Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routekaarten op de fiets - Forum Wereldfietser

Routekaarten op de fiets

Beste fietsers,

Waar stoppen jullie de routekaarten die je onderweg nodig hebt? Houden jullie de kaarten bij de hand in het doorzichtige plastic hoesje wat op menig stuurtas zit of hebben jullie hier een andere oplossing voor?

We bedoelen de kaart die je op dat moment ook echt gebruikt :D

Groetjes,
El & El

Ik kies voor een stuurtas met een kaartenvenster van voldoende grote. De meeste kaarten passen daar uitstekend in, behalve de ANWB-provinciekaarten 1 : 100.000. Deze zijn net iets te groot en het papier gaat snel stuk. Maar Michelin, Reise Know How en Rough Guide zijn precies op maat. Kan de ANWB nog wat van leren, hoewel die ANWB-kaarten voor de rest prettig zijn om op te fietsen.

Hoi El en El,

Stuurtashouder in combinatie met een stuk staaldraad op maat gevouwen tot kaarthouder. (zie foto).

Voordeel: niet kapot te krijgen, overal te repararen of opnieuw te maken.
Je moet alleen niet met een stuurtas willen rijden. Maar goed, een stuurtas beïnvloed toch al negatief je stuurgedrag en hoe minder tassen je meeneemt hoe lichter je bent, hoe sneller je vooruit komt en hoe eerder je een nieuwe kaart in de kaarthouder moet stoppen. :lol:
Montage van de kaarthouder heeft al eens in het tijdschrift de Wereldfietser gestaan. Kijk maar in één van de oude nummers.

Groet,
Marco

Afbeelding

Marco Meijerink schreef:Voordeel: niet kapot te krijgen, overal te repararen of opnieuw te maken.
:? :? :? ik vond deze zin wel grappig

Ik zet de kaart altijd in het voorste en onderste vakje van mn rugzak, zodat ik er ook al rijdend makkelijk aan kan. Vergelijk het met wielrenners die voedsel hebben in een apart vakje op hun onderrug, daar kunnen ze ook meteen naar grijpen.

ik heb vorig jaar vele kaarthouders geprobeerd, maar ben toch weer bij mijn stuurtas uitgekomen. Kaart is onder het fietsen makkelijk te lezen, zodat je niet steeds hoeft af te stappen. Als ik met kleine kaarten fiets gaat de vervolg kaart in mijn stuurtas. De overige kaarten zitten in de voortas.

Chris schreef:
Marco Meijerink schreef:Voordeel: niet kapot te krijgen, overal te repararen of opnieuw te maken.
:? :? :? ik vond deze zin wel grappig
Hoi Chris,
Zit inderdaad (naast een spelfout :o ) een tegenstelling in.....
Maar goed, de strekking is hopelijk wel duidelijk. Gewoon een stukje staaldraad op de juiste manier buigen en als het krombuigt.....gewoon even terug buigen. Kind kan de was doen.
Groet,
Marco

> Edit: <

Hoi Marco,
Ik zou het erg waarderen als je voor mij (en misschien ook anderen?) de foto van je bovenstaande topic en/of de omschrijving nog een keer zou willen posten.

Bij het lid worden kun je niet kiezen om het blad waarin dit topic behandeld is nog een keer te bestellen vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Joppe

Goodmorning!

Heeft iemand anders inmiddels een idee hoe je deze kaarthouder in elkaar knutselt? Of misschien een beter idee?
Ik hoor het graag, ik ben helaas nog niet verder gekomen.

bij voorbaat dank voor de reactie!

Groet,
Joppe

Hoi Joppe,
Ik heb je een foto gemailed? Kon je daar niets mee?
groet,
marco

Hoi Marco,

Ik heb geen PB ontvangen?! :?

Ik heb er een naar jou gestuurd, misschien werkt een reply wel?

Alvast bedankt!
Groet,
Joppe

Kan het ontwerp van de kaarthouder (staaldraad) wat beter omschreven worden.?
Het lijkt mij inderdaad een goede oplossing. Alleen ik kan me er op dit
moment nog geen voorstelling van maken.
bvd.