Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op Vancouver Island - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen op Vancouver Island

Leon schreef:
ma 14 mar, 2022 16:52
LHTJoost schreef:
ma 14 mar, 2022 16:19
Volgens mij begrijpt iedereen wat Flix bedoelt.
Sinds facebook bestaat en je onder allerlei berichten kunt lezen wat hele meutes mensen denken te lezen en begrijpen weet ik wel beter.
Gelukkig zijn er dan mensen zoals jij om iedereen scherp te houden :wink:
Hoi Suzanne,

Bij twee fietstochten in de Rocky Mountains, waaronder een uitstapje naar Vancouver Island heb ik een mountainlion en meerdere beren op mijn pad gehad. De meeste redelijk veraf, twee dichtbij, waarbij zij bijna even erg schrokken als ik. Ik maak in de buurt van struiken en bij onoverzichtelijke bochten veel lawaai ( mijn zingen schrikt mensen af, zal dus ook wel werken bij beren :D )
Ik heb veel wildgekampeerd en ik hang dan een fietstas met eten en geurige spullen over een lange tak in een boom. Neem dun sterk touw mee van ruim 8 meter. Maak een kant vast aan je tas en een kant aan een steen en gooi de steen over het midden van een brede tak. Tas ophijsen en klaar. Minimaal 3 meter van de grond en 11/2 meter van de tak en de boom. Wildkamperen is in het begin spannend, maar het maakt je tocht nog mooier.
De eerste nachten doe je geen oog dicht omdat je ieder piepje hoort. Daarna raak je snel gewend. Op mijn tweede reis had ik pepperspray mee en dat werkte ook wel rustgevend. Deze mag je gewoon vanuit Canada de VS in meenemen.
Het wordt een prachtige reis. Geniet ervan.

Erik
Wij fietsten 5000 km in de USA en vonden al gauw in iedere Walmart een klein gasbusje met sirene ,140 db en schrikt iedere hond af . Zo hard dat als je het test je zelf 10 minuten scheel kijkt. 90 nachten buiten geslapen maar dat slaat nergens op want ik slaap overal. Inderdaad Racoons en Possums zijn een veel grotere ergernis ,nog los van de Rattlesnakes als het maar even warm is.
Groeten van Pier.
Flix schreef:
ma 14 mar, 2022 11:51
.....
Dat je het gevaar niet moet bagataliseren, laat deze event van vorig jaar zien, waar een vrouw die de Great Divide Mountain Bike Route reed, in haar tent, opgezet in een gehuchtje, door een beer werd gedood....
Een vrouw die haar regels heeft, heeft vlug een groot probleem met zwarte beren....

Hier hebben mannen (nog maar eens) een voordeel

En soms moet je gewoonweg heel veel geluk hebben ........
DCP3753K.jpg
Ondertussen nu bijna 21 jaar geleden, als je goed kijkt, bij de bosrand, zelf kwam ik onderaan vanuit het bos in de open ruimte....moederbeer met twee kleine jongen.....
PhilipBe schreef:
ma 14 mar, 2022 22:36

Een vrouw die haar regels heeft, heeft vlug een groot probleem met zwarte beren....
Meestal worden menstruerende vrouwen opgegeten door haaien.

https://www.nps.gov/yell/learn/nature/g ... l-odor.htm
En Suzanne02, nog nieuwe inzichten opgedaan, of plannen aangepast na de reacties in jouw draadje?
Blijft toch raar, dit soort draadjes.
TS Suzanne02 wordt lid op 13 maart, en opent dit draadje –waar toch een interessant aantal reacties op komen– maar kijkt er niet meer naar om, want Laatst actief: zo 13 mar, 2022 22:59.
Kan natuurlijk zijn dat ze heeft meegelezen zonder ingelogd te zijn, maar gezien de huidige password managers (ook in de browser) lijkt me dat niet zo logisch.
En dan nog zou een reactie gepast zijn.
Vreemd.
Dat is helaas niet bepaald uniek op een forum. Het kan natuurlijk best zo zijn dat er omstandigheden zijn die maken dat een TopicStarter niet terug komt. Maar toch gebeurt het best vaak dat iemand zich aanmeldt voor een vraag maar nooit meer terug lijkt te komen.

Bij een bedrijf is er vaak nog wel een stukje zakelijk belang geweest als je een uitgebreid antwoord gestuurd hebt en iemand er nooit meer wat op terug zegt, maar hier zijn het grotendeels vrijwillige onbetaalde liefhebbers die het forum maken.

Toch zie ik ook dat het aantal meelezers in vele topics hier groot is, getuige de bezoekersaantallen die te zien zijn bij elk forumtopic. Dus misschien is het dan niet een TS die dan specifiek terugkomt om even te bedanken en/of de wedervragen te beantwoorden, dan zijn de statistieken van de steeds terugkomende meelezers die wel bewijzen dat de steeds toenemende stroom informatie op een forum wel degelijk nut heeft.

Als er wel nog ingelogd is en niet meer gepost kan het ook nog zijn dat iemand in een PrivéBericht verder geholpen is door mensen die die informatie niet publiekelijk op het forum willen delen.

Ook zou het soms zo kunnen zijn dat bepaalde forumbijdragen soms, terecht of niet, door nieuwe forumleden niet als sfeerverhogend maar te kritisch of zelfs aanvallend opgevat kunnen worden. Soms ook is na vele bijdragen misschien een onderwerp ook dusdanig off topic dat misschien dat ook terugkomst niet bevordert?

En natuurlijk kan het lullig voelen als je als forumlid tijd en moeite steekt in een bijdrage om iemand specifiek te helpen en er dan geen antwoord meer komt van die persoon. Maar ach, voor de stille meelezende meerderheid dan maar toch? ;)
Jurr schreef:
zo 20 mar, 2022 07:34
... toch gebeurt het best vaak dat iemand zich aanmeldt voor een vraag maar nooit meer terug lijkt te komen...
Ach, soms (niet zozeer in dit topic) buitelen stamgasten over elkaar om op basis van een vage vraag advies te geven, waarbij zenden van stokpaardjes prevaleert boven luisteren, de vraag helder krijgen en dán pas gericht advies geven.

Jurr schreef: Ook zou het soms zo kunnen zijn dat bepaalde forumbijdragen soms, terecht of niet, door nieuwe forumleden niet als sfeerverhogend maar te kritisch of zelfs aanvallend opgevat kunnen worden...
Bedoel je zoiets?
CarlW schreef:
di 15 mar, 2022 07:46
Meestal worden menstruerende vrouwen opgegeten door haaien.

https://www.nps.gov/yell/learn/nature/g ... l-odor.htm
Mocht Suzanne02 nog opdagen: ik heb in 2010 en 2014 over Vancouver Island gefietst, de eerste keer alleen een dagtripje vanaf de boot naar Victoria en terug, de tweede keer naar Port Hardy, onderweg naar uiteindelijk Inuvik (Arctic Tour). Ik heb geen beer of ander eng beest gezien. Ik kan me niet meer herinneren dat het überhaupt speelde. Die eerste keer zijn we er sowieso niet mee bezig geweest. Op de Arctic Tour hadden we wel pepperspray bij ons en instructie gekregen vooraf. Geen beer gezien.

Ik heb er op die twee reizen in die omgeving één keer een gezien, op afstand: op de Olympische langlaufpiste in Whistler. Onze vrienden in Squamish zien ze regelmatig, ook wel van dichtbij. Ze zitten graag bij de bebouwing, daar is veel te halen. Zij kijken er niet van op of om, ze maken gewoon een selfie met een beer op de achtergrond. Voor ons is het veel vreemder en dus ook enger.

Louise