar genomen, hebben we idd een W, ZW stroming. Echter, in het voorjaar -nu dus- is de z.g. Noordoostblokkade heel gewoon. Een stevig en stabiel hogeluchtdruk gebied boven Scandinavië geeft wekenlang bij ons droge, heldere en koude lucht met een Noordelijke tot Oostelijke stroming. Door die droge lucht veel zon, waardoor de temperaturen toch aangenaam kunnen zijn. Soms ook wel een erg schrale wind.
Waar zou je de warmte vandaan moeten halen. Bij het fietsen is de afkoeling van je lichaam behoorlijk groot.
Zeer mee oneens. Dan had ik nu nog thuis gezeten ipv midden Polen of ik had mijn route moeten verleggen naar het westen. Best leuk om een keer een fietsreis te doen met enkel meewind maar nu wilde ik toevallig naar het oosten.